neděle 13. října 2013

NÁJEMNÝ VRAH (2013)

V létě jsme s kamarády zkusili natočit krátký film. Proto se tu toho taky moc nedělo. Jakýsi výsledek je zde:

Radši si rozklikněte na youtube, takhle v malým asi nic moc není vidět. Za nějakou dobu asi přibude odkaz ke stažení.

8 komentářů:

  1. Zajímavý to počin o kriminalitě, mafii a jednom obyčejném zabijákovi s Beatles hodinkami. Takové civilní prostředí, člověk by neřekl, co zkaženého skrývá (označení coby mládeži nepřístupné skutečně na místě, ta brutalita...) Gratuluju k prvotině, pane režisére (doufám, že to v celostátním měřítku ohledně sledovanosti aspoň porazí Kameňák 4 :)
    odpadlík

    OdpovědětVymazat
  2. Díky. Čtyřku asi těžko, ale pětku snad už jo :D
    PS. Hodinky jsou moje, původně tam bejt neměly, ale Jirka svoje neměl... Myslim že dost odlákávaj pozornost od času (kterej je důležitej), což je blbý. Už si někdo stěžoval, že to nedává smysl, proč chodí furt ven a dovnitř.

    OdpovědětVymazat
  3. Moc pěkné, že je to film na koleně. Co plánujete příště? :o)
    Tinny

    OdpovědětVymazat
  4. Díky. To ještě nevíme, kdoví jestli vůbec něco.

    OdpovědětVymazat
  5. Ahoj. Už poněkolikáté se píšu s komentářem a po odeslání zmizí. To naštve.

    No, zkus něco prozradit z kuchyně, jak jste to točili, jak dlouho, a třeba jestli scény postupně chronologicky nebo napřeskáčku podle nějakéhostoryboardu, jestli na první dobrou nebo scény víckrát po sobě, zvuky s videem nebo nějaké postsynchrony? Z druhé půlce se mi zdá, že se výkony herců ještě více zlepšily. Hlavně dialogy. Tak mě napadá, kdyby se to dalo ještě jednou a ještě víc vychytalo, bylo by to ještě lepší :o) S hodinkami a chozením sem a tam jsem problem neměl, bylo to pochopitelné. Nevím jestli nenechal otisy na té umyté skleničce, když ji dával na poličku. Příběh hezky gradoval a byl soudržný, chválim. A až závidim, že se taky nemůžu do něčeho podobného pustit.

    OdpovědětVymazat
  6. Aha. Doufam, že to nebude trvalej problém. Jinak ani nevim, kdy vlastně Google zase změnil ten formulář na komentáře,

    Historky z natáčení? Tak od začátku. ;)
    K natočení mě vyhecoval Jirka, který hraje (kvůli tomu) hlavní roli (později se ukázalo, že to nebyl nejlepší nápad), na začátku července. Protože jsem si byl vědom i časové limitovanosti, tak jsem to celé napsal strašně rychle (pak ještě udělal pár úprav, třeba postava policajta v původní verzi nebyla vůbec). Takže po stránce scénáře je to dost odbytý - nedávno jsem si pročet znova svojí recenzi na Nespoutaného Djanga a uvědomil si, že spoustu věcí, který jsem tam Tarantinovi vyčet (především co se týče postav) jsme tady udělali taky (a mnohem hůř).
    Původně jsem to měl rozplánovaný na čtyři nebo pět dní, což vlastně i vyšlo, jenomže to bylo roztahaný přes měsíc. (Jirka totiž tvrdil, že má čas, pak si "najednou vzpomněl", že ne (věděl to už prve) a protože jsem to nešikovně napsal tak, že vystupoval v každý scéně, muselo se vždycky čekat na něj. Navíc jak natáčení postupovalo, pořád se choval, jako že ho to čím dál víc otravuje a my ho zdržujeme. Jako poslední se měl točit úvod, ale to už mi došla trpělivost, tak jsem ho přepsal. Konec stížností ;) )
    Ten úvod, abych se k němu vrátil, jsem přepsal tak narychlo, že je to podle mě nejblbější scéna vůbec (a radši jsem ho půlku vystříhal).
    Scény se točily podle dostupnosti prostředí a lidí, první se točila scéna s "Jacksonem Pollockem" (kotel smíchu při říkání vět typu "Je to vzácný obraz, originál" a ukazování na špatně slepenou vytištěnou minikopii na blbě ostříhaném kartónu ;) ). To, jak jsme měli při natáčení mezi jednotlivejma scénama prodlevy, sice umožnilo projít si a sestříhat už natočené a podívat se, kde jsme udělali chyby a v čem se poučit, ale taky to způsobilo, že poslední záběry se dotáčely v dešti - jenže musely být sestříhány dohromady se staršími záběry, kde ještě neprší. Taky ty prodlevy způsobily málo času na postprodukci, takže spoustu věcí jsme doladit už nestihli, teď už bychom na to neměli čas vůbec.

    OdpovědětVymazat
  7. Herci nám fakt říkat nechci, s divadlem měli zkušenost jenom tři z nás, Jirka, Jarda Froněk (Germaine) a Míra (Mario), ale vhodnější výraz mě nenapadá. Točilo se většinou na hodněkrát, protože herci nebyli schopní naučit se svůj text (musím přiznat že včetně mě), takže třeba delší vysvětlovací pasáže, které ve filmu zabírají cca minutu, jsme točili třeba i půl hodiny. Mimochodem natáčení právě scény v zahradě se neskutečně protáhlo a za dvě hodiny jsme měli asi tak pětinu použitelnýho materiálu. Scénu na balkóně, která se točila ve stejný den, jsme pak natočili naopak v rekordním čase, jenom za cca hodinu a dvacet minut.
    K "hercům" nemám výhrady, jenom sám k sobě, z hlediska natáčecího bylo fajn, že to hrál člověk, kterej by u toho stejně byl, ale nikdo mě nekontroloval a nenaváděl (akorát u scény u vraha doma mi Jirka pomáhal), sám jsem na nějaký předvádění antitalent a podle toho to dopadlo. Příště radši seženu někoho jinýho ;)
    Technicky - točilo se na foťák se 720p rozlišením - defaultní poměr stran 1,77:1. Ten ořez do 2,35:1 jsem původně nechtěl, ale pak jsem to zkusil a přišlo mi, že to vypadá mnohem líp. Naopak černobílý jsem to měl v plánu od začátku, původní návrh (Jiřího) totiž byl "natočíme nějakej francouzskej noár". Netrval bych na tom, ale barevně to k sobě celý neladilo, jeden byt byl vymalovanej sytě oranžově, druhej zase růžově apod. Jediná scéna, která v barvě vypadala opravdu dobře, byla ta úvodní. Co se týče zvuku, napřed jsme natáčeli jenom na foťák, ale to znělo příšerně. To byly dvě interiérové scény. Pak Honza sehnal kvalitní diktafon, ale při natáčení venkovních scén se přímej zvuk použít nedal, protože soused si vedle pustil rádio a především foukal vítr. A u interiéru u skříně jsme pro změnu zapomněli diktafon zapnout ;) Takže se postsynchronovalo skoro úplně všechno. Myslím, že především u mě je to dost poznat, protože jsem mluvil tak šíleně rychle, že jsem se pak namluvit nestih :D Ruchy pak chvílemi znějí taky dost divně a někdy i chybí. Hudbu jsme nahráli taky na ten diktafon, nahrála to začínající kapela, kterou tvoří moje sestra (ve filmu otevře Jirkovi dveře) - kytara, Tomáš Mikovec (mlčící mafián) - bicí a Olina Nechutná (ta nám aspoň umožnila natáčet u nich) - baskytara. Tři věci nahráli cíleně pro nás, něco jsem pak použil z jejich songů.
    A ještě ses ptal na storyboard - ten jsem si připravil, celkem mi to pomohlo, ale u dvou scén jsem se pak obešel úplně bez něj.
    S tou skleničkou - to je asi pravda, ale tam tolik věcí nedává smysl... Třeba ten nůž tam bejt neměl, ale my jsme prostě zapomněli na pistoli, tak jsme si vypůjčili aspoň nůž. V první verzi neměl Jo Germaina otrávit, ale uškrtit a pokud se nepletu, tak si na to vzal předtím rukavice. Takže v téhle verzi by ty otisky nenechal.

    Konec mého vyčerpávajícího příspěvku. :)

    OdpovědětVymazat
  8. Díky za doplnění. Já myslím, že jste se naučili dost věcí a pokud by se točilo něco dalšího, už budete vědět co a jak a snadněji si poradíte. Zpětně si uvědomuji, že jsem v některých částech zapomněl že si jen hrajete a koukal jsem na to jak na film (balkonová scéna ap.).
    Uvědomil jsem si taky pár filmových principů, třeba jako že nevypadá na plátně dobře, když drsňácká dominantí postava k někomu vejde a za sebou zavírá dveře a to ještě tak že se celá otočí k druhému zády ap. ale to jsou nepodstatnosti. Taky jsem čekal a doufal, že polda vytáhne z pod saka neprůstřelnou vestu :-) Ale v každém případě díky za Noir filmek.

    Tinny

    OdpovědětVymazat