sobota 10. května 2014

CASA D'APPUNTAMENTO (1972)

Céčkové giallo, které zaujme snad jen zajímavě (i když trochu směšně) natočenými vraždami (a veselým anglickým názvem). Jinak je to nuda o ničem. Magorskej zloděj Pietro Martellanza si chce užít v bordelu, nicméně děvka Barbara Bouchet ho naštve tak, že ji zmlátí. Záhy je nalezena umlácena, tudíž podezřelý je jasný. Ač je usvědčen a odsouzen k smrti, trvá na své nevině a v soudní síni všechny svědky prokleje. Před popravou (nejspíš gilotinou) se mu sice podaří utéct, jenže na útěku se nešťastnou náhodou vybourá a stejně přijde o hlavu :) Brzy ovšem začnou záhadně umírat i prokletí svědci, jako by se skutečně zloděj vrátil z hrobu mstít...
Děj by mohl být zajímavý, jenže neustále je protahován, především scénami s patologem, jeho dcerou a jeho asistentem, který se o onu dceru uchází. Zvláště ten asistent mi tak pil krev, že jsem podezíral právě jeho. Na druhou stranu, patologa aspoň hraje Howard Vernon, který je v roli roztržitého lékaře pitvajícího Martellovo oko naprosto rozkošný.
Obsazení se celkově docela povedlo. Slečny vesměs pěkné (kromě Barbary Bouchet třeba i Rosalba Neri, která si dokonce i zazpívá), nahoty tu sice není až tolik, ale zjistíme, že na začátku 70. let ve Francii zřejmě spodní prádlo nebylo v módě. Anita Ekberg je tu (a psána jako hlavní role) hlavně kvůli svému kultovnímu statutu, zajímavý je ale představitel detektiva, protože ho hraje dvojník Humphrey Bogarta (Robert Sacchi)! Samozřejmě že ničím víc než vzhledem se Humphreymu blížit nemůže, ale v jedné scéně na začátku dokonce působil, jako by to byl opravdu Humphrey. Jinak opravdu hlavní roli tu asi nemá nikdo, což mi tady asi ale vadilo.
Co se týče těch vražd, je tu pár poměrně směšných gore efektů (sekání hlav, pitvání oka), zajímavé je, že onen akt je vždy v několika sekvencích za sebou, pokaždé v jiném zabarvení. Je tu i pár erotických scén, ale ty jsou taky nudné a poněkud křečovité. Co se týče hudby, teď jsem si ji nemohl ani vybavit, když jsem kouknul na jméno skladatele, tak už se mi rozsvítilo. Složil ji Bruno Nicolai, není špatná, ale mám pocit, že už jsem ji někde slyšel (u Martina?). Celkově je to prostě špatný a nedoporučuju to. Zmatek, nuda a zase nuda, to jsou moje pocity. 4/10
a.k.a. French Sex Murders, The Bogey Man and the French Murders
Režie: Ferdinando Merighi
Hrají: Anita Ekberg, Barbara Bouchet, Rosalba Neri, Evelyne Kraft, Howard Vernon, Robert Sacchi, Pietro Martellanza, Renato Romano, Gordon Mitchell
Hudba: Bruno Nicolai
Itálie / Francie 1972

2 komentáře:

  1. Bogart rules! Když jsem to viděl tak jsem se řehtal jako blázen , jo a Barbaru Bouchet či gumovou hlavu si také ještě pamatuji :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tohle vypadá zajímavě. http://www.csfd.cz/film/26569-man-with-bogart-s-face-the/ Dvojník Bogarta + Franco Nero, Herbert Lom, Sybil Danningová...

      Vymazat