pondělí 4. července 2022

TAK NÁM SMAZALI PODCAST

 A kterej, paní Müllerová? My jich tam měli 28. Jo, ten s Hochy z Brazílie. No, důvod je sice úplně špatně, ale nemůžu říct, že jsem to nečekal.
 
Vysvětlení tkvělo v tom, že jsme údajně šířili nenávistné názory. Doslova že šlo o "obsah oslavující nebo podněcující k násilí proti jiné osobě nebo skupině lidí. Kromě toho nepovolujeme žádný obsah, který vybízí k nenávisti vůči někomu jinému nebo skupině lidí na základě jejich příslušnosti k chráněné skupině." To jsme samozřejmě neměli a nedělali, kdyby si kdokoli dal tu práci a poslechl si, o čem je řeč, nemohl by za žádnou cenu dojít, že by kdokoli z nás podněcoval násilí vůči skupině lidí na základě jejich příslušnosti k chráněné skupině. Apropo, co je to chráněná skupina?

Ve znělce jsem použil vzhledem k tématu, inspirován filmem Zítra vstanu a opařím se čajem, archivní autentické záběry nějaké přehlídky v Německu, kde pochodují esesáci a wehrmacht, všude visí hákové kříže a hajluje se jedna radost. Příčina samozřejmě nebyla v tom, že bychom chtěli zobrazné oslavovat, právě naopak. Upřímně, už když jsem to stříhal, mě ty ukázky docela děsily. Ta pochodující masa byla tak odlidštěná, až z toho mrazilo. Na druhou stranu, neudělali jsme dokument o nacismu, hitlerovském Německu a druhé světové válce, takže beru to, že jsem to tam dávat nemusel. I když mám pocit, že to by Brettschneiderové dnešních dnů rovněž nahlásili a bylo by to smazáno, ač bychom třeba líčili nespravedlnosti konané v protektorátu na náboženských menšinách.
 
Proti smazání jsem se odvolal, ale zbytečně, automat zřejmě rozpoznal hákové kříže a víc ho nezajímalo.
 
Z celé věci jsem trochu v rozpacích. Nemám ani chuť se nějak rozčilovat, protestovat, urážet se. Na druhou stranu jsem neudělal nic, co by skutečně bylo proti zásadám používání Youtube. Přece jen, zobrazení historických záběrů samo o sobě není nijak škodlivé. Chtělo by to se zamyslet, jaký je rozdíl v konstatování faktů a šíření ideologie. Když učitel žákům v hodině ukáže historickou fotografii s hákovým křížem, dělá to proto, aby je poučil. Špatně by bylo, kdyby je učil hajlovat. Třeba. Stejně by se mělo přistupovat k videím na Youtube, filmům atp. 
 
Na celé věci je asi nejvíc špatně to, že se pořád najde hromada idiotů, pro které je Hitler legrační strejda s knírem, který poslal každého do plynu, což je přece sranda, nebo hůř, ideál toho, jak zatočit s tím, co těmto idiotům na světě vadí. Ale zakazováním a potlačováním se nezbavíme těchhle idiotů ani omylem. Spíše se utvrdí v tom, že mají pravdu.
 
No a my ostatní jsme jen rozmrzelí z toho, že obsah, na kterém jsme si dali záležet, nám smazali, a ještě týden nemůžu nic nahrávat. Ne, že bych měl co. V podcastu jsem upravil znělku a pro jistotu jsem nahradil i fotku G. Pecka před nacistickou vlajkou na konci. Nová znělka je asi dokonce i vizuálně lepší než ta stará, takže až ji budu moct nahrát, asi uznáte, že se vlastně nic nestalo.

1 komentář:

  1. Slušná práce. Takže jestli někdy budem žvanit o Štvancích a ty tam napereš screen s McDowellem s tím hákáčem na slipech, nezapomeň mu ho ve Photoshopu předělat na obrácenej pentagram. Pak se podle tý praštěný jůtubácký logiky žádná chráněná skupina nebude moct cejtit dotčená.

    OdpovědětVymazat