pondělí 5. dubna 2010

THE BIG SLEEP (1946)


Klasická noirovka podle Raymonda Chandlera. V hlavní roli skvělý Humphrey Bogart jako Phil Marlowe - takhle nějak jsem si při čtení Chandlerových knih Marlowa představoval. Příběh je jako vždycky strašně zamotaný, nikdo nejedná přímo, všichni mají určité tajemství, všichni jsou v něčem namočení. K tomu dobové krásky, atmosféra Los Angeles 40. let, spousta mrtvol. Akorát konec mi přišel trošku useklej, ale možná je to plus. Každopádně teď se začnu víc zajímat o film-noir. 7,5/10
a.k.a. Hluboký spánek
Režie: Howard Hawks
Hrají: Humphrey Bogart, Lauren Bacall, John Ridgely, Martha Vickers, Dorothy Malone, Peggy Knudsen, Regis Toomey, Charles Waldron, Charles D. Brown, Bob Steele, Elisha Cook Jr.
Hudba: Max Steiner
Podle románu Raymonda Chandlera
USA 1946 

7 komentářů:

  1. není nad dobrý noár
    tohle mě bavilo. supr hlášky. musím kouknou znovu...

    OdpovědětVymazat
  2. Tohle jsem mohla vidět v kině. Akorát že jsme pak nakonec šli na Woodyho Allena, takže své první setkání s filmem noir mám ještě před sebou... Nějak mám ale pořád chuť začít právě tímhle.

    OdpovědětVymazat
  3. Ada: Znáš nějakej podobně dobrej?
    Marmota: Já bych si radši vybral Marlowa, než Allena. Mimochodem, na kterej Allenův film jsi šla?

    OdpovědětVymazat
  4. Humphrey dokázal zvednout kterejkoliv film se sebeblbějším scénářem. Tohle na tom po scén. stránce tak špatně není, ale nebýt Humphreyho a božské Lauren, je zážitek poloviční.

    OdpovědětVymazat
  5. Jinak z dalších noirů doporučuju hlavně The Killing od Kubricka, The Third Man od Carola Reeda (s Wellesem) a Touch of Evil od Wellese:-) Osobně mám slabost pro Raye Millanda - tudíž The Big Clock a Ministry of Fear :-)

    OdpovědětVymazat
  6. Dík za tipy. The Killing zrovna plánuju skouknout.

    OdpovědětVymazat
  7. Zahraj to znovu, Same. A přiznávám, že to byl i můj první Allen, takže se to nějak vyrovnalo...
    Vzniklo to tím, že osoba, se kterou jsem měla jít do kina, v době, kdy dávali tohle, neměla čas... a to tak, že ta osoba byla na týdenní konferenci někde kdovíkde, takže to opravdu nešlo skloubit. A pak mi do toho myslím něco vlezlo, takže jsem na to nešla ani sama, nebo tak nějak... už je to asi dva měsíce.

    OdpovědětVymazat