středa 10. února 2021

10x BOND

Jak už jsem tu asi psal, v dětství mě Bond tak nějak minul, nezajímalo mě to,jen jsem vždy po obědě viděl předtitulkové scény, jak to běhalo na Nově. Když jsem si před sedmi a půl lety dal předsevzetí, že konečně zkouknu všechny bondovky, Dr. No mě nebavil natolik, že jsem zbytek odložil. O něco později jsem viděl další dvě, ale přípravy na SZZ mě donutily opět přestat ve sledování. Předloni jsem se na to po V tajné službě Jejího Veličenstva vybodnul asi z toho samého důvodu, ale teď už mě asi zastaví jen práce a nechuť cokoli dělat, nebo začnu sledovat něco jiného a Bonda uložím zase na nějakou dobu k ledu. Což by ale bylo docela škoda, když jsou všechny bondovky na HBO GO.

Každopádně jsem si říkal, že bych tu mohl udělat pár osobních žebříčků. Takže ten první je jasný: od nejlepší po nejhorší:

1. Agent, který mne miloval
Viz nedávný článek.

2. Žiješ jenom dvakrát
Ano, je to ptákovina, ale skoro až v duchu Bob Saint Claira

3. Srdečné pozdravy z Ruska
Robert Shaw, vykradačky Hitchcocka, Connery!

4. Goldfinger
Čekáte, že promluvím? Ne, čekám že zemřete! Tohle bude ít v top 5 asi každý.

5. no divil jsem se, ale nakonec to vyšlo na Diamanty jsou věčné

6. V tajné službě Jejího Veličenstva
Zamilovaný Bond, Telly Savalas, lanovka a celkově větší hloubka než obvykle.

7. Muž se zlatou zbraní
Christopher Lee, Christopher Lee a ještě jednou Christopher Lee

8. Žít a nechat zemřít
Vyjádřil jsem se nedávno, ale nad poslední dvě to vytahují hlavně Kotto a Seymourová.

9. Thunderball
Adolfo Celi i Claudine Auger jsou tak nevýrazní, příběh tak snadno zapomenutelný, že je mi až líto Luciany Paluzzi, ta si mohla udělat bondgirl v lepším filmu.

10. Dr. No
Škoda, ale asi se mi fakt líbila nejmíň. Ale až uvidím víc, asi poslední nezůstane.

Taky bych mohl dát dohromady žebříček nejlepších padouchů.

1. Auric Goldfinger (Gert Fröbe)
2. Francisco Scaramanga (Christopher Lee)
3. Donald Grant (Robert Shaw)
4. Ernst Stavro Blofeld (v podání Tellyho Savalase asi nejlepší)
5. Karl Stromberg (Curd Jürgens)

Nejvíce zapomenutelní hlavní padouši: Emilio Largo (Adolfo Celi), Dr. No (Joseph Wiseman).

A jejich poskoků.

1. Jaws (Richard Kiel)
2. pan Kidd a pan Wint (Bruce Glover a Putter Smith)
3. Oddjob (Harold Sakata)
4. Nick Nack (Hervé Villechaize)
5. Tee Hee (Julius Harris)

Nejvíce zapomenutelní: ti z Žiješ jenom dvakrát, tam si pamatuju jen Karin Dor, a Thunderballu.

No a samozřejmě, topka bondgirls. Asi ne úplně překvapivá i dle preference hereček i v jejich dalších rolích.

1. Anya Amasova (Barbara Bach)
2. Honey Rider (Ursula Andress)
3. Fiona Volpe (Luciana Paluzzi)
4. Solitaire (Jane Seymour)
5. Pussy Galore (Honor Blackman)

Ta nejhorší: Goodnight (Britt Ekland) - dokud jsem film neviděl, věřil jsem, vzhledem k hereččiným půvabům, že ji sem fakt rozhodně řadit nebudu... Ale ta role je fakt hrozná.

A samozřejmě... nejlepší Bond:

3. George Lazenby

2. Roger Moore

takže číslo 1 je samozřejmě Sean Connery. A nejsem si jist, zda ty první dva překonají pánové Dalton, Brosnan nebo dokonce Putin Craig.

Žádné komentáře:

Okomentovat