neděle 1. ledna 2023

2023: THE DAWN OF MANKIND

 
Rok se zas s rokem sešel a my se ohlížíme za tím minulým, který stál za... pěkné kulové. Já ho docela dost promarodil, spousta lidí se ocitla bez domova a na útěku před šílenou válčící mocností, a tady na blogu to bylo taky takové dost nevyrovnané.
 
Leden se nesl ve znamení příšer, konečně jsem dodělal japonský monstrózní speciál, to bylo fajn. V prvních měsících se mi vůbec docela dařilo dělat ty speciály s osobnostmi, i když zvolené filmy většinou nestály za moc. Se Sybil Danning jsem vůbec viděl asi tak jeden kvalitní film celkově a s Edwige Fenech jsem to dobré prostě už viděl. Sean Connery tak přinesl zlepšení, v červnu jsem dokonce dal dohromady další celotýdenní speciál, opětovně na téma giallo, což ale bylo hlavně díky tomu, že jsem na docela dlouhou dobu onemocněl.

Letní měsíce se nesly v celkem spaghetti westernovém duchu, splnil jsem si sen a podíval se do míst, kde se natáčely moje nejoblíbenější filmy. Akorát jsem po návratu zapomněl pokračovat v sérii o městečkách, ač pár dalších, která jsem sice neviděl, připravených mám. A viděl jsem naživo jednu lokaci, o které jsem tu taky nepsal.

Celá tato nálada mě přiměla udělat spaghetti westernový měsíc ze září, jenže člověk míní, pánbůh mění, musel jsem v proběhu měsíce na oční operaci, která mě na pár dní vyřadila, a pak už jsem koukal jen na Vinnetoua. Hororový speciál se celkem povedl, ale v listopadu už jsem zase tak nějak usnul. Ale je fakt, že hodně koukám na starou dobrou klasiku.
K létu jsem vynechal ještě jeden návrat po letech, a to k filmu noir. Díky podcastu jsem konečně viděl Shawshank a v něm ukázku z Gildy. Na tu jsem se pak i podíval, a pak na pár dalších noirových klasik, které se mi většinou líbily, a až bude dle seznam nejlepších filmů roku, tak budou asi dominovat. No a dohnal jsem ještě aspoň dva další filmy, které bývají označovány jako nejlepší vůbec, 2001 jsem dokonce viděl ve zpočátku plném, posléze se zvolna vyprazdňujícím kině. Kdybych měl vybrat z těch "nejlepších" filmů ten, který se mi líbil nejvíc, bude to asi Občan Kane, o kterém jsem tu nakonec ani nenapsal. Ani jeden z nich ale není "nejlepší." Co čert nechtěl, uznávaný časopis, jehož jméno teď nevím, letos vydal po deseti letech aktualizovaný žebříček nejlepších filmů všech dob dle hlasování kritiků a filmařů, a vavříny velmi překvapivě získal belgický film Jeanne Dielmanová, Obchodní nábřeží 23, 1080 Brusel. Nikdy jsem o tom neslyšel, netuším, zda třeba vůbec je v knize 1001 filmů, které musíte vidět? A i sami filmaři (např. Paul Schrader) se dost silně ozvali proti prvenství tohoto filmu, které je řízeno spíše politickou objednávkou (natočila to žena o ženě) než skutečnou kvalitou. No, já na to koukat určitě nebudu.
Jeanne kdo?
Moc letos nebylo nefilmového obsahu, knih, hudby atp. Tak třeba v příštím roce, kdy snad znovu rozjedu i speciály osobností. Už dlouho se chystám na Rogera Moorea, tak snad v lednu.

The Show With No Name ale vstala z mrtvých a v posledních měsících jí přibyl levoboček zvaný The Show With A Name, který je kratší a většinou jen se mnou.  Díl o Přání smrti 3 by měl v lednu už konečně skutečně vyjít, brzy poté následovaný dílem na neurčené téma, a v únoru či březnu snad konečně Mys hrůzy.
No a jdeme na statistiky:
 
Nejlepší filmy 2022:
Objížďka (1945)
Hry na cestě (1981)
Občan Kane (1941)
Vykoupení z věznice Shawshank (1994)
Gilda (1946)
Pojistka smrti (1944)
Úsvit mrtvých (1978)
Fabelmanovi (2022)
Dracula Has Risen From the Grave (1968)
Pryč od minulosti (1947)

Nejhorší filmy 2022:
The Federal Man (1972)
Female Vampire (1973)
Jestli se rozzlobíme, budeme zlí (2022)
The Panther Squad (1984)
Samoa, regina della giungla (1968)
Hra s ohněm (1984)
Scream and Scream Again (1970)
Nájezdníci z Atlantidy (1983)
Den warriora (1996)
Ano, Virginie, Santa Claus je (1991)

Nejčtenější články:
Giallo Special- shrnutí (1525)
Sean Connery (1462)
Sette winchester per un massacro (1461)
Giallo Special část 7 (1460)
Anketa Show With No Name (1454)
Bond? He's Bond (1452)
Indiana Jones and the Last Crusade (1438) 
Pickup on South Street (1432)
Henry Silva 1928-2022 (1432)
Spagtember 2022 (1425)
 
Nejvíce doplňované rubriky:
Biografie 2
Comics 3
DVD 2
Film recenze 68
Hudba 2
Literatura 4
Novinky 10
Odkazy 1
Ostatní 14
Plakáty 3
The Show With a Name 3
The Show With No Name 12
TV 2
Úmrtí 1
Video 14
Výročí 4

Filmy podle zemí:
USA 29
Itálie 18 
Francie 4
GB 7
Japonsko 7
Španělsko 1

Filmy podle žánru:
80's Action 5
Akční 13
Dobrodružný 7
Exploitation 9
Film Noir 6
Giallo 9
Komedie 7
Krimi 5
Poliziotteschi 1
Horor 19
Sci-fi 17
Spaghetti western 12
Thriller 6
Válečné 2
Western 3

Články podle osobností:
Edwige Fenech 8 
Sybil Danning 8
Christopher Lee 6
Sean Connery 6
Ennio Morricone 4
Clint Eastwood 4
Charles Bronson 4
Eli Wallach 4 
Enzo G. Castellari 4
Peter Cushing 4

Filmy podle roku:
1940's 6
1950's 6
1960's 14
1970's 19
1980's 17
1990's 4
2010's 1
2020's 3

Žádné komentáře:

Okomentovat