čtvrtek 29. prosince 2022

J. FOGLAR, J. MACEK, M. ČERMÁK - TAJEMSTVÍ VELKÉHO VONTA

Po dlouhých cca deseti letech od vydání jsem se konečně dostal ke komiksovému zpracování třetího dílu stínadelské trilogie, nakreslenému Marko Čermákem v roce 2013. První dva díly vyšly už v roce 1970 a 1971, třetí tedy přišel o hodně později, než by se to čekalo. Když se stručně vrátím k prvním dvěma, jako malý jsem to samozřejmě hrozně žral. Příběhy jsem znal z knihy, ale tady byly nakreslené přesně tak, jak jsem si je představoval, ne jako v tom seriálu s tlustým Mirkem nebo filmu s vůbec divnými herci. Dneska se mi to už moc nelíbí, protože ten komiks je v obou případech zahlcený textem a obrázků je dost málo. Tajemství na tom bohužel není o moc lépe. Většinu zásadních věcí odříká vypravěč a většina obrázků zachycuje buď stínadelská zákoutí, nebo lidi jak mluví. A na stínadelských zákoutích by nebylo nic špatně, kdyby nebyla všechna vybarvena jedním šedým odstínem. Vážně mě ten komiks  přes nevelký rozsah strašně nudil a četl jsem ho asi týden.
V nedávné době vyšel komiks i ve formě proužku ala původní vydání Záhady a Stínadel. No když to někdo za ty prachy chce...

Žádné komentáře:

Okomentovat