KING KONG VS. GODZILLA (1962)
První díl měl v Japonsku úspěch a tak byla spuštěna celá série. Co na tom, že SPOILER Godzilla v prvním díle zemře. KONEC SPOILERU Druhý díl vznikl hned v roce 1955 a vrátili se v něm hrdinové prvního, ne však režisér. Další díl přišel až po sedmi letech, bez herců, zato s Ishirem Hondou na režisérském postu. Znamená to podobnou kvalitu, jako první film?
Ne. Honda se stal nejvýznamnějším režisérem žánru kaiju, tj. filmů, kde si dávají přes hubu přerostlá monstra. Tzn. tématem už není, jak se lidstvo může vypořádat se strašlivou hrozbou, ale jestli je silnější Godzilla nebo nějaké další monstrum. A už třetí díl je taková blbost...
Máme tu opět ústřední pár, je však odsunut do vedlejší role, protože tu hlavní hrají tři blbečkové - ředitel společnosti sponzorující TV pořad, kterému klesá sledovanost, a dva reportéři, kteří mají zajistit sólokapra. Zatímco Jaromír Soukup si do televize přitáhl monstrum jménem Zemanilla, zdejší reportéři odjíždějí na tichomořský ostrov, kde černoši (tj. přebarvení Japonci) uctívají jakéhosi záhadného démona. Ukáže se, že je to King Kong, který přepere obrovskou chobotnici, jež se chystala sežrat chatu i s matkou a dítětem. Obojživelného plaza Godzillu jsem nějak vzal, obojživelná chobotnice? King Kong si v souboji, během kterého chobotnice hází domorodci ve svých chapadlech, chobotnici nasadí na hlavu, pak ji zahodí a ožere se a usne! Reportéři se rozhodnou přitáhnout King Konga do Japonska...
Mezitím americká ponorka narazí do ledovce, v němž je zmrzlý Godzilla. Ten se nárazem probere a rozhodne se plavat směr Japonsko. Takže cél je nevyhnutelný a začíná se sázet, kdo v souboji vyhraje. Což je divákovi vlastně celkem jedno. King Kong má být asi spíše kladnějším monstrem, ale ničí baráky a vlaky (na druhou stranu nerozmačká hlavní ženskou postavu a nosí ji s sebou přes půl Tokia), Godzilla sice pár domečků taky rozšlape, taky zničí vlak, ale jinak se spíše brání.
No a tak dostaneme veliký souboj, v kterém se King Kong legračně bije v prsa, zatímco Godzilla zapomíná používat oheň a chrlí jen kouř, a následně se King Konga snaží umlátit ocasem. Jenže King Kong má svojí nabíječku, kterou je bouřka, po které mu bleskají ruce, když Godzillu udeří! Toto bola naozaj pekná akcia! Souboj pokračuje, napětí vrcholí. Oba soupeře je od sebe těžké odlišit, protože oba mají bílé kabáty.
Triky jsou tentokrát vážně mizerné. Nevzpomenu si už, jak vypadají v prvním filmu záběry, kde jsou jak lidé, tak monstrum, ale zde jsou lidé z nějakého důvodu v těchto split screenech modrobílí! Hlavní postavy už nejsou zajímavé vůbec. Vrátil se představitel Serizawy z prvního dílu, tentokrát do role vědce, který rozumí Godzille, ale nemá tu co na práci. Ve výsledku je to jen dětinská ptákovina, která je sice většinou zábavná, ale proti prvnímu filmu tak hluboko pod úrovní, že úroveň už ani nevidí. Zvláště když oba filmy točil stejný člověk. Jako kdyby Hitchcock natočil dvojku Psycha coby přiblblý slasher ála osmdesátky. Jako kdyby Leone natočil dvojku Tenkrát na Západě stylem Demofila Fidaniho. Jako kdyby John Carpenter natočil dvojku Útěku z New Yorku, kde by Pam Grier hrála chlapa a Peter Fonda surfoval... Počkat! 4/10
a.k.a. Kingukongu tai Gojira
Režie: Ishiro Honda
Hrají: Tadao Takashima, Kenji Sahara, Yu Fujiki, Ichiro Arishima, Akihiko Hirata
Hudba: Akira Ifukube
Produkce: Toho
Japonsko / USA 1962
úterý 18. ledna 2022
MONSTRÓZNÍ SPECIÁL část 2
Štítky:
1960's,
AKČNÍ,
DOBRODRUŽNÝ,
FILM RECENZE,
HOROR,
JAPONSKO,
SCI-FI,
SPECIAL
pondělí 17. ledna 2022
MONSTRÓZNÍ SPECIÁL část 1
GODZILLA (1954)
Když už si Japonci něco oblíbí, rozjedou to snad ještě ve větším, než Američani. Mají snad Čelisti čtrnáct pokračování, reboot s šesti pokračováními, a pak ještě dvě další navazující série, z nichž jedna pořád pokračuje? K tomu ještě dva americké remaky a jeden z nich s pokračováním?
První Godzilla se od většiny pokračování i remaků liší tím, že není jen pouhým filmem o monstru, které je třeba zastavit. Má více vrstev, což je docela překvapivé. Godzillu ze spaní probudily jaderné experimenty, díky čemuž je nezranitelný jak proudem, tak střelnými zbraněmi. Napřed potápí lodě, potom vyleze na pevninu a pochoduje přímo na Tokio, přičemž za sebou zanechává pekelnou zkázu. I přes z dnešního pohledu směšné triky (dětské hračky coby převrhnutá auta, a samotný Godzilla je chlap převlečený za ještěra) je pasáž, kdy Godzilla ničí, co jí přijde do cesty, skutečně děsivá, a škody, které zanechává, připomínají následky jaderných bomb. Zcela záměrně. Godzilla je alegorií na jaderné útoky v Hirošimě a Nagasaki, a dost možná je nejlepším filmem, který o nich vypráví - právě proto, že se vyjadřuje v alegorii. Aby byla zničena nejstrašnější zbraň, kterou lidstvo zná, pak není jiného zbytí, než vynalézt ještě něco horšího...
Hlavní lidské postavy také stojí za zmínku. Jména si bohužel nepamatuji, ale centrální pár neprochází vývojem očekávaným z amerických katastrofických filmů, vědec, který Godzillu nechce zabít, ale zkoumat (Takashi Shimura, první ze Sedmi samurajů), se sice chová pošetile, ale ne jako debil, a záhadný jednooký Serizawa vůbec není prvoplánovým padouchem, kterým by jistě byl v americkém filmu. Hloubka, kterou na japonských filmech oceňuji, je přítomna tedy i zde - bohužel v dalších dílech se naprosto vytratila a z Godzilly se stala hračka pro děti.
Když už mluvíme o Američanech, pokusili se udělat vlastní verzi tak, aby co nejvíce ušetřili. Tudíž nechali všechny scény, kde řádí Godzilla, a do děje přitočili nové záběry s Raymondem Burrem coby americkým reportérem, který komentuje dění. Z tohohle dvojka naštěstí nevznikla. No a ani Italové nenechali Godzillu na pokoji - zřejmě se jim zdálo, že na Apeninském poloostrově by ji diváci nevzali, takže bohužel nevznikl například film Godzilla sfida Roma se Stevem Reevesem, zato si Luigi Cozzi v roce 1977 vzal do parády jak původní japonskou Godzillu, tak americkou verzi a sestříhal vlastní, do které přidal záběry jaderných výbuchů v Hirošimě a Nagasaki, přičemž filmy i "obarvil" (tzn. přes obraz jde barevné spektrum) a místo původní geniální Ifukubeho hudby přidal disko trojice Bixio-Frizzi-Tempera (přičemž Frizzi záhy téma přepracoval do Fulciho Zombi 2). Tyhle dva sestřihy jsem neviděl, první Godzilla si zaslouží 8/10.
a.k.a. Gojira, Probuzená zkáza
Režie: Ishiro Honda
Hrají: Akira Takarada, Momoko Kochi, Akihiko Hirata, Takashi Shimura
Hudba: Akira Ifukube
Produkce: Toho
Japonsko 1954
Když už si Japonci něco oblíbí, rozjedou to snad ještě ve větším, než Američani. Mají snad Čelisti čtrnáct pokračování, reboot s šesti pokračováními, a pak ještě dvě další navazující série, z nichž jedna pořád pokračuje? K tomu ještě dva americké remaky a jeden z nich s pokračováním?
První Godzilla se od většiny pokračování i remaků liší tím, že není jen pouhým filmem o monstru, které je třeba zastavit. Má více vrstev, což je docela překvapivé. Godzillu ze spaní probudily jaderné experimenty, díky čemuž je nezranitelný jak proudem, tak střelnými zbraněmi. Napřed potápí lodě, potom vyleze na pevninu a pochoduje přímo na Tokio, přičemž za sebou zanechává pekelnou zkázu. I přes z dnešního pohledu směšné triky (dětské hračky coby převrhnutá auta, a samotný Godzilla je chlap převlečený za ještěra) je pasáž, kdy Godzilla ničí, co jí přijde do cesty, skutečně děsivá, a škody, které zanechává, připomínají následky jaderných bomb. Zcela záměrně. Godzilla je alegorií na jaderné útoky v Hirošimě a Nagasaki, a dost možná je nejlepším filmem, který o nich vypráví - právě proto, že se vyjadřuje v alegorii. Aby byla zničena nejstrašnější zbraň, kterou lidstvo zná, pak není jiného zbytí, než vynalézt ještě něco horšího...
Hlavní lidské postavy také stojí za zmínku. Jména si bohužel nepamatuji, ale centrální pár neprochází vývojem očekávaným z amerických katastrofických filmů, vědec, který Godzillu nechce zabít, ale zkoumat (Takashi Shimura, první ze Sedmi samurajů), se sice chová pošetile, ale ne jako debil, a záhadný jednooký Serizawa vůbec není prvoplánovým padouchem, kterým by jistě byl v americkém filmu. Hloubka, kterou na japonských filmech oceňuji, je přítomna tedy i zde - bohužel v dalších dílech se naprosto vytratila a z Godzilly se stala hračka pro děti.
Když už mluvíme o Američanech, pokusili se udělat vlastní verzi tak, aby co nejvíce ušetřili. Tudíž nechali všechny scény, kde řádí Godzilla, a do děje přitočili nové záběry s Raymondem Burrem coby americkým reportérem, který komentuje dění. Z tohohle dvojka naštěstí nevznikla. No a ani Italové nenechali Godzillu na pokoji - zřejmě se jim zdálo, že na Apeninském poloostrově by ji diváci nevzali, takže bohužel nevznikl například film Godzilla sfida Roma se Stevem Reevesem, zato si Luigi Cozzi v roce 1977 vzal do parády jak původní japonskou Godzillu, tak americkou verzi a sestříhal vlastní, do které přidal záběry jaderných výbuchů v Hirošimě a Nagasaki, přičemž filmy i "obarvil" (tzn. přes obraz jde barevné spektrum) a místo původní geniální Ifukubeho hudby přidal disko trojice Bixio-Frizzi-Tempera (přičemž Frizzi záhy téma přepracoval do Fulciho Zombi 2). Tyhle dva sestřihy jsem neviděl, první Godzilla si zaslouží 8/10.
a.k.a. Gojira, Probuzená zkáza
Režie: Ishiro Honda
Hrají: Akira Takarada, Momoko Kochi, Akihiko Hirata, Takashi Shimura
Hudba: Akira Ifukube
Produkce: Toho
Japonsko 1954
neděle 16. ledna 2022
KNIHY A PŘÍŠERY
Jen stručně dvě oznámení. Jak jsem zjistil, před pár dny vyšla kniha českého autora zabývajícího se italským žánrovým filmem na vědecké úrovni Jana Švábenického, pojmenovaná Fenomén italský western. Až se ke mně dostane a přečtu si ji, určitě tu o tom něco napíšu.
No a teď to hlavní: Od zítra konečně Monstrózní speciál! Připravte se na roztodivné příšery bořící Japonsko a přilehlé oblasti. Pěkně postaru, každý den jeden film.
V únoru bych pak rád zase navázal s osobností měsíce, které by se věnoval jeden týden, tak ještě uvidíme, kdo to bude. Ze stále nesplněných tipů z minula (připomínám, jsou to: Lino Ventura, Edwige Fenech, Chow Yun Fat, Steve McQueen, Barbara Bouchet, Jacqueline Bisset, Burt Reynolds a Alain Delon, dále bych přihodil ještě Donalda Sutherlanda či Brigitte Bardot) zatím úplně nevím, co vybrat. Asi to necháme na strýčkovi příhodovi, na co zkrátka bude chuť. A čas.
sobota 8. ledna 2022
WESTERNY NA ČT
Kdokoli dělá dramaturga programu na ČT2, musí být obrovský fanoušek westernů. ČT je vysílala vždycky. Nějaké bloky, například v průběhu letních prázdnin, bývaly i v mnoha předchozích letech. Ale už pět let ČT2 vysílá westerny v hlavním vysílacím čase neděli co neděli, do roku 2021 zhruba do konce srpna, kdy je střídaly francouzské thrillery s Belmondem, Venturou či Delonem, ale loni běžely až do konce roku a běží dál. Což je dobře.
Samozřejmě není možné, aby se vysílaly pořád nové a nové filmy, takže většina programu je recyklace osvědčených filmů, ale pár novinek se určitě zařadilo. Už když běžela série asi tak čtvrtým rokem, začalo mě zajímat, které filmy asi tak běží nejčastěji, kterého herce ČT nejvíc protežuje, tzn. vysílá s ním nejvíc filmů... Nějakou dobu mi ještě trvalo, než jsem opravdu začal počítat. Nakonec jsem si s pomocí Exxcelu vytvořil tabulku, do které jsem vždy zapsal film, v kterém roce a kolikrát byl vysílán, a také jsem si vedl statistiku, kteří herci se objevují v hlavních rolích, a zapisoval si, jak moc jsou na ČT2 zastoupeni.
Co jsem neudělal a dělat nebudu, nespočítal jsem třeba, kolikrát za jeden rok běžel Wayne, Fonda, Eastwood atp. Mohl bych, ale nechce se mi, navíc, byly roky, kdy běželo víc Clinta, jindy Wayna, jindy Bronsona...
Naprostým rekordmanem, co se počtu vysílání týče, je Rudé slunce. Dramaturg ČT má buď rád Charlese Bronsona a prsa Ursuly Andressové, nebo (prozaičtější varianta) jsou na ten film levná práva. Každopádně od roku 2016 běžel tento film každý rok, v roce 2020 dokonce dvakrát!
Pravda je, že jsem počítal i reprízy v jiném vysílacím čase. Jedině tak se dá vysvětlit zvláštní případ Velké země. Nebudu teď dohledávat data a hodiny vysílání, ale film ČT odvysílala za těch 5 let pětkrát, ale z toho třikrát v roce 2019 a dvakrát v loňském. Předpokládám, že v roce 2019 šlo o odvysílání z kraje roku a na jeho konci, včetně jedné noční reprízy krátce po odvysílání v primetimu, a totéž se týkalo loňska.
Přestřelka u O.K. Corrallu (Douglas-Lancaster) běžela celkem pětkrát, pouze v roce 2020 ne.
Pak je tu několik filmů, které ČT vytáhla čtyřikrát. Patří mezi ně naprosté klasiky, jako El Dorado, Rio Bravo, Malý velký muž, ale také filmy, které do té doby ČT nevysílala (Muž proti muži s Lee Van Cleefem), nebo je vytáhla po mnoha letech (Důvod žít a zemřít). Film, který mě k téhle statistice přivedl, běžel také celkem čtyřikrát. Připadalo mi totiž, že Valdezovi koně jsou v programu prakticky v jednom kuse. No a ono to bylo Rudé slunce. Čtyřikrát rovněž běželi Synové Katie Elderové.
Co naopak běželo jen jednou, a má cenu počítat jen to, co běželo naposledy tak v roce 2018, protože filmy premiérově uvedené loni mají velkou šanci, že letos poběží: Grošák s Marolonem Brandem naposledy právě v roce 2016, stejně tak Monte Walsh s Lee Marvinem. Obojí ale ČT už předtím uvedla. Muž na výpomoc s Peterem Fondou běžel dvakrát v roce 2019 a od té doby ne. Muž ze Západu s Cooperem jednou v roce 2018. Muž zvaný Kůň naposledy také 2016, rovněž Velké ticho, jen v roce 2017 běžela komedie Za řekou je Texas. Takže je otázka, jestli se těchto filmů dočkáme v tomto roce, stejně jako repete El Dorada, které od roku 2019 překvapivě nebylo. Aspoň tedy na ČT.
Překvapivé je, že třeba Sedm statečných bylo odvysíláno až loni na Silvestra, tzn. vlastně úplně mimo tento nedělní cyklus.
Většina filmů je, nepřekvapivě, amerických. Uvedeno bylo ale i dost spaghetti westernů, a to nejen už u nás uvedená klasika. Z Leoneho filmů nebyly do cyklu zahrnuty jen Kapsy plné dynamitu, dál běželo několik Corbucciho filmů - Django, Navajo Joe, Žoldnéř, Velké ticho, Křiváci. (Uvítal bych Companeros a Sonny a Jeda. A Minnesotu Claye). Výrazně byli zastoupeni Bud Spencer a Terence Hill - ze společných filmů běžely Bůh odpouští, já ne, Pravá a levá ruka ďábla i Malý unavený Joe, ze samostatných premiérově uvedená Armáda pěti mužů, dále Důvod žít a zemřít, Mé jméno je Nikdo a Chytrák a dva společníci. Nejsem si jist, zda jsem nezapomněl započítat Trumfové eso, protože neběželo v neděli. Z ostatních špaget proběl Provaz a kolt Roberta Hosseina, Muž proti muži, Velká přestřelka, Vůně cibule, Kulka pro generála, Město psanců.
Většina filmů je ze 60. a 70. let. Nejstarším vysílaným filmem dosud byl Souboj na slunci (1946), nejnovějším Kosti a skalp (2015) - i když to dost možná neběželo v nedělním primetimu, takže tam by nejnovější byla asi Opravdová kuráž (2011).
No a jdeme na herce. Vítězem co do počtu filmů je (virbl) nepřekvapivě John Wayne se šestnácti filmy. A to za těch šest roků neběžely všechny filmy, co s ním kdy ČT vysílala. Byly to: Cahill US Marshall, Comancheros, El Dorado, Fort Apache, Kavaleristé, Maršál, McLintock, Měla žlutou stužku, Muž, který zastřelil Libertyho Valance, Na sever Aljašky, Rio Grande, Rio Bravo, Rio Lobo, Stopaři, Střelec, Synové Katie Elderové. Z toho šestkrát Wayna daboval Jiří Plachý, dvakrát Vladimír Brabec, dvakrát Radoslav Brzobohatý, dvakrát Jan Schánilec, po jednom filmu Ladislav Županič, Vladimír Čech a Jaromír Meduna. Hlas Jiřího Plachého vůbec je možno slyšet v neděli na ČT2 často, ale o dabingu až později. Pokud se nepletu, nic z toho nebyla úplná premiéra, snad jen na ČT - Kavaleristé, Comancheros, Na sever Aljašky a Muž, který zastřelil Libertyho Valance předtím běželi na jiných stanicích a dabing byl převzatý.
Deset filmů bylo odvysíláno s Lee Van Cleefem a to Pro pár dolarů navíc, Hodný, zlý a
ošklivý, Velká přestřelka, Muž proti muži, Převozník, dále se objevil ve
vedlejších rolích ve filmech V pravé poledne, Přestřelka u OK Corrallu,
Bravados, Šerifská hvězda a Muž, který zastřelil Libertyho Valance.
Pokaždé promluvil jiným hlasem, to nemá cenu počítat.
Na třetím místě je s devíti filmy Clint Eastwood. S Clintem ČT odvysílala dolarovou trilogii, Pověste ho vysoko, Dva mezky pro sestru Sáru, Joe Kidda, Psance Josey Walese, Bledého jezdce a Nesmiřitelné. Ve všech případech namluvil Clinta Ladislav Županič, opět, nic nově - v pěti případech šlo o dabingy vyrobené pro ČT.
Devět filmů ČT odvysílala také s Charlesem Bronsonem, ale zase většinu často. Byly to jednak zmíněné Rudé slunce a Valdezovi koně, dále Chatova země, Tenkrát na Západě, Sedm statečných, Od dvanácti do tří, Pancho Villova jízda, dále se objevil ve vedlejších rolích ve filmech Vera Cruz a Apač. Dvakrát ho namluvil Alois Švehlík, dvakrát Jiří Bartoška - z toho jednou dokonce po mnoha letech dodaboval vystřižené scény z filmu Od dvanácti do tří.
Docela často běží i filmy s Burtem Lancasterem - již zmíněné Apač, Vera Cruz, Přestřelka u OK Corrallu, dále Valdez přichází, Ulzanův nájezd, Profesionálové, Lovci skalpů, Strážce zákona, Buffalo Bill a Indiáni. S Kirkem Douglasem jich proti tomu běželo jen pět. Pět jich bylo rovněž s Garym Cooperem, šest s Richardem Widmarkem, sedm s Jamesem Stewartem, šest s Gregorym Peckem i Henrym Fondou, no a po pěti mají Bud Spencer a Terence Hill.
Většina filmů už tu někdy v televizi běžela. Buď přímo na ČT, nebo na jiné stanici. Pár novinek ale ČT přece jen odvysílat stihla. Nově tak mohli čeští diváci vidět filmy jako Strom na věšení, Provaz a kolt, Křiváci, Azul, Muž na výpomoc, Rána na oplátku, Stanice Komančů, Sedm mužů na zabití, Voják v modrém. Některé filmy pak byly odvysílány poprvé po mnoha letech, přičemž někdy byly uvedeny s původním dabingem (Od dvanácti do tří, Plíživý měsíc - ten běžel jinde s dabingem Novy, ale ČT po letech vytáhla kino, u Toma Horna po letech vytáhli vlastní), jindy byly předabovány (Kulka pro generála). Co se týče právě dabingu, tak u čeho neměli svůj a byl jiný k dispozici, u toho sáhli po existujícím. Občas je to dobře, něco by asi úplně nestálo za to dělat podruhé nebo potřetí znovu. Na druhou stranu, některé dabingy MGM jsou tak příšerné, že by za redabing stály. Mluvím o filmech jako Apač (Pavel Vondra jako Burt Lancaster! Fuj!), Kavaleristé (Županič se na Wayna vůbec nehodí), Pozvánka pro pistolníka (Vondra tentokrát przní Yula Brynnera). U něčeho přece jen k nové verzi sáhli - u Divoké bandy se, myslím hodně povedla, u Buffalo Billa a Indiánů těžko říct - s Newmanem je to jako s Funesem, prostě buď originál nebo Munzar, a ať se kdokoli další (v tomhle případě Marek Vašut) snaží sebevíc (a z ukázky to znělo, že se snažil), těžko si na to zvyknout. Takže občas by to za ten nový dabing stálo. Ne vždy se úplně povede - zrovna minulý týden jsem se díval na Sedm statečných, a i když s tímhle dabingem jsem to viděl poprvé celé a nejvíckrát, některé obsazení není úplně ono (zvláště Pavel Šrom jako Bronson, dál není to pravé ořechové Michal Pavlata jako Wallach a David Novotný jako McQueen). Na druhou stranu, vesničani Táborský, Zedníček, Skopal, Vyskočil jsou naprosto perfektní. Ale pořád lepší, než co předváděla MGM s dabingem typu kdo má čas, ať dabuje. Ne, že by úplně všechno od nich byla totální katastrofa, třeba jejich verze Pověste ho vysoko se mi líbí i víc než ta z ČT, ale většinou nevhodně obsazení Libor Terš, Pavel Vondra, Bohdan Tůma, Marek Libert nebo Pavel Soukup a Ladislav Županič jsou za trest.
I tento rok už byl cyklus zahájen, a snad ještě dlouho poběží. Doufám v co nejvíc premiér, ať se pořád dokola netočí Rudé slunce a Rio Bravo, v nějaké další vytažení filmu nebo dabingu po letech (momentálně mě nic nenapadá, ale kandidáti určitě jsou). I když se v neděli večer prakticky nikdy nekoukám, jak se teď dívám na seznam, mám toho hodně co dohánět, a díky nahrávkám z ČT je to snadnější.
sobota 1. ledna 2022
2022: THE LOST YEAR
Zaprvé všem popřeji vše nejlepší do nového roku a hlavně hodně zdraví.
Rok 2021 utekl rychleji, než jsem se nadál. V podstatě mi dělá problém vybavit si celkově některé měsíce. Třeba leden, duben, srpen, září a říjen se mi slévají dohromady. Nedávno jsem v práci něco vyplňoval s datem, a vůbec mi nebylo divné, že jsem napsal prosinec 2020 a termín bude do ledna 2021. Hledání ztraceného času.
Co jsem slíbil, to jsem asi z větší části opět nesplnil. Ani teď na závěr roku jsem nestihl vše, co jsem si dal jako plán. Takže nebudu slibovat nic, a vše nesplněné přechází dál... Rád bych konečně dodělal speciál Godzill, a uvidím, jak to bude se speciály osobností.
Skončila The Show With No Name pro ztrátu zájmu a další osobní důvody ze všech stran. Takže díl o Klubu rváčů byl poslední a dílu o The Wall se vážně už nedočkáte.
No a co bych se pořád rozkecával, jdeme na statistiky roku 2021. Tentokrát to bude trochu náročnější, protože loni jsem měl u článků rekordní návštěvnost. Nevím tedy proč.
Nejlepší filmy 2021:
Amadeus (1984)
Dr. Divnoláska aneb... (1964)
Špion, který mě miloval (1977)
Hoši z Brazílie (1978)
Mladý Frankenstein (1974)
Jen pro tvé oči (1981)
Hrbáč (1959)
Na plný plyn (1977)
Není čas zemřít (2021)
Klub rváčů (1999)
Nejhorší filmy 2021:
Il bello, il brutto, il cretino (1967)
Odborník na banky (1974)
The Jesus Rolls (2019)
Osamělý jezdec Buchanan (1958)
Harry Potter a Relikvie smrti část 2 (2011)
All'ombra di una colt (1965)
Italia a mano armata (1976)
Moonraker (1979)
Vynucená msta (1982)
5 Card Stud (1968)
Nejčtenější články:
Tomas Milian - trailery (3039)
Cane e gatto (1983) (2993)
Oscar pro George C. Scotta (2844)
The Bank Shot (1974) (2792)
George C. Scott - plakáty (2733)
40 gradi all'ombra sull'lenzuolo (1976) - povídka La Cavallona (2711)
Maurizio Merli (1940-1989) (2707)
Easy Rider (1969) (2698)
Tomas Milian - plakáty (2373)
Fantomas (1964) (2286)
Upřímně nechápu, kde se ta čísla vzala...
Nejvíce doplňované rubriky:
Film recenze 52
Video 15
Výročí 7
Novinky 6
Ostatní 6
Filmy podle zemí:
USA 20
GB 13
Itálie 10
Francie 7
Španělsko 2
Německo 1
Filmy podle žánru:
Komedie 18
Akční 12
Thriller 12
Dobrodružný 11
Western 9
Spaghetti western 7
Články podle osobností:
Tomas Milian 7
Randolph Scott 7
Chuck Norris 6
Edwige Fenech 4
Louis de Funes 4
Lee Van Cleef 4
Filmy podle roku:
40. léta 1
50. léta 4
60. léta 18
70. léta 20
80. léta 5
90. léta 1
2010-19 1
2020- 1
Přihlásit se k odběru:
Příspěvky (Atom)