sobota 7. června 2014

LA BELVA (1970)

Další špageťák ze série "Klaus Kinski a na víc nám už prachy nezbyly". Ocenit se dají jen dvě věci. Krajina - sice to není to pravý ořechový, ale alespoň tvůrci projevili trochu invence a není tu snad jediná pískovna, a sám Kinski. Narozdíl od svých "skvostů" z následujícího roku tu totiž normálně hraje! Nepřehrává, nesnaží se na sebe za každou cenu strhávat pozornost, nechová se až tak povýšeně - i když narozdíl od jiných kousků by to tady i sedlo. Ale hraje normálně a to se cení. A tu pozornost se na sebe ani nemusí snažit strhávat, vzhledem k tomu, že všichni okolo jsou toporní až hrůza. O to větší je to, že Kinski nepřehrává, zázrak v tom, že jeho postava je sexuální maniak, který se snaží znásilnit každou ženu, kterou vidí. Scény, ve kterých se o to (vždy neúspěšně) snaží, jsou asi to nejlepší, co se v tom filmu dá vidět. Jinak nic.
Příběh by nebyl až tak špatný, ale scénárista a režisér v jedné osobě Mario Costa byl patrně břídil, takže i tak děj neuvěřitelně nudí. Děj sám připomíná trochu pozdější Lenziho krimi Almost Human, ale u Lenziho bylo všechno lepší. I Milian byl lepší než Kinski, ačkoli Kinski je jedinej, kdo by z toho souboje vyšel za tenhle film se ctí.
Hrdinu hraje Steven Tedd, což je pseudonym dalšího z řady italských ochotníků, kterým chybělo všechno, talent, charisma, a stejně se v několika céčkách dostali do hlavních rolí. Navíc, nemůžu si pomoct, ale vypadá trošku jako Karel Gott, takže ho člověk nemůže brát vážně. Jinak moc známých tváří se tu neobjevuje. Zato dost pohledných "Mexičanek" s hlubokými výstřihy - ale stejně jako Kinski se nedočká, tak ani nám není nic odhaleno (takže pokud čekáte aspoň tohle, tak to je taky zklamání).
Všechno vypadá lacině, omšele, interiéry i exteriéry jsme viděli stokrát - ještě, že tu nejsou ty pískovny, ale jinak tu je všechno ostatní - sádrokartonové městečko, i ten saloon jsme viděli tisíckrát. A hudba je taky jedna velká vykrádačka. V titulcích je uveden Stelvio Cipriani, ale složil vlastně něco přímo pro tohle? Už jen v těch titulcích zazní dvě skladby z The Stranger Returns, dále uslyšíme i skladby z The Bounty Killer. A dál? I jiní autoři (asi nevědomky) přispěli. Ferriova hudba z Death Sentence, Poitevinova z Man who cried for Revenge, a zaslech jsem i něco, co znělo jako typickej Rustichelli. Zkrátka a dobře, kromě Kinskýho tenhle film za moc nestojí. 4,5/10
PS. Proč všichni mexičtí bandité bydlí v jeskyních?
a.k.a. The Beast
Režie: Mario Costa
Hrají: Klaus Kinski, Gabriella Giorgelli, Giuseppe Cardillo, Paolo Casella, Giovanni Pallavicino, Cristina Iosani, Ivana Novak
Hudba: Stelvio Cipriani
Itálie 1970

Žádné komentáře:

Okomentovat