neděle 19. června 2022

GIALLO SPECIAL - SHRNUTÍ

Týdenní speciál nám utekl. Asi bych se do něj nepouštěl, kdybych zrovna nebyl na nemocenské, to bych asi neměl na to zrovna moc času. Minulý týden jsem do toho, pravda, byl nadšenější, což způsobilo i to, že mi dorazila Howarthova kniha The Haunted World of Mario Bava. Do toho zase jednou žije podcast Giallo Ciao Ciao, který v nepravidelných intervalech přidává epizody týkající se především šedesátkových filmů, znovu ožil blog Giallo Files, ožila stránka The Giallo Score, na youtubu jsem narazil na asi nejhorší a nejpovrchnější kanál, který tyhle filmy recenzuje... No ale díky tomu, že jsem si speciál naplánoval, jsem aspoň teď každý den zhlédnul jeden film z toho, co jsem dosud neviděl.

Je fakt, že nic moc mě nepřekvapilo. Kdybych měl ty filmy nějak seřadit, vypadalo by to asi takhle, ale nic z toho nebylo vyloženě skvělé, nic vyloženě strašlivé:

1. Spasmo
2. Naked, You Die!
3. Motýl s křídly od krve
4. Můj milovaný vrah
5. Z rovnováhy
6. Tropic of Cancer
7. One on Top of the Other

Na druhou stranu, viděli jste, že většinou ty známky byly poměrně vyrovnané a těžko přesně určit, co je lepší a co horší. Teď mi to přijde takhle, ale může se to změnit. Jediné, co mě výrazně zklamalo, byl ten Fulciho film.

Jinak viděl jsem poslední, co mi zbývalo s Edwige Fenechovou, viděl jsem giallo ze šedesátek (dvě), z osmdesátek (a to jsem se rozhodoval ještě, zda nemrknout na Rozparovače z New Yorku), z klasického období 70-75, film s vrahem v černých rukavicích (dva nebo tři, teď si nejsem jist Motýlem s křídly od krve, zda vrah měl černé rukavice), film, který se točí kolem psychicky stíhané osoby, která neví, čemu věřit, film s Anitou Strindbergovou, s Anthonym Steffenem, s Georgem Hiltonem, od Lenziho, od Fulciho.  Takže v podstatě takový reprezentativní výběr od všeho trochu, byť ne z toho nej vůbec.

Taky jsem měl v plánu pár opáček, ale ta jsem nestihl - snad v příštích týdnech. Většinou jsou to věci, které mám na blu rayích, takže opáčko v lepší kvalitě, než jsem to viděl prvně.

Při prohrabávání se starými soubory jsem našel seznam, na co se chci mrknout, z roku 2017. Nepamatuju si, kdy a proč přesně jsem ho tvořil, a zarazil mě tam titul Madness. Neznám giallo, které se jmenuje Madness. Teď jsem zjistil, že se tak jmenuje film Bruna Matteie z roku 1994, ale to jsem tenkrát, předpokládám, na mysli neměl, protože jsem o tom doteď neslyšel. Nemáte někdo tušení, co se ještě může jmenovat anglickým názvem Madness?

2 komentáře:

  1. Ahoj, mohl by tím filmem být Madness - Gli occhi della luna?

    OdpovědětVymazat
  2. Ahoj, díky moc, to bude ono. Teď si vzpomínám, že jsem to kdysi odněkud stáhnul jako raritu. Ale totálně se mi to vypařilo z hlavy.

    OdpovědětVymazat