pondělí 4. července 2011

MURDER ON THE ORIENT EXPRESS (1974)

Agathu Christie zrovna moc nečtu, ale nemůžu říct, že co od ní znám, bylo špatný. Bohužel, co se týče slavných postav Hercule Poirota a slečny Marplové, mám mínění o jejich příbězích zkažené televizními seriály z poslední doby, které mě nikdy moc nezaujaly (špatný dabing, televizácky natočený, David Suchet sice hraje dobře, ale stejně...). Nicméně dostal jsem chuť na detektivku a padla mi do oka tahle klasika - skvělé obsazení (Balsam, Connery, Widmark, Bissetová, Cassel) a dobrý režisér (Sidney Lumet - 12 Angry Men). Neudělal jsem chybu, film mě po nějaký chvíli pohltil. Albert Finney v roli Poirota byl skvělej, i když možná trochu moc temperamentní, jako kdyby byl Poirot spíš italského, než belgického původu. Překvapily mě hvězdy jako Connery nebo Widmark v maličkých rolích. Nerozumím tomu, proč Ingrid Bergman dostala Oscara zrovna za tuhle roli. Nebyla špatná, ale nijak zvlášť nevyčnívala. Akorát konec mi přišel trochu uspěchanej. 8/10
Edit 11.1.2012: Viděl jsem znovu a nechápu, proč mi konec tehdy přišel uspěchanej... Jinak se vším souhlasím, akorát už jsem od tý doby přečet nějakýho toho dalšího Poirota.
a.k.a. Vražda v Orient Expresu
Režie: Sidney Lumet
Hrají: Albert Finney, Lauren Bacall, Martin Balsam, Ingrid Bergman, Jacqueline Bisset, Jean-Pierre Cassel, Sean Connery, John Gielgud, Wendy Hiller, Anthony Perkins, Vanessa Redgrave, Richard Widmark, Michael York
Hudba: Richard Rodney Bennett
Podle románu Agathy Christie
Velká Británie 1974

Žádné komentáře:

Okomentovat