pátek 1. ledna 2021

2021: VIRUS HOLOCAUST


Ok, pro rok 2021 jsem žádný přiléhavý název filmu už nenašel, ale ten, co jsem vymyslel, se mi tak líbí, že si říkám, že takový film by měl existovat. Pokud ho zrovna neprožíváme.

Rok 2020 byl... jak to říct. Vždycky jsem shrnoval stále stejné nudné roky, kdy se nic extra nedělo a všechno šlo v zajetých kolejích. Letos jako by se svět vymknul kontrole a všem se nám obrátil život vzhůru nohama. Kdyby mi před rokem někdo říkal, že budu nosit podomácku šité roušky, že budu muset stát frontu před obchoďákem, aby mě pustili dovnitř, že si nebudu moct zajít do hospody na pivko, do kavárny na kafe, podívat se na hrad, že se budu bát stýkat s lidmi a oni se mnou, že budu hlídat, jak stojím daleko od cizích lidí, že budu nervózní, když po určité hodině vyjdu ven, aby mě někdo neviděl, že mě někdo bude šťourat vatovou tyčinkou v nose a pak se budu tříst a čekat na SMS jak na smilování, že budu hodiny a hodiny mluvit do počítače bez záruky, že mě někdo na druhé straně opravdu slyší... Ne, nevěřil bych tomu všemu. A přesto je to pravda.

Takže k tomu se zásadně váže první přání do nového roku, který vzhledem ke stoupajjícím číslům začíná dosti bídně. Ale ať to proboha už překonáme. Nejsem odborník na medicínu, ale osobně zvážím, že se očkovat nechám. Protože nejspíš jiné řešení, které by náš život aspoň nějakým způsobem vrátilo do normálu, není. V téhle zemi už to chytilo tolik lidí, že nějaká kolektivní imunita asi nebude fungovat, a někteří to měli i vícekrát. Takže doufám, že za rok si tenhle článek přečtu a řeknu si "ještě, že už je to dávno pryč."

Na druhou stranu v osobním životě se mi dost dařilo. Ne, že bych dosáhl všeho, čeho jsem chtěl, ale pár věcí se u mě změnilo zásadně k lepšímu než předtím.
Jak se ukázalo na jaře, opalovat nahoře i dole bez se můžete, ale musíte mít roušku.

V kině jsem dokonce letos byl a dvakrát. Kupodivu oba ty filmy byly dokumenty. Film V síti jsem viděl těsně před prvním zavřením kin v březnu. O Králích videa jsem tu už psal. Asi to bylo naposled, s kiny to vypadá hodně bledě a mimo festivalů už asi moc fungovat nebudou. Netflix to vyhrál všechno.

Letos se opět pokusím pokračovat se speciály zaměřenými na konkrétní osobnosti. Vím, od října nic nebylo, ale v listopadu jsem byl zavalen spaghetti westerny a nechtěl jsem to narušovat něčím jiným, a v prosinci jsem neměl moc času. Ale na leden určitě dám minimálně jednoho z obou herců, kteří z poslední ankety zbyli - Chucka Norrise nebo Maurizia Merliho. No a co dál? Můžeme dát další anketu!

Takže na příští rok mám těchto pár návrhů:
Lino Ventura
Barbara Bouchet
Steve McQueen
George C. Scott
Jacqueline Bisset
Burt Reynolds

Můžete navrhnout něco svého, můžete si říct, koho byste viděli nejradši, a o toho se pak nějak bude odvíjet pořadí.

Takže vše nejlepší do nového roku a už se pustíme do statistik.

Statistiky:

Nejlepší filmy 2020:
Sedm samurajů
Konec Sheily
Maska rudé smrti
25. hodina
Irčan
Horror Rises From the Tomb
Rudá hříva
Kill!
Maltézský sokol
Poklad Inků

Nejhorší filmy 2020:
Flesh Gordon II
Emanuela: Reportér z Orientu
El proscrito del Rio Colorado
Un posto ideale per uccidere
Vivi o preferibilmente morti
Noční můra v Elm Street
Čtyři z Texasu
Una bala marcada
Troppo rischio per un uomo solo
La marca del hombre lobo

Nejčtenější články:
Planet of the Apes (83)
Batman (77)
Vivi o preferibilmente morti (72)
Ringo, Sartana, Alleluja a další pohromadě (69)
Anketa (65)
The Last of Sheila (64)
Bůh odpouští, on ne (63)
Clash of the Titans (55)
Paul Naschy (48)
Kiru (46)

Nejvíce doplňované rubriky:
Film recenze (58)
Video (20)
Výročí (15)
Ostatní (12)
Biografie (8)

Filmy podle roku:
1940's 2
1950's 1
1960's 28
1970's 19
1980's 6
1990's 2
2000's 1
2010's 2
2020's 1

Filmy podle žánru:
Spaghetti western 17
Komedie 12
Akční 10
Horor 9
Sci-fi 8
Giallo 7
Krimi 7
Dobrodružný 6
Thriller 4
Western 4
Exploitation 3
Eurospy 1
Film Noir 1
Peplum 1
Poliziotteschi 1

Články podle osobností:
Giuliano Gemma 9
Ennio Morricone 7
Ursula Andress 7
Terence Hill 7
James Coburn 6
Clint Eastwood 5
Charles Bronson 5
Fernando Sancho 5
Laura Gemser 5

Filmy podle zemí:
Itálie 23
USA 12
Španělsko 6
GB 4
Japonsko 4
České 3
Německo 2
Francie 1

3 komentáře:

  1. No s článkem se nedá nic jiného než souhlasit (teda misantropové nemusí, ale přece jen... to je trochu moc kruté).
    Rovněž přeju dobrý rok 2021. A můj návrh na osobnosti bude směřovat k mé prosbě na na hongkongskou kinematografii - Chow Yun Fat.
    P.S. Ad Lino Ventura - návrh na dva filmy - The Big Risk (ve kterém hraje i Belmondo) a... zopakování Cadaveri eccelenti, protože po shlédnutí (vynikající film) musím říct, že tvoje recenze je stále nespravedlivá a naprosto mimo mísu. Teda hezkej komentář na blok na Nový rok:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky za tip. Velký risk mám samozřejmě v plánu už dlouho, ale místo Ctihodných mrtvol je tolik jiných titulů, po kterých bych sáhl... Druhý dech, Rozhněvaný muž, Les grandes gueules, My se nehněváme, Šelma na svobodě, Bídníci, Sto dní v Palermu...

      Vymazat
  2. Poslední věta mého komentáře ironicky hodnotí předposlední větu mého komentáře... to jen na srozuměnou:).

    OdpovědětVymazat