Maurizio Merli tento týden do třetice, a jak název napovídá, opět jako policista.
V Massiho režii je vše umírněnější. Ale taky strašně pomalé. Merli tu je opět policista, který používá metody, s nimiž jeho nadřízení nesouhlasí, ale tentokrát je z filmu jasně znát, že jiné metody prostě neplatí, a i když z někoho výpověď dostane, zkorumpovaná justice může vše smést ze stolu. Jak mu na začátku vyčte kamarád novinář, chytá jen malé ryby, velké mu stále unikají.
Začínáme v Římě, kde Merli vyšetřuje sérii vražd, které směřují k bohatému muži jménem Degas, jehož Merli brzo odhalí jako pašeráka diamantů. Zatkne ho, ale záhy se díky právnické kličce Degas dostane opět na svobodu... Merli je převelen na jiné oddělení, ale jeho akce zde opět vedou na stopu Degasovi. Ten nakonec, po nepodařeném pokusu o Merliho zabití, prchá ze země, a Merli si radši zažádá o převelení na venkov. Takže druhá půlka nám otvírá zcela nové prostředí městečko, kde se nic neděje a Merli může v klidu pistoli nechat zamčenou ve stole, navíc se zamiluje do mladé učitelky (Olga Karlatos). Ale i tady narazí na velký případ.
Trochu jsem to s tímhle filmem měl jako na houpačce. Na začátku mě případ docela zajímal, ale pak mě začalo otravovat, jak Stelvio Massi vše podřizuje kameře. Scéna je natočena celá na jeden záběr, kdy kamera zoomuje, švenkuje a ostří tam a zpět, ale herci, dost toporní, musejí vždy počkat, až když se správně přeostří a přešvenkne s odpovědí na předchozí větu. Naštěstí tahle technika je použitá hlavně na začátku. Dokud je hlavním zloduchem Degas (Massimo Serato), docela mě to bavilo. Pak se Merli nechá převelet na venkov, a film na chvilku usne, i přes přítomnost krásné Karlatos. Pár nápadů zajímavých, ale provedení zdlouhavé, ani Ciprianiho soundtrack tomu moc nepřidal. Pár akčních scén je dobrých, například pronásledování dodávky vrtulníkem, nebo závěrečné vysvobozování rukojmích za pomoci jeřábu, byť to je zjevně vypůjčeno od Belmonda.
Co mě hlavně mrzelo, bylo, že oba případy nebyly provázané. Čekal jsem na Degasův návrat, na potrestání jeho i zkorumpovaného soudce. Ne, ve druhé půlce dostaneme nové padouchy, které nám ani pořádně nepředstaví. Jediné, co se tak vine celým příběhem, je změna Merliho z policisty, pro kterého je násilí denním chlebem, k policistovi, který nakonec sáhne ke krajním prostředkům, až když jiné řešení není, a sám je tím i zhnusen. Což je docela dobré vidět, zvláště po Italia a mano armata. 6,5/10
a.k.a. Convoy Busters
Režie: Stelvio Massi
Hrají: Maurizio Merli, Olga Karlatos, Massimo Serato, Mario Feliciani, Mimmo Palmara, Luigi Casellato, Enrico Chiappafreddo, Emilio Messina, Roberto Messina, Nello Pazzafini, Riccardo Petrazzi
Hudba: Stelvio Cipriani
Itálie 1978
Režie: Stelvio Massi
Hrají: Maurizio Merli, Olga Karlatos, Massimo Serato, Mario Feliciani, Mimmo Palmara, Luigi Casellato, Enrico Chiappafreddo, Emilio Messina, Roberto Messina, Nello Pazzafini, Riccardo Petrazzi
Hudba: Stelvio Cipriani
Itálie 1978
Žádné komentáře:
Okomentovat