sobota 27. dubna 2013

ARRIVANO DJANGO E SARTANA... E LA FINE! (1970)

Jednoho Fidaniho už jsem viděl, říkal jsem si, že mě nemůže ničím moc překvapit. Jo, to jsem se splet. Co se týče děje, nedá se o něm vlastně mluvit. Fidani, po vzoru Járy Cimrmana, tvoří film jenom přechody, mosty, výplněmi, až vycpávkami. Polovinu filmu tak zabírají záběry, jak někdo jede pískovnou s umělými kaktusy. Fidani neumí vlastně nic. Ani napínat, ale ani nějak triviálně vyprávět.
V první scéně Gordon Mitchell rozhodne, že banda unese krásnou dceru bohatého rančera (samozřejmě Simonetta Vitelli), a nadiktuje svému poskokovi dopis, který mají nechat na místě. Únos samozřejmě probíhá tak, že tři Mexičani v dlouhých pončech, podezřelí už od pohledu, přiběhnou na ranč a postřílí koho vidí. Mrtví pak samozřejmě padají různými nepovedenými salty, přemety apod. Když je zpacifikována roztomile přehrávající Simonetta (moc si toho neužijeme, protože zbytek filmu jenom stojí a mlčí - což je možná dobře), jeden z banditů připíchne na dveře ranče dopis, který mu Mitchell předtím nadiktoval - a tento dopis nám je znovu přečten! Proč???
Následující scéna zachycuje Ettore Manniho v roli, která nedává smysl, a do konce filmu už se vůbec neobjeví. Hm. Není sám, protože představovačky hrdinů jsou ještě vymakanější. Fidaniovský Sartana projíždí na koni kolem dolu, kde mezi peóny probíhá asi takový dialog: "Kdo to je?" "Sartana. Jemu za všechno dlužíme." "A proč?" "Protože je to Sartana." Poslední záběry na důl jakoby říkaly, že to bude důležité místo. Není. Pak Sartana mlčky projede mexickou vesničkou, kde probíhá nějaká oslava, aby se nám ztratil z dohledu. Následuje představovačka Djanga, který přijede pro změnu do zničeného a opuštěného městečka, aby zjistil, že kromě pomateného Mexičana už tam nikdo opravdu není (podezřívám Fidaniho, že tím Mexikánem byl on sám). Aha. Městečko se samozřejmě už ve filmu neobjeví.
Že by sám rejža?
A dál? Mitchell se doví, že Sartana a Django jsou v okolí, načež pošle svoje lidi, aby je zabili. Dál se jezdí, střílí, bije, a člověk vlastně neví proč. Občas mi přišlo, že to jsou kousky jiných filmů seskládané do sebe a nadabované. Kdypak se setkají Django a Sartana? Až po 53 miutách, a to náhodou! Djanga holt někdo z tý šlamastyky vysekat musel a Fidanimu už asi došly všechny možnosti. A jediný dialog si vymění těsně před koncem. Závěrečná přestřelka je pak úplně šílená. Tam evidentně jsou záběry z jiných filmů, kde padají umírající kaskadéři. Ale aby to bylo ještě lepší, tak je Fidani zpomalil!
Mluvit o nějaké základní psychologii postav je úplně mimo mísu. Sartana je tak ušlechtilý, že Vinnetou by se před ním styděl, Django je takový nijaký. O jejich představitelích se toho moc říct nedá, akorát snad, že s Nerem ani Garkem nemají nic společného. Nejlepší jsou tak scény, v nichž vystupuje Gordon Mitchell jako hlavní záporák, pohříchu je jich ale málo. Mitchell sice přehrává, ale tak ďábelským způsobem, že je geniální. Navíc jeho postava je opravdu šílená. Hraje karty sám se sebou a obviňuje svůj odraz v zrcadle z podvádění ("Nebudu s tebou hrát, podvádíš víc, než já!"), leží v posteli a hraje si tak, že míří puškami do stropu a napodobuje zvuky střelby... Nevím, jestli to ovšem Fidani nepovažoval za normální, protože celý film působí dojmem, jako by ho dělal někdo, kdo hraje karty se svým odrazem v zrcadle a hraje si s pistolkou. No, Mitchell potěšil, ani jsem se tak nenudil jako u Per una bara piena di dollari, ale ani to nebyla taková sranda, jak bejt mohla. Bylo to jenom blbý. 1/10
Kelly nebo Keller? Na dopisu byl Kelly...
Jak se z tohohle dostat? U Fidaniho úplně jednoduše...
a.k.a. Django and Sartana are coming... it's the end!
Režie: Demofilo Fidani (jako DIck Spitfire)
Hrají: Hunt Powers, Franco Borelli, Gordon Mitchell, Simonetta Vitelli, Ettore Manni, Dino Strano, Benito Pacifico
Hudba: Lallo Gori
Itálie 1970

4 komentáře:

  1. http://www.ceskatelevize.cz/porady/10150778447-historie-cs/

    nějaký povídání

    OdpovědětVymazat
  2. Sakra, a já si včera říkal, že bych se koukal. Díky za odkaz!

    OdpovědětVymazat
  3. Ahoj, tak co ta diskuse historie CS? Nenapsal jsi jim nějaký komentář? :)

    Nedávno šel v TV Safari express, 1976. Giuliano Gemma, Ursula Andress, Jack Palance. Zajimava "Gemmovka" :D Ale podruhé to vidět nechci. Ta blondýna, co si myslí že je úchvatná kráska mi byla dost nesymatická. A to stihli natočit ještě prý Afrika expres, kde hrají stejní herci včetně šimpanze, ale je to jiný příběh.

    Minulý týden šel Grošák, Appaloosa, 1966, Marlon Brando. Začátek mi utekl. Když to skončilo, tak jsem si říkal, že jsem rád, že jsem to viděl, ale podruhé se dívat asi nebudu, dávám tak 70%. Hlavně si vůbec nepamatuji, že by tam byla nějaká hudba, což jistě nějaká být musela. Nadchla mě kamera, kompozice obrazu a barevné ladění. Téma a styl jako ze špaget, pár stylovek a triků. Bohužel tam chybělo to gradované napětí... typu "zatim se nic neděje, ale až to skončí, tak se Něco stane", moc rychlé a nevýrazné finále, čekáte teď už to přide a pak zjistíte že už to bylo. Asi tomu chyběl i (patřičně natahovaný) souboj z očí do očí. A bez výrazné hudby. No, asi se na to ještě někdy podívám znovu, 75%.


    P.S. zjistil jsem že jdou nějak do módy dříve mě neznámé termíny jako prequel, sequel, spin of, spoiler, trailer... a jiný -quel a -iler. Asi budu potřebovat slovník. :D
    Paraquel, iterquel, inquel, midquel, circumquel, remake, reboot, restart....

    OdpovědětVymazat
  4. Já se chtěl dívat v neděli na opakování, ale teď mám tolik práce, že jsem na to zapomněl a ještě jsem se na to nekouk ani na internetu. :(

    Jojo, Andressová mi nevadí jenom na fotkách :D Viděl jsem s ní nevím kolik filmů (tyhle dva ne) a v Rudým slunci mi byla nesnesitelně protivná (naštěstí tam byli okolo mnohem víc Bronson a Mifune, tak to šlo dokoukat, ale moc dobrej film to stejně není). V Casinu Royale (67) jsem jí přešel tak nějak bez zájmu.
    Jinak podle popisů na CSFD mi přijde, že to jsou dva skoro stejný filmy :D Nevím, asi to ani vidět nechci. Když už někdo s opicí, kouknul bych se spíš na ty dva filmy s Clintem. Anebo Šest medvědů s Cibulkou :D

    Grošáka jsem taky opět neviděl. No, mám ho na disku, někdy až bude čas, kouknu. Vypadá to docela nudně, tak nevím, no. Brando mi vždycky připadá strašně unavenej a znuděnej.

    OdpovědětVymazat