pátek 23. března 2018

BOTTE DI NATALE (1994)

- Už je ráno? Ani jsem neslyšel kohouta. - Jo, sněd jsem ho.
Poslední film se Spencerem a Hillem jsem dlouho nechával stranou. Naposledy jsem ho viděl celý ještě v době, kdy jsem ani tenhle blog ještě nepsal, tak mi nepřipadalo rozumné o něm potom napsat, když jsem si ho moc dobře nepamatoval. Totéž se týče některých dalších filmů (např. Ďáblova pokušení). Když jsem to po mnoha letech viděl znovu, zjistil jsem, že jsem vlastně mohl. Ono to totiž není stejně nijak zvlášť zapamatovatelné a mám problém si na některé věci vzpomenout už teď.
Spencer s Hillem se vrátili na Západ, tentokrát točený ve skutečných USA, v místech, kde Hill skutečně žije, se stejnou partičkou, s kterou dříve točil Lucky Luka a později Doc Westa. Do všeho se vložili synové obou protagonistů, z nichž jeden se postaral o produkci (Giuseppe Pedersoli) a druhý (Jess Hill) o scénář. Bohužel. Místo mírně nostalgické westernové komedie, kterou to nejvíc připomíná, když film staví do centra své protagonisty, jsme dostali televizní vývar, v němž hrají hlavní roli debilní děti a ošklivé Němky, plus otravná matka obou hrdinů. Hlavně podzápletky se Spencerovým nejstarším synem jsou tak otřesně telenovelovské, že se mi chtělo zvracet. Závěrečných dvacet minut včetně otřesné bitky by se mělo spláchnout do záchodu.
A přitom ze začátku to nevypadá tak špatně, a dočkáme se i pár scének, které by se směle mohly zařadit mezi to nejlepší, co Hill a Spencer spolu udělali, ať už je to závod v jezení fazolí, poprava Spencera s Hillovým pokusem o záchranu či především scéna s houpacími křesly. Ta je vážně vtipná a u všech tří jsem se zasmál. Natočeno je to poměrně zručně, je vidět, že Hill se jako režisér dost poučil od Leoneho co se týče záběrů. Ale udělat to nesentimentálně se bohužel asi nenaučil. Rozčilovala mě i Donaggiova hudba. Zkrátka, deset let jsem to neviděl, minimálně deset let to zase neuvidím. 5,5/10
a.k.a. Průseráři, Blb a blbec, Lovec a borec, The Troublemakers
Režie: Terence Hill
Hrají: Terence Hill, Bud Spencer, Ruth Buzzi, Anne Kasprik, Eva Haßmann, Jonathan Tucker, Ron Carey, Fritz Sperberg, Neil Summers, Boots Southerland
Hudba: Pino Donaggio
Itálie / Německo / USA 1994

Žádné komentáře:

Okomentovat