Claudia opět na západě! Ale takhle se vracet nemusela.
Brigitte Bardot a Claudia Cardinale bezesporu patří nejen k nejslavnějším, ale i nejkrásnějším herečkám světového filmu (minimálně) šedesátých let. Jejich sláva překročila jejich rodné země, zvláště Claudia hrála brzy nejen v Itálii, ale i ve Francii a v USA. Obě si zahrály i v populárních westernech, Claudia samozřejmě v Tenkrát na Západě a v Profesionálech, pro Brigitte Bardot Francouzi vystřihli na tělo film Viva Maria a se Seanem Connerym si zahrála ve filmu Shalako. Že se obě dvě sejdou na jednom plátně a to ve westernovém žánru bylo tedy nasnadě. Jenže to dopadlo jako katastrofa.
Francouzské filmy mám rád. Francouzské komedie mám rád. Ale tenhle film evidentně vytvořila parta erotomanů, kteří se nedokázali pořádně soustředit po zjištění, že píšou western pro dvě sexbomby, jejichž poodhalené plakáty měli vylepené po všech zdech svých kanceláří. Napsat role na tělo herečkám je jedna věc, ale tyhle byly vytvořeny PRO jejich těla. V celém filmu nejde o nic než o to, že se Brigitte a Claudia poodhalují, Bardot se dokonce v jedné scéně odhalí úplně, a na konci se poperou, přičemž na sobě řádně potrhají šaty.
Ale tak dobře, téma je lechtivější. Jenže všechno ostatní je ještě horší. Francouzi točí parodii na western, tudíž všichni ve filmu musí být Francouzi a mluvit francouzsky a utahovat si z Američanů, kteří jim nerozumějí. Není z toho potom vůbec nic. Jen důvod, proč do role šerifa obsadit amerického herce a nemuset ho dabovat. Role šerifa je pak tak trapná, že jsem se chytal za hlavu, kdykoli se tento pitomec objevil na scéně. Děj je o ničem, máme tu partu pěti sexy koček pod vedením Bardotové a partu nadržených kluků pod vedením Cardinalové, a nejde o nic než o konfrontace mezi nimi. Naznačit lesbický vztah mezi oběma hvězdami se scenáristé neodvážili, ale trochu se na tu možnost poukazuje.
Humor většinou tedy spočívá v tom, že se někdo praští, nebo svlékne, nebo někam spadne. Máme tu něco jako hlavního padoucha, ale většinu filmu se ani neobjevuje, takže se nám na něj povede zapomenout, a když se objeví, už jen přidá další šílenství do blázince, který sledujeme.
Jediné, na co se tak dá ve filmu dívat, je Claudia Cardinale. Oproti Bardotové je to skutečně herečka, oslní nejen svou krásnou tváří a nádherným poprsím, ale i skutečně hraje, zatímco Bardotová jen pózuje. Vlastně to je první film, který jsem s BB viděl. Rozhodně nemůžu říct, že by mi jakkoli vadila, ale kladné body tu na její úkor sbírá právě Claudia, a ve scénách bez ní nuda ještě víc stoupá, ať si Brigitte vrtí zadkem jak chce. I její sestry, ostatně obsazené španělskými eurocult herečkami (Emma Cohen, Patty Shepard, Teresa Gimpera) jsou krásné, ale ani jedna nijak víc nezaujme a nemá šanci. O mužském obsazení se nemá ani cenu zmiňovat, kromě šerifa největší role hrají černošsský sluha Bardotové a indiánský sluha Cardinalové.
Hudba Francise Laie ze začátku zněla celkem dobře, ale pak sklouzne ke stejné travestii, kterou je zbytek filmu. Dva body za Claudii, tohle je fakt bída. 2/10
a.k.a. Petrolejářky, The Legend of the Frenchie King
Režie: Christian-Jaque
Hrají: Brigitte Bardot, Claudia Cardinale, Michael J. Pollard, Emma Cohen, Teresa Gimpera, Patty Shepard, Patrick Préjean, Leroy Haynes, Cris Huerta
Hudba: Francis Lai
Francie / Itálie / Španělsko / Velká Británie 1971
Žádné komentáře:
Okomentovat