pátek 9. června 2017

DR. NO (1962)

S Bondovkami mám velký rest. Nikdy mě moc nezajímaly, ani špionážní tématika celkově. Pamatuji si jen, že kdysi běhávaly na Nově kolem oběda v neděli, takže jsem viděl vždycky jenom tu úvodní scénu a pak se televize vypla. Goldfingera jsem asi v deseti letech zkoušel v té televizi, ale cca po dvaceti minutách jsem to vypnul - což je docela škoda, následující děj by mě určitě bavil. Před třemi lety jsem se rozhodl, že se na všechny postupně mrknu, ovšem právě ta první mě docela odradila. Tehdy jsem o ní nepsal, plánoval jsem to jako větší souhrnný článek, takže tahle recenze, psaná po paměti, nebude nic moc. Ale jenom tak pro pořádek.
Takže co mi zbylo v paměti - dost jsem se nudil. Nechytlo mě to tak, abych chtěl honem vidět další díly. Taky to trvalo tři roky. Z první hodiny si pamatuju snad jenom začátek (three blind mice -> tři slepci jdoucí přes ulici -> nájemní vrazi, pak samozřejmě klasická hlaveň zalitá krví), Anthonyho Dawsona a to je tak všechno. Pak až Ursula Andressová coby oživlá fotografie (tzn. absolutně nemá mozek) - v těch bikinách je ale dost sexy. A skoro nic jiného ani nenosí. Závěr mi připomněl Fantomase, který je ovšem pozdější. Bez Conneryho bych to nedokoukal, byť tu zdaleka nehraje nejlépe, jak umí. 6/10

Režie: Terence Young
Hrají: Sean Connery, Joseph Wiseman, Ursula Andress, Anthony Dawson, Bernard Lee, 
Předloha: Ian Fleming
Hudba: Monty Norman
Velká Británie 1962

Žádné komentáře:

Okomentovat