pátek 16. února 2018

SLAPS AND BEANS

Sliboval jsem plnohodnotnou recenzi, jenže mám pocit, že k tomu bych to musel dohrát. A dostanu se k tomu, proč se mi to nepovedlo...
V něčem je Facebook dobrá věc - pokud sledujete ty správné stránky a lidi, neuniknou vám novinky. Takže jsem buď na oficiální stránce Buda Spencera či Terence Hilla zaznamenal trailer na chystanou hru, na kterou autoři crowdfundingem vybírali od fanoušků peníze. Sám jsem nic neposlal, ale říkal jsem si, že by to bylo fajn. Plošinovková mlátička se Spencerem a Hillem? Skvělé! Pak jsem dokonce objevil hratelné demo a moje nadšení ještě stouplo.

Koncem roku hra vyšla na Steamu a ehm, ehm, záhy se objevila i na mnohonásobně "levnějších" serverech. Je to přesně to, co tvůrci slibovali, což je fajn. Prostě chodíte s Budem Spencerem a Terencem Hillem, mlátíte padouchy a zdraví si doplňujete sklenicemi piva či pánvemi fazolí - ty pak prázdné můžete omlátit padouchům o hlavu. Můžete typicky spencerovsky mlátit do hlavy či s Terencem protivníky dlouho fackovat. Jako Spencer rovněž přemoženými protivníky můžete házet. Hra se ovládá klávesnicí, pokud se k jednomu PC zmáčknete dva, můžete hrát jak za Spencera, tak za Hilla, ovšem lze i single player, v tom případě toho druhého ovládá PC. Já na možnost singleplayeru přišel až pozdě (stačí navolit tlačítka jen u jednoho a je to), takže jsem chvílemi musel hrát za oba najednou.
První dva levely jsou westernové. Trinity a Bambino procházejí Západem, zachraňují sličné panny a mlátí padouchy. Občas dojde na duel s pistolemi, kdy se ovšem zbraně jen vystřelují z ruky. I na oblíbenou scénu, kde padouši lítají oknem, dojde. Druhé kolo, krátké, se odehrává na střechách vlaku a jde v něm o vyřízení hlavního padoucha. Ve třetím se ukáže, že předchozí děj byl film, v němž hrají neznámí Bud a Terence, kteří si nyní jdou pro výplatu. Tu však, spolu s krásnou produkční, unesou mafiáni - a legrace zase může začít.
Problém je, že čtvrté kolo je závod s bugynou. Závodnické hry mi nikdy nešly a tady je potřeba být aspoň na prvních třech místech A to auto se tak těžko ovládá... Takže jsem na závodě skončil a dál jsem nehrál. Pokud jste na tyhle hry šikovní, směle do toho.
Do toho všeho hraje hudba od De Angelisů, Micalizziho a la Biondů, takže atmosféra klasických spencer-hillovek je úplná. Pozitivem je určitě česká lokalizace, což jsem ani nečekal, bohužel překlad je poněkud diskutabilní, včetně pravopisu apod. Technické informace si najdete zde: http://store.steampowered.com/app/564050/Bud_Spencer__Terence_Hill__Slaps_And_Beans/ (Přestože mám všechno požadovaného, závod se mi, kromě toho, že se nedá řídit, navíc seká, takže se záhy ocitnu otočen na střeše a nevím jak.)
 
Tady je 45 minut hry někoho, kdo je na tom jako já, jen o trochu líp řídí.
Ale jen směle do hry. Kromě chuti na banány, fazole, pivo a uspořádání spencer-hillovského maratonu (sakra, to plánuju udělat už hooodně dlouho) je to, když se nezávodí, dost zábava.

Žádné komentáře:

Okomentovat