Tak jako Diabolik nebo Kriminal, i Satanik byl italským komiksem (aneb fumetti, jak Italové žánru dle obláčků říkají), který, jak bylo v Itálii zvykem, oproti americkým hrdinům sledoval nepolapitelného padoucha a více než násilí zdůrazňoval sex, aniž by třeba jen ukázal nahé ženské tělo. Bohužel, Satanik je z těch tří jednoznačně největší nuda.
O Diabolikovi nebo Kriminalovi jsme nevěděli nic, kromě toho, že rádi kradou a převlékají se do legračních kostýmů. Smolaři Kriminalovi, kterému máloco vyšlo, se dalo i trošičku držet palce. Satanik má být žena, ovšem za celý film toto slovo nikdo nepoužije. Příběh má potenciál a předpokládám, že v komiksu je řádně využit. Děj je založen na Jekyllu a Hydovi, kdy hlavní hrdinka, znetvořená stařena, pracuje ve výzkumném ústavu, jehož šéf objeví přípravek, který rekonstruuje buňky a tím vrací mládí a krásu. Doktorka chce přípravek sama vyzkoušet, lékař to odmítá. Šup skalpel do srdce! Hrdinka polkne pilulku a promění se v mladou krasavici. A uhrančivou krásou a sex appealem Magdy Konopky byl zřejmě režisér (jenž si tu i zahrál) natolik unesen, že jí podřídil celý film.
Satanik za celý film nic moc zajímavého nedělá. Klofn bohatého muže, vysává z něj prachy, a když je odhaleno její tajemství, zavraždí ho. Satanik je ze všech tří komiksových hrdinů jednoznačně nejzápornější, neboť vraždí prakticky jen bezbranné lidi, staré muže nebo mladé ženy. Jejím cílem je prostě jen být mladá, krásná a bohatá. Kde ale u Diabolika byla v náznacích radost ze života, skutečná láska mezi Diabolikem a Evou Kantovou (Magda Konopka s blond parukou Marisu Mell silně připomíná) a rošťáctví vůči neschopné policii, u Satanik není nic než vypočítavost. Kde u Fantomase byla elegance a důvtip, tam u Satanik přichází debilita a nešikovnost, s kterou se prozrazuje. A její činy jsou navíc neskutečně nudné. Někdy po polovině filmu jsem vážně uvažoval, že to vypnu, a dokoukat to mě přiměla jen krátká délka filmu.
Takže máme sympatizovat s policií? Fantomas měl Juva, Diabolik Ginka, Kriminal Miltona, Satanik má inspektora Trenta. Ten je, stejně jako protivník Kriminala, nevýrazný, navíc je ale i jeho prostor tak omezen, že se dá brát jen jako hostování. Trent celý film jen tak paběrkuje a jeho úvaha, s kterou na vše přijde, vlastně není ničím podložena.Scény s policií jsou tak ještě nudnější než ty se Satanik. Magda Konopka, ač nijak valná herečka, je totiž skutečně uhrančivá (v omlazené podobě samozřejmě). Ještě víc sexy tedy byla oblečená, než když je v jedné scéně ukázala. Střídá tu celý film nejen sexy kostýmy, ale i různé paruky, takže nelogicky v některých scénách střídá barvu vlasů a podobně. Rozhodnutí, jestli jí víc sluší blond nebo zrzavá nechám na vás. Za sebe ale nemůžu doporučit rozhodování na základě ničeho jiného než obrázků. 4,5/10
Režie: Piero Vivarelli
Hrají: Magda Konopka, Julio Peña, Umberto Raho, Luigi Montini, Armando Calvo, Antonio Pica, Giancarlo Prete, Mimma Ippoliti, Piero Vivarelli
Hudba: Manuel Parada
Itálie / Španělsko 1968
Žádné komentáře:
Okomentovat