neděle 26. září 2021

NIC SE MI NEDAŘÍ

 ...všechno mě děsně žere, voda se nevaří a všude chcíplo tele, zpívá v jedné písni Jiří Schmitzer, a tak nějak vysvětluje, proč za celé září vyšel jediný článek, a to ještě jen samé obrázky. Jako obvykle v září prostě nemám na nic čas, a když už ano, tak spíš něco čtu, než že bych dělal něco, co bych sem mohl dát. 
No ale nedávno (už je to dlouho) jsem tady sliboval článek o chystaném filmu s názvem Čtyři rohy smrti, okolo kterého... se toho taky moc neděje...

Jo jo, šest let zpátky, to se to točilo. Parta studentů, kteří si jen tak přivydělávají a mají času habaděj, může během tří měsíců klidně sepsat, natočit, sestříhat a dokončit film, hodit ho na youtube a tradá. Pracující lidé, navíc většinou tak, že si práci prakticky nosíme ještě domů (já), nebo nás zaměstává příliš podobným způsobem, jako je úprava natočeného materiálu (Honza) si už ten čas a energii hledají těžko. Navíc do toho ještě vstoupil covid, který to vlastně všechno spíše oddálil než přiblížil. Takže jen pár informací o filmu a v jakém je teď stavu:

Čtyři rohy smrti (202x) je western o čtyřech mužích, kteří se snaží vydělat zabíjením lidí. Sebe navzájem. Máme tu lovce odměn drsnějšího než šmirglpapír a tupějšího než poleno (to jsem já), dva bandity, kteří v jiném státě bez vypsané odměny na svou hlavu chytají ty psance, kteří zase neutekli jinam, kde je ještě nikdo nestíhá (Honza a Tomáš), a pochybného německého obchodníka s falešným přízvukem a úzkým knírkem, který dost možná skrývá jiné motivy (Kubaso). No a uprostřed Čtyřroží, jediné místo v USA, kde jde pouhým obejitím hranice projít přes čtyři různé státy... No a jak to dopadne, na to si už musíte počkat.
- v červnu 2019 přišel Tomáš s nápadem, ve skupince jsme vymysleli hlavní postavy a o čem by to zhruba mohlo být, v červenci byl ve spolupráci s Kubasem sepsán scénář, udělána čtená zkouška, nakoupeny kostýmy a rekvizity;
- na přelomu července a srpna se začalo točit, většina filmu byla v různých lokalitách dokončena ještě během jediného týdne, na poslední dotáčky se vzhledem k letním prázdninám a potřebě sesynchronizovat zbylé představitele čekalo až do začátku září
- v mezičase Kubaso složil část soundtracku, na kterém pak průběžně pracoval, a vzhledem k pracovní vytíženosti našeho střihače, trikaře a člověka, který měl všechny zdrojové soubory u sebe, se začalo čekat.

- do Vánoc, jak jsme doufali, že se začne, se neudělalo vůbec nic.
- na jaře dokonce tento člověk zmizel a přestal komunikovat, aby se počátkem léta opět objevil
- hádky, obviňování, urážky, omluvy, vysvětlování, slibování, neplnění...
- v září 2020 konečně sestříhána první scéna
- a v říjnu jsem přes vzdálenou plochu byl schopen dostříhat celý zbytek filmu
- no a pak se zase nějakou dobu nic nedělo
- únor/březen 2021 se to zase dalo do pohybu, upravena zvuková stopa a zbavena poryvů větru, začíná práce na zvukové stopě a na obrazových úpravách
- v tu chvíli se objevuje Jarda Froněk (znáte z filmu Pár rakví navíc), kterému náš střihač/trikař už tři roky dlužil dokončení videoklipu, a bylo mu přislíbeno, že na klipu se začne pracovat dříve, a že bude dokončen velmi brzy, protože má jen tři minuty
- co nikdo netušil, je, že Jarda si nadiktoval mnohem více efektů než kolik jich je potřeba do celého cca 40 minut trvajícího filmu, takže klip byl dokončen až v průběhu září

- Kubaso to nevydržel a sestavil vlastní bootleg, ovšem tak, jak jemu vyhovuje - s VHS ořezem obrazu, rozmazaným obrazem a la Fulci, hudbou na místech, kde režisér nesouhlasí, aby byla, a s pár místy vystřihanými.
- brzy se snad začne pracovat na dokončení Director's Cutu, lépe řečeno té jediné správné verze... (hlasujte pro zveřejnění Oik Cutu Čtyř rohů!) - Ale záleží to na vytíženosti režiséra i střihače a zároveň na jeho zdravotním stavu. (Ne, nepočkali jsme si na něj s baseballovou pálkou za rohem.)
- 2051 - fanoušci volají po bootlegu jako jediné pravé verzi a hromadně pálí mkvčka s Director's Cutem...
- 2052 vychází příliš žlutá verze bez rozmazání obrazu, fanoušci jsou zklamáni...

A teď mimo náš film. Přemýšlel jsem o tom, že bych aspoň se dokopal k nějakému speciálu. Ale v poslední době jsem se začal vracet aspoň myšlenkami a poslechem dávno mrtvého podcastu ke giallu (taky jsem trochu nakupoval BD a DVD z en-filmů), takže jsem myslel na Edwige Fenech, s tím, že bych využil dvou filmů, které jsou dostupné s cz titulky na Netflixu. Jenže vždycky si pak řeknu, že teď se nechci cítit trapně u Taxi Girl (od které mě paradoxně odrazují už úvodní titulky, pod kterými jsou za zvuků přiblblé bubble gumové písničky v detailu Edwigina nahá prsa - půlka mě se ráda podívá, ale spíš mi to připadá oslizlé a pitomé), a nevím, co čekat od toho druhého filmu (Sballato, gasato, completamente fuso)... Radši bych se prostě s ní podíval na něco, co už jsem viděl, a vím, že je to dobré, než na film, u kterého mám pocit, že se stejně příliš nepobavím. Tak nevím. Asi mrknu na Mrs. Wardh, Five Dolls for an August Moon nebo Your Vice is a Locked Room, a nechám speciál s hvězdou týdne být, a místo toho se v říjnu pustím do Halloweenského speciálu.

Což znamená, že budu rád za jakákoli hororová doporučení! S tím, že určitě nevynechám svoje oblíbené trio Price - Cushing - Lee.
 
Víte co, vezmu to sakum prásk. Zmínil jsem nákupy z en-filmů, tak pár doporučení, a taky na co se třeba můžete těšit i tady:
Seven Deaths in the Cat's Eye, Short Night of the Glass Dolls, Spasmo - DVD od 88films. Kvalitní obraz, anglické i italské audio, anglické titulky. Pár celkem zajímavých bonusů.
Kapsy plné dynamitu - 2disk blu ray od Eureka!. Na jednom anglická verze, na druhém italská, obě s anglickou stopou, italská i s italskou - příště mrknu na tu, má lepší barvy a je ještě o minutu delší. Bonusy rozprostřené na obou discích. Otočný obal a booklet uvnitř!
A Pistol for Ringo / The Return of Ringo od Arrow. Zamrzí, že oba filmy jsou na stejném disku, ale na kvalitu ani na nedostatek bonusů si nelze stěžovat. Obal jsem si otočil na ten s původním plakátem, jejich nové obrázky se mi moc nelíbí...
Box Set Kinji Fukasaku's Battles Without Honour and Humanity od Arrow. Pětice japonských mafiánských filmů ze 70. let. Jsem na to docela zvědav. Každý film je na vlastním disku, ale jen ve třech krabičkách.
Další box set, Years of Lead opět ot Arrow. Pět poliziotteschi, opět ve třech krabičkách pět disků. Navíc to vyšlo i s brožurkou! Arrow letos vydali i spaghetti westernový boxset Vengeance Trails, ale ten si letos rozhodně nemůžu dovolit. Eureka chystá box set tří Sabatů... Sbohem, peníze.
The Case of the Bloody Iris, Shameless. Žlutá krabička (to se mi na těchhle zahraničních vydavatelích líbí, nedávají všechno do těch otřesných modrých krabiček), otočný obal (ale s prakticky stejným motivem, nechal jsem si ten s logem Shameless). Pěkná kvalita obrazu i zvuku,pár rozhovorů, anglické titulky - zda jsou jen přepisem dabingu, nevím, v italské a anglické stopě jsou rozdíly, např. v příjmení hlavní hrdinky.
The Strange Vice of Mrs. Wardh, Shameless. Tentýž případ. Na obalu je hned několik obrázků s omezenou přístupností, na otočném je ale bohužel původní britský plakát evokující Psycho s názvem Next! To si tam radši nechám ty kozy a správný název. Škoda, že tu nejde koupit americké vydání (ale to bych nepřehrál), to má obal vycházející z původního italského plakátu.
Silent Action, Fractured Visions. Kartonová krabička přes plastovona obalu italský plakát s italským názvem. Dva disky, booklet, hromada bonusů! Druhý disk je CD se soundtrackem, jen pro upřesnění.

7 komentářů:

  1. Děkuji za info, držím palce a přeji hodně trpělivosti :-) Trvale zamrzlý projekt, to znám... Snad se situace zlepší.
    Taky jsem si říkal, že bych sem do komentů třeba napsal, na co zajímavého jsem se díval já, ale asi by to nikoho nezajímalo :D

    OdpovědětVymazat
  2. No je to škoda... hlavně doufám, že už se nehádáte.
    Jinak Fulci style k tomuhle filmu? Nevím - námět mi nepřipadá úplně na to vhodný, ale vůbec netuším co s tím přesně zamýšlíte.
    Ad koupě - hlavně mě zajímá tvůj názor na Spasmo. Myslím že budešpříjemně překvapen.
    Jinak naYT kanále Eureka! je několik trailerů na pár dobrých HK filmů - podle mě by se ti hodně líbilo PTU z roku 2003.

    OdpovědětVymazat
  3. No, to měkký světlo a redukce šumu jsou právě jenom v tom "bootlegu". Je to taková znouzectnost, poněvadž jsem na rozdíl od Honzy nemohl (a kvůli zastaralýmu počítači ani nemůžu) pracovat s původním materiálem (točilo se ve 4K). Barevně je to taky úplně někde jinde, než jak Pepa zamejšlel, k tomu to má i jinej font titulků, monofonní zvuk atd. Výsledek vypadá jako něco mezi Fulciho Čtyřma z apokalypsy a céčkovou srajdou typu Death Played the Flute.
    Abych v týhle story nevypadal jako padouch č. 2, tak jenom dodám, že s nápadem na ořezanou VHS verzi jsem přišel už během natáčení. Už jenom kvůli tomu, že jsem pracoval s ripem a ne s původníma souborama, se velice přimlouvám za director's cut s obrazem ostrým jak břitva a předem odsuzuju pálení MKVček s ofiko verzí v roce 2051.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Chápu, jenom mě to udivilo. Hlavně doufám, že se Vám to podaří vydat jak všichni zamýšlíte. Jenom k tomu Death Played the Flute - zrovna o tomhle slyšel, že to je na céčkovou produkci celkem zajímavý. Ale pokud je to taková blbost...
      Jinak nemůžu si pomoct, ale ořezaná VHS - není podle mě dobrý nápad. Ale je nemám moc rád připomínky 80. let (vyjma 80. let v Asii - hlavně v Hong Kongskou produkci), takže v tohle je spíš takový zbytečný iracionální odpor.
      P. S. Doufám, že tenhle komentář byl na mě a nevypadám teď jako blbec.

      Vymazat
    2. Death Played the Flute je právě případ filmu, kterej na papíře vypadá zajímavější než ve skutečnosti je. Ale nechci od něj úplně odrazovat už jenom kvůli tomu, že by mě vážně zajímalo, co by o něm napsal Pepa, kterej toho má nakoukáno mnohem víc než já. Za sebe jenom říkám, že cokoli od Variho se mi zamlouvalo daleko víc, a u jedinýho Fidaniho, kterýho jsem viděl (Adios Companeros), jsem se dobře bavil. U tohohle právě vůbec.

      Vymazat
    3. Tak já se tomu díky tvýmu "doporučení" úspěšně léta vyhýbám. :D Ale je pravda, že na tenhle jsem snad ani mimo youtube nikde nenarazil. Každopádně, cokoli jsem viděl s tím Stevenem Teddem nebo jak se to ten člověk pojmenoval, nejen stálo za starou bačkoru, ale nic už si z toho nepamatuju. Takže ne, nechce se mi do toho.
      To vážně radši toho Fidaniho - ten mezi tím špatným tak vyčnívá, že je snadný ho odsoudit - ale když pak člověk vidí ostatní příšernosti tvůrců jako byli Lattanzi nebo Crea, Fidani je vedle nich ještě zlatej, právě proto, že je tak blbej, až je zábavnej. (Ne teda úplně vždycky.)

      Vymazat