pátek 17. srpna 2018

THE YELLOW AND YET BLOODY GIALLO SPECIAL - část 5

Hleďme, Nieves Navarro je zpátky, dokonce i s Lucianem Rossim, Ivanem Stacciolim a Fabriziem Morescem (ten už je tu tento týden potřetí). Tentokrát ale dělají všichni jen křoví.

RIVELAZIONI DI UN MANIACO SESSUALE AL CAPO DELLA SQUADRA MOBILE (1972)
Takže copak tu máme tentokrát?
- vraha v černém, který nožem vraždí krásné ženy
- bezmocnou policii, která mu ne a ne přijít na stopu
- červené telefony
- lahve skotské J&B
- sedmdesátkovou módu
- detailně zobrazené násilí
- ženskou nahotu
- několik zjevných úchyláků, kteří mají odlákat naši pozornost
Čím se tedy film odlišuje od ostatních giall? No, moc toho není. Hlavním hrdinou je tentokrát policista, kterého ztvárňuje Farley Granger. Většina děje se však odvíjí epizodicky, jak občas bývá zvykem. Už na začátku se nám vyprofiluje skupina krásných vdaných záletnic, které postupně sledujeme při souloži s tajným milencem, aby následně vešel maskovaný vrah a pokaždé stejným způsobem je zabije. Detektiv tedy nemůže najít žádnou stopu. Trochu problematické je, že podezřelých není zase tolik. Z mužů vidíme hlavně detektiva, patologa, jeho pošahaného asistenta Rossiho, detektivova šéfa a pak milence obětí, ale jen dva manžely, přičemž Tranquilli je nejen manželem Incontrerové, ale i milencem Navarrové. No a pokud přemýšlíte, zůstane vám jen poměrně málo možných pachatelů. Já se tedy zaměřil na někoho jiného, koho jsem celý film podezíral, takže jsem se v tipování netrefil. Ale byla to, řekněme, jedna ze čtyř možností, které mě napadly.
Zase pokud oko divákovo rádo spočine na odhalených křivkách krásných žen, přičemž mu nevadí delší záběry na místa, která se moc neukazují, užije si tu dost. Každá z žen tu hraje jen epizodku, a většinou vlastně mají za úkol jen svléknout se a zemřít. Takže hned ze začátku rozřezané tělo blond modelky, potom nahá Femi Benussi (jejíž smrt na pláži je jednou z mála pamětihodných scén), dlouhá, v rozšířené verzi ještě protažená milostná scéna s Nieves Navarro, která odhaluje naprosto všechno až v takřka pornografickém provedení, pokocháme se i prsy Sylvy Koscinové a Kristy Nell. Jen Annabella Incontrera a kupodivu i Angela Covello (viz Torso) zůstaly zahalené. Zrovna postava Covellové vypadá část filmu poměrně důležitě a za půlkou z něj naprosto bez vysvětlení zmizí.
Film ani není nijak zvláště dobře natočen a říkal jsem si, že z mnohých scén by Argento či Martino vytřískali mnohem více. Pořádně zajímavý začal být až ke konci, kdy se pro komisaře případ stal osobním a Granger konečně dostal možnost hrát - a velice dobře. Právě závěr filmu, scéna na pláži a nekrofil Luciano Rossi budou asi jednou z mála věcí, které mi po skončení filmu zůstanou v hlavě. Nic víc. 6/10
PS. V USA byla dokonce vyrobena pornoverze s přistříhanými hardcore scénami.
a.k.a. So Sweet, So Dead, The Slasher is a Sex Maniac, Penetration
Režie: Roberto Bianchi Montero
Hrají: Farley Granger, Sylva Koscina, Silvano Tranquilli, Chris Avram, Nieves Navarro, Femi Benussi, Krista Nell, Annabella Incontrera, Angela Covello, Fabrizio Moresco, Luciano Rossi, Ivano Staccioli, Jessica Dublin, Benito Stefanelli
Hudba: Giorgio Gaslini
Itálie 1972

Žádné komentáře:

Okomentovat