úterý 19. září 2017

MINIRECENZE - LOUIS DE FUNES

Umyjeme se od krve a podíváme se na úplně jiný druh filmu, kde se nikdo nebojí, všechno je prosluněné, veselé a nejhorší, co se může stát, je, že se bude Louis de Funès vztekat. Na což se vlastně těšíme.
Vynechal jsem filmy, o kterých jsem tu už psal, a Četníky, které si asi probereme zvlášť ještě někdy.

LE GRAND RESTAURANT (1966)
Jako většina Funèsových komedií i tahle je trochu rozpolcená. Na jednu stranu geniální pasáže v restauracim na tu druhou nudný a nesmyslný příběh o únosu prezidenta čítající tajné služby, akci a tak podobně. Proč nemohli udělat film o tom, jak se majitel restaurace zoufale připravuje na velkou akci s uvítáním zahraničního prezidenta a totálně všechno se podělá? To je film s Funèsem, jaký bych chtěl vidět, a kdyby tam byly stejné gagy jako v první polovině tohohle, asi by to byl jeden z jeho nejlepších filmů. Škoda. 7/10

LES GRANDES VACANCES (1967)
Začíná nám školní rok, myslím, že všichni bychom si přáli další Senzační prázdniny. De Funès jako akurátní fotr stíhající svá nezvedená děcka je fajn, bohužel tomu zvlášť ve druhé polovině dojde dech. Ale aspoň to má fajn ústřední znělku. To nejlepší s Giraultem sice Funès předvedl v prvních třech Četnících, ale z ostatních giraultovek je tahle rozhodně jedna z těch lepších. 7/10

LE PETIT BAIGNEUR (1967)
Kastaně!!! Kastaně!!! Já vím, že se to píše jinak, ale jak si na tenhle film vzpomenu, slyším, jak tohle Filipovský pořád řve a hned si vzpomenu na tubusy (sakra to mě štve že jsem diplom dostal v deskách, s tubusem bych si tak vyhrál...), maják a především geniální scénku s kazatelnou. Ne, že by se mi to moc líbilo jako celek a Michela Galabru je mi tu spíš líto než že bych se smál, jak je neustále mrzačen, ale mezi Funèsovkami je to jedna z nejzábavnějších. 7,5/10

OSCAR (1967)
Zfilmovaná divadelní hra, takže původní poměrně jednoduchá premisa se šíleně zamotá a vše graduje až ke geniální scéně, kde bouchne kotel a Funès začne totálně bláznit. Tuhle scénku jsem viděl v hned několika jazykových verzích, ale ta česká je s originální naprosto rovnocenná. 8,5/10

HIBERNATUS (1969)
Tohle mě naopak nikdy nebavilo a skoro nic si z toho nepamatuju. Taky mě v tom strašně rozčiloval Préboist, kterému jsem nikdy moc na chuť nepřišel. 4/10

L'HOMME ORCHESTRE (1970)
Piti piti pááá! Tohle je ptákovina zaměřená vlastně víc na přestárlou tanečnici a mladého De Funèse než na Louise, ale jako malého mě to bavilo dost. De Roubaixův soundtrack je asi druhý nejlepší ze všech soundtracků k Funèsovkám, hned po Polnareffově k Pošetilosti mocných. 7,5/10

SUR UN ARBRE PERCHÉ (1971)
Tohle jsem viděl poměrně pozdě, ale byl jsem překvapen, jak se mi tahle absurdita o třech hercích líbila. Konec se záchranou už tolik ne, ale když Funès zrcátkem vyhodil do vzduchu jachtu, smál jsem se jako blázen. Podruhé se na to asi nepodívám, nebo až za hodně dlouho, ale bylo to o hodně lepší, než jsem čekal. 7/10

JO (1971)
Tohle kdybych viděl s původním Filipovského dabingem, určitě by se mi to líbilo mnohem víc. Bohužel jsem to viděl jenom s tím Císlerovým. Což je lepší než Krampol, ale na Filipovského to nemá ani náhodou.. Jinak zápletka s ukrýváním mrtvoly je poněkud morbidnější než obvykle, ale souhra De Funèse, Bliera a Gensacové film posouvá na koukatelnou úroveň. 7/10 (Sedmička je koukám Louisovo šťastné číslo? :D)

L'AILE OU LA CUISSE (1976)
První De Funèsův film po přestávce způsobené dvěma infarkty, a myslím, že jeden z nejlepších. Nestojí tolik na jeho hektickém hraní jako spíš na zajímavě postaveném příběhu, kde dostávají prostor i ostatní od Coluche po Juliena Guiomara a dokonce se objeví i Vittorio Caprioli. Příjemná Cosmova hudba už je jen třešinkou na dortu. 8,5/10

LA ZIZANIE (1978)
Aneb Jeden hot a druhý čehý. Nějak mě tenhle film ale nikdy moc nebavil. Přitom De Funèsova souhra s Annie Girardotovou je fajn, je tu opět i Guiomar a další, ale nějak mi to nikdy moc nesedlo. 6,5/10

Z Lakomce a Zelňačky jsem viděl jen kousky. Ani jeden film se mi z těch kousků příliš nelíbil, a to jsem Zelňačku viděl s Lábusovým a nikoli Krampolovým dabingem. Možná ji někdy zkusím v originále, ale nejsem si jistý, jestli se do toho budu pouštět. Mimochodem česká TV inscenace se Somrem a Skopečkem mi přišla snad i lepší.

Žádné komentáře:

Okomentovat