čtvrtek 28. března 2024

YEAR OF THE DRAGON (1985)

Stopa smrti z čínské čtvrti podle Michaela Cimina. Tváří se to jako něco většího, ale ve výsledku je to naprosto klasická a průhledná kriminálka s poldou odhodlaným zničit veškerý organizovaný zločin v čínské čtvrti. Všechno, co čekáte, že se stane, se stane:
- polda má neuspokojivý vztah s manželkou. Bye bye manželko, jdeš pod kytky.

- polda se seznámí s mladou čínskou reportérkou. Ano, začne si s ní.
- hlavní mafián nedrží žádné sliby a bezhlavě vraždí každého, kdo mu vleze do cesty
- polda a mafián jsou v podstatě úplně stejní, oba bezohlední sobci a všichni kolem nich umírají
- polda najme čínského kluka, aby mafiány šmíroval. Půl filmu o klukovi neslyšíme, pak ho najednou vidíme, jak se ochometá kolem mafiána, který právě sděluje přísně tajné informace. Můžete začít počítat do deseti do chvíle, než kluk půjde pod drn.
- polda má konflikt s nadřízenými, kteří jsou zkorumpovaní.

Ono to není špatné, ale všechno už jsme to milionkrát viděli a překvapení se nekoná, snad kromě pasáže, kdy mafián odcestuje do Bangkoku, což ale nakonec byla trochu zbytečná odbočka. Lze pochválit vysoký rozpočet, výbornou technickou stránku, Mickeyho Rourka s nezvyklým účesem v hlavní roli, i když na ni byl trochu mladý. Jinak ale je to film, který už asi nepotřebuju vidět znova. 6/10
a.k.a. Rok draka
Režie: Michael Cimino
Hrají: Mickey Rourke, John Lone, Ariane Kozumi, Leonard Termo, Raymond J. Barry, Victor Wong, Dennis Dun
Hudba: David Mansfield
USA 1985

3 komentáře:

  1. Od Cimina jsem viděl jen Lovce jelenů, který se mi sice líbil, ale poté už jsem nepotřeboval od něj vidět nic dalšího. Takže tvá recenze je další důvod, proč v tom setrvat. Díky :).
    P. S. Ještě jednou moc díky za pdfka. Přečetl jsem zatím jen Curtiho, ale ta byla výborná. Byť jeho komentáře o kráse hereček byly spíše otravné. A samozřejmě jsme se neshodli na všem, ale to patří k věci.
    A jelikož jsem cvok, rozecetl jsem i Blood And Black Lace :D. Přes 1000 stránek.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lovec jelenů i Nebeská brána jsou takové ty filmy co mám schované na někdy. Thunderbolta a Lightfoota ale doporučuju a měl bych si to pustit někdy znovu.
      Curtiho jsem pročetl jen kousky vybraných filmům, takže jeho komentáře ohledně krásy hereček si nevybavuju, Blood and Black Lace jsem si myslel, že je kniha o Bavovi, ale ta je nelogicky pojmenovaná All the Colors of the Dark. Taky 1000 stran :D (Nemyslíš taky tohle? Blood and Black Lace je přehled giallo filmů od Adriana Luthera Smitha a má jen asi 160 stran.
      Jinak Adrian Smith v posledních letech dělá podcast s názvem Wild Wild Podcast, kde rozebírá v každé sérii různé filmy různých žánrů. První série byla o sci-fi (Hvězdná srážka, Planeta upírů, Humanoid), potom minisérie o decamerotice (Ubalda + dva další filmy), poliziotteschi, filmy Luigiho Cozziho, osmdesátkový postapo (Ohnivý blesk, Bojovníci z Bronxu, Nájezdníci z Atlantidy...), filmy s vykradačkama Sheeny (Samoa, Tarzana, Gungala apod.) a poslední začali o komiksárnách a pseudokomiksárnách (zatím Kriminal a oba Superargové). Stojí za poslech.

      Vymazat
    2. Jo, máš pravdu, je to All the Colours of the dark. Sice asi chápu proč, ale je to fakt matoucí.
      O podcastu jsem slyšel a byť zní zajímavě, já má s podcasty fakt problém (čest výjimkám). Ale pokusím se.
      A děkuji za odkazy :).

      Vymazat