pátek 22. září 2017

TORSO BLU RAY OBAL

Oceňuji jakékoli vydávání starších zapadlejších kousků v dobré kvalitě, ale firma Shameless, která tyto filmy vydává ve Velké Británii, je často prezentuje poněkud exploatačnější formou, než by bylo vhodno. Na jednu stranu je fajn, že v poslední době vydali Lo strano vizio della signora Wardh a Tutti i colori del buio ve vynikající obrazové kvalitě na Blu ray (byť jejich verze Tutti i colori del buio nemá zrovna nejkvalitnější zvuk - obraz je ale nádherný), i jejich DVD podle ohlasů mívají dobrou kvalitu, spoustu bonusů, oceňuji snadno rozpoznatelný jednotný styl, ale když se podívám na jejich obaly DVD, většinou se snaží i poměrně dobré a ne tak moc násilné filmy prodávat jako řezničinu plnou krve a koz. S Torsem, které momentálně chystají na Blu ray, se ale dostali do úplně jiné sféry. Jejich obal se řadí mezi to "nejlepší" z ghanské plakátové produkce. Posuďte sami podle obrázků.
Ghanský Arnold se od Shameless Suzy Kendall moc neliší...
Ke cti jim ale slouží, že obvykle se dají jejich obaly dokonce otočit a z druhé strany bývá jiný potisk. U Torsa bude bohužel vkusnější ta vnitřní strana.
V hlavních rolích Číňani a velká červená ryba
Vychází u nás vůbec ještě na nosičích jiné filmy než ty nejnovější? Nedávno jsem byl v Bontonlandu a mám pocit, že všechny starší filmy, které jsem tam viděl (a starší počítám třeba i jen několik let staré) vyšly už před více než dvěma lety. Co skončil stánkový prodej, DVD trh tu úplně zamrzl (a Blu ray se tu nikdy pořádně nerozjely). Divím se, že zrovna Torso nevydala ve své době Řitka, bez pochyby by zapadlo mezi jejich běžnou produkci (nemyslím kvalitou, vedle spousty sraček vydali i Ptáka s křišťálovým peřím či Zvuky temna).
Ještě když mluvím od DVD, zeptám se na jednu věc - před pár dny jsem zjistil, že moje před cca třemi lety zakoupené a až na kontrolu těsně po zakoupené nehrané DVD s filmem House of Wax s Vincentem Pricem je nevím proč najednou poškrábané a nehraje. Tak jsem se chtěl zeptat, pokud ho někdo taky nemáte, zda bonusový film, The Mystery of the Wax Museum z roku 1933, měl v této edici české titulky nebo ne. (Taky si ho matně pamatuju jako černobílý a teď jsem zjistil, že normálně je barevný - dvojbarevný Technicolor).

3 komentáře:

  1. Tak tímhle článkem jsi mě mile překvapil:). Když se tak koukám na ten obrázek obalu, tak tam máme dva extrémy - vyvedený vrah v masce x hnuská Kendal v ghanském stylu (mají je sice nejhnusnější, ale polské plakáty se jim v některých plakátech nebezpečně přiblížily). Jinak k tématům - ten obrázek na obalu má navnadit podobné lidi jako jsou horroroví fanoušci na ČSFD - firma si asi myslí, že jejich většina (vím nemusel jsem to psát, ake nějak jsem si na tuhle komunitu na ČSFD musel postěžovat:)). A DVD nekupuju z toho důvodu, který si zmínil - nabídka jsou pouze nejnovější filmy (nebo které nejdou pod rok 2000). Na nové filmy se sice taky koukám, ale výběr DVD mi přijde dost nezajímavý (často komedie nebo romantické drama - jasně, těch žánrů, co nabízejí, je spousta, ale většinou vidají něco nudného z těch ostatních žánrů + na komedie a r. dramata bylo nejčastěji v těch sekcí upozorňováno).
    P. S. Už jsi viděl Perfect Blue nebo stále váháš?

    OdpovědětVymazat
  2. Polské plakáty (i sovětské a koneckonců i československé) sice byly často ošklivé a mimo, ale aspoň je za nimi vidět nějaký umělecký záměr. V Ghaně prostě nějaký neumětel zkusil nakreslit něco, co by jako připomínalo ten film a jeho hlavní představitele.
    Já občas sháním to, co vycházelo v těch pošetkách v době, kdy jsem z nich kupoval jenom Spencera a Hilla a Belmonda. A občas se najdou i jiné starší filmy od Magic Boxu. Dnes už se zdá jako neuvěřitelné, že Magic Box třeba vydal v roce 2011 trojdiskovou kolekci filmů Maria Bavy. A vzhledem v době, kdy vyšla, stála stovku! Dneska už by tohle nikdo neudělal... Vlastně ani Argento, mezi hororovými fanoušky hodně známé jméno, tu nebyl na DVD pořádně pokryt, vyšly snad především jeho novější filmy a pak ty první dva. Že nevyšel ten se Spencerem, to čumím. Schánilce by na něj před těmi osmi devíti lety sehnali tutově. Ale nevyšla ani Tmavě červená, Phenomena, Tenebre, a Suspiria jen v nějaké podezřelé edici.
    Co se týče Perfect Blue, před dvěma týdny jsme plánovali rozlučku s kamarádem, který měl odjet na semestr studovat do Japonska. Naplánovali jsme dlouhou párty s japonským jídlem, já koupil saké, vymýšleli jsme další srandy (třeba zápas sumo) a chtěli jsme pouštět i japonské filmy, takže jsem doufal, že Perfect Blue uvidím tam. Jenže pár dní před rozlučkou nám kamarád oznámil, že to zblbnul, něco si nezařídil a ze studia v Japonsku ho vyřadili. Tím pádem padla i ta akce. Já se v poslední době nekoukal skoro na nic než na giallo, takže jsem zatím neměl moc chuť si pouštět něco jinýho. Ale koukám, že to má asi 75 minut, zkusím to teda MOŽNÁ dneska ;)

    OdpovědětVymazat
  3. Tak to s tím kamarádem je mi líto:(. A je paráda, že máš MOŽNÁ dnes v plánu sledovat Perfect Blue. Co se týká japonských hraných filmů, možná by jsi sem mohl dát třeba Zaitochiho nebo něco ze série Bitvy beze cti a lidskosti (to ber pouze jako doporučení na recenze, pokud se rozhodneš na chvíli dropnout gialla + spaghetti westerny, tak abys měl co sledovat:)).

    OdpovědětVymazat