pátek 16. června 2017

FROM RUSSIA WITH LOVE (1963)

Minule jsem psal o první filmové Bondovce, Dr. No, která mě moc nebavila. Druhý díl je o dost lepší. Vlastně skoro celou první hodinu jsem se vůbec nenudil, přestože hlavní dění se odehrává kolem Jamese Bonda, ne s ním. Československý šachový génius pobavil, neviditelný kočkofil Blofeld rovněž, ruská akční baba Klebbová už moc ne. A celou dobu se tam jako stín za Bondem pohybuje blonďatý Robert Shaw - a nemluví, skoro nejedná, ovšem úvodní scéna nám ukázala, co dovede. Bondgirl, ruská agentka, která pomalu ani neví, že je agentka, je rovněž krásná, ovšem kdyby mlčela, bylo by to lepší. Problém mám s nudnou pasáží v cikánském táboře a potom se závěrem. Vrchol filmu totiž přijde o něco dříve - trochu spoileroidně prozradím, že s tím má co dělat Shaw, který Conneryho ve společné scéně herecky doslova převálcuje. Connery opět spíše nehraje, taky moc nemá co. Zábavné bylo sledovat, jak moc film vykrádá Hitchcockovo Na sever severozápadní linkou - včetně scény s letadlem (zde s vrtulníkem). Ano - po tomhle mám chuť se dívat dál. 7,5/10
Režie: Terence Young
Hrají: Sean Connery,  Daniela Bianchi, Pedro Armendáriz, Lotte Lenya, Robert Shaw, Bernard Lee, Eunice Gayson, Walter Gotell, Francis De Wolff, Lois Maxwell, Aliza Gur, Martine Beswick, Vladek Sheybal, Desmond Llewelyn
Předloha: Ian Fleming
Hudba: John Barry
Velká Británie 1963

Žádné komentáře:

Okomentovat