středa 30. října 2019

OIK'S MONTH OF THE LIVING DEAD část 9

Takže letos už jsme ve speciálu měli mimozemšťana, vtělení ďábla, masožravou kytku, oživlou kreslenou příšeru, čarodějnici, upíry, umělého člověka, Vincenta Price, Petera Cushinga i Christophera Leeho. Copak nám tu chybí? Zvláště když se speciál jmenuje Měsíc oživlých mrtvol?

THE PLAGUE OF THE ZOMBIES (1966)
Už loni jsem rozkoukal Romerovu Noc oživlých mrtvol, ale ještě jsem se k ní nevrátil. Sehnal jsem si ale kolekci 21 Hammerovských filmů, a při výběru, na co se podívám, jsem se rozmýšlel, jestli dalšího Drákulu či Frankensteina, protože jsou v nich Cushing a Lee, nebo něco jiného. (O kolekci v blízké době něco málo napíšu taky.) Nakonec jsem vybral tenhle film a neudělal jsem špatně.
Námět je tak trochu podobný Bavově Prokletí smrti, o lékaři, který přijíždí zjistit do zapadlé vesnice sto let za opicemi, proč zde záhadně umírají lidé. Pointa je ovšem jiná, u Bavy jsme žádné zombie neviděli. Máme tu voodoo kult, máme tu pověry, máme tu zemana, který tvrdou rukou vládne kraji. Souvisí to spolu nějak?
Ze začátku film vypadá trochu podezřele, ale je čím dál lepší. A když se na scénu konečně dostanou zombie, je to docela maso. Hlavní roli navíc vytvořil sympaťák André Morell, který sice není Peter Cushing, ale do role lékaře, který se rázně postaví proti zlu, se hodí výborně. I další obsazení sedí, snad akorát pro hlavní hrdinku mohli vybrat pohlednější herečku.
Vlastně je jen málo, co bych Nákaze zombií mohl vytknout, ale na druhou stranu, není to žádné uchvacující mistrovské dílo, z kterého bych zůstal paf. Jen dobrý hammerovský horor, kterého asi i ve své době bylo škoda pro dvojprogram s třetím dílem Drákuly. 7,5/10
Režie: John Gilling
Hrají: André Morell, Diane Clare, Brook Williams, Jacqueline Pearce, John Carson
Hudba: James Bernard
Velká Británie 1966

Žádné komentáře:

Okomentovat