sobota 17. října 2020

OIK'S OUT OF GRAVE RISING OCTOBER SPECIAL část 4

"Freddy Krueger... to je frajer," říká v Králích videa stylově namaskovaný Ondřej Neff... A právě Krueger je asi to jediné, co se mi na tomhle filmu líbilo.

A NIGHTMARE ON ELM STREET (1984)


Jméno Freddy Krueger jsem znal už v dětství, snad jsem i věděl, jak tento vrah vypadá, ale na film jsem se podíval až teď, vlastně i kvůli Johnu Saxonovi, který nás v létě opustil. Wes Craven tu spojuje dohromady prvky slasherů i nadpřirozena, a je to... pitomé.

Nemůžu tomu upřít určitou působivost, dobré zpracování triků, ale upřímně řečeno, na jednu stranu jsem hlavní postavy nesnášel a všem jim přál smrt, na tu druhou Freddymu se nedá fandit, protože je přízrak. Jednotlivé vraždy jsou pak vyloženě k smíchu, zvláště vcucnutí Johnnyho Deppa do postele včetně televize a rádia! A všechno dorazil debilní osmdesátkový konec, udělaný tak, aby se na filmu dalo rýžovat a točit bambilion dalších pokračování, remaků a prequelů.

Freddy Krueger je sice frajer, ale film o něm je sračka. 4/10

a.k.a. Noční můra v Elm Street
Režie: Wes Craven
Hrají: Robert Englund, John Saxon, Johnny Depp
Hudba: Charles Bernstein
USA 1984

2 komentáře:

  1. Nesouhlasím, ale chápu. Takhle to holt dopadá, když Freddyho člověk pozná až jako dospělej. Já měl tu kliku, že jsem kdysi jako první viděl trojku, a to uprostřed noci ve špitále. Teď už na Noční můry taky nejsem zvědavej, o ostatních vyvražďovačkách ani nemluvě. Pokud jde o Cravena, možná někdy zkus Hada a duhu, Požehnání smrti nebo... Novou noční můru. Každopádně ale počítej s tím, že na zpackaný konce byl Craven odborník.

    OdpovědětVymazat
  2. Nj, taky jsem si říkal, že ve čtrnácti bych to asi viděl jinak. A Nová noční můra je jediný pokračování, který mě možná zajímá.

    OdpovědětVymazat