pondělí 20. srpna 2018

THE CONTINUING STORY OF THE SERIES

No a máme tu dokončení článku o seriálech, které stojí za zmínku. Před třemi lety jsem v první části sliboval, že třetí bude o animácích, ale nakonec je většina zase hraná. Něco z toho, o čem tu teď píšu, jsem při vydání první části článku ještě ani neznal.

THE SIMPSONS (1989-)
Animáky jsem chtěl původně oddělit, ale koukám, že by mi nakonec vyšly tak tři. Simpsonovy samozřejmě není třeba představovat. Vrcholem je pro mě cca pátá až třináctá série, pak to začalo slábnout a cca od šestnácté dál se na to nedá už ani dívat. Mnohé epizody z vrcholu jsou ale jednoduše geniální. Je teda fakt, že nejradši mám díly, které se točí kolem Homera. Díly o Bartovi, Líze a Marge jsou vždy na jedno brdo o tom, jak se snaží někomu dokázat, jak jsou super, a zvláště u ukňourané Lízy je to otrava. Halloweenské díly jsou příběh od příběhu. I tak si ale seriál těch 10/10 zaslouží už za oněch osm až devět sérií, které jsou špičkové.
Oblíbené postavy: Homer, Vočko, Barney, Lenny, Komiksák, Flanders, Bart, Skinner, Ralph, Duffman, chlap co říká ÁÁÁNOOOOO
Dabing: 10/10. Po onemocnění Vlastimila Bedrny se Zavřel zhostil Homera skvěle, jenom to byl zpočátku nezvyk, jeho dabing ve 13. sérii ale nebyl méně kvalitní než ten pozdější. V poslední době došlo i k nahrazení zesnulých Bedřicha Šeteny, Vladimíra Fišera a Heleny Štáchové, ale z toho jsem slyšel jen ukázky.

FUTURAMA (1999-2013)
U Futuramy, která se mi zpočátku dost líbila, jsem nakonec vydržel jen cca do půlky druhé série a nějak se mi omrzela. Už jsem ji dlouho neviděl, takže si nejsem jist, proč. 7/10
Oblíbené postavy: Zoidberg, Bender, Leonard Nimoy
Dabing: 8/10 - za mě se Primě povedl.


BLACK BOOKS (2000-2004)
A další britcom, z nějž mi, nevím proč, chybí asi tři díly dokoukat. Musím napravit, nebo líp dát celé znova. Dylana Morana jsem na začátku prvního dílu vůbec neznal, už v půlce jsem si říkal, že tohohle chlapa žeru. Bill Bailey je taky super, a Fran to nijak nekazí. Do tohohle knihkupectví bych asi nechtěl chodit nakupovat, ale nevadilo by mi tam bydlet. 9/10
Oblíbené postavy: Bernard, Manny
Dabing: Neexistuje.


MARRIED WITH CHILDREN (1987-1997)
U sitcomů je nejdůležitější vytvořit hlavního tahouna, což se samozřejmě povedlo i tady. O něco níže si povíme něco o tradičních sitcomech s funkční rodinou a jejich běžnými trably. Bundovi jsou rodina kde nefunguje nic. Otec je blbec, matka je slepice, která neumí vařit, dcera je pitomá běhna a syn je vytahovačné pako. Do toho se tam plete feministická sousedka a její manželé. Neviděl jsem zatím bohužel moc dílů, ale až bude čas, dám se do toho pořádně. "Who's there ridin' into sun, who's the man with the itchy gun, who's the man who kills for fun, Psycho Dad, Psycho Dad, Psycho Dad!!!" - jo, to je westernovej seriál, kterej bych chtěl vidět.
Oblíbené postavy: Zatím hlavně Al
Dabing: 8/10 - občas blbej mix a divnej překlad, ale Zedníček i Zawadská mluví dobře

FAWLTY TOWERS (1975-1979)
Pouhé dvě série šílení Johna Cleese coby majitele hotýlku. Dvanáct dílů úžasné zábavy. Kdo žere Bernarda Blacka a Ala Bundu, musí žrát i Basila Fawltyho a jeho záchvaty vzteku, stejně jako číšníka Manuela s jeho "Qué?" Někdy musím zopakovat. 10/10
Oblíbené postavy: Basil, Manuel
Dabing: Jsem neslyšel, prý je příšerný


RIPPING YARNS (1976-1979)
Tentokrát sólovka Michaela Palina, sice psaná ve spolupráci s Terrym Jonesem, ale ten hraje jen v prvním díle. Palin si tu vzal na paškál klasické příběhy opakující se v britské literatuře a vždy kromě hlavní postavy hraje i nějaké další. Nevím proč, ale viděl jsem jen tři díly... Musím někdy zopakovat a dohnat. Asi proto, že jsme se dívali společně se sestrou, tu to moc nebavilo a já neměl tenkrát chuť pokračovat sám. Ty tři díly tak za 8/10.
Dabing: Jsem neslyšel


GARTH MARENGHI'S DARKPLACE (2004)
Než se Richard Ayoade a Matt Berry sešli v IT Crowd, vytvořili seriál, který je ve skutečnosti výtvorem geniálního spisovatele Gartha Marenghiho, představitele hlavní role a autora příběhů, kde nechybí tajemno, napětí a krev. Krev? Krev. Celý seriál se točí kolem nemocnice, která je posedlá ďáblem. Opět nevím, proč jsem z toho viděl jen půlku. Musím někdy zopakovat a dohnat. 7,5/10
Dabing neexistuje, seriál tu nedávno v premiéře uvedla ČT, ale s titulky.

FAMILY GUY (1999-)
První díl, co jsem viděl, se mi líbil, že je drsnější než Simpsonovi. Druhý už byl trochu otravný. Třetí už byl vyloženě nechutný. Griffinovi umí pobavit, ale je to ode zdi ke zdi. Jejich parodie Star Wars ale stojí za to. 7,5/10
Dabing jsem opět naštěstí neslyšel.

MEIN FREUND WINNETOU (1980)
Seriál Vinnetou, v jehož titulcích není ani jednou zmíněno jméno Karla Maye. Ve skutečnosti jde o one-man show Pierra Brice, kvůli které je dokonce Old Shatterhand odsouzen do role trapného statisty, navíc byl obsazen hercem, který sice na první pohled vypadá jako starší verze Burianovy obálky knihy, na ten druhý jde ale vidět, že je to prostě jen tlustý dědek. Sám Vinnetou tu tak může jednat jako absolutní bojovník za práva Indiánů, který nenávidí bledé tváře a Shatterhanda i Hawkense snad toleruje jen se skřípěním zubů. Dalšími hlavními postavami jsou pak přiblblý Komanč Tašunka a otravný ukecaný a zbabělý fotograf, kterého si zahrál autor scénáře, takže se nacpal, kde mohl, a nevystupuje snad jen ve dvou dílech. Začátek se hřmotnou hudbou, podivným střihem, zastřeleným dítětem a Vinnetouem střeleným do hlavy je děsivý, pak se ale uklidní. Největším problémem seriálu je tak to, že se v něm takřka nic neděje. Jen se pořád mluví o tom, co se stane, a nakonec se nestane nic. Aspoň se mezi knižními dialogy občas objeví hláška tak šílená, že člověk jen kroutí hlavou. "Mnoho indiánů tam nechalo svoje péra, když jsem udělal tuhle fotku." "Byl to starý muž, tak jsme ho poslouchali. Ale pak jsme ho museli praštit veslem, abychom se dostali včas domů." "Připravili mě o nevinnost. Žádný muž už pro mě nikdy nebude hrát na flétnu před mým teepee." "Pomoz, Vinnetou, bledé tváře znásilňují naše ženy a pálí naše teepee!" "Ty stvůry!" Atd. A nezapomeňme na dobré trávy a zhuleného Starého Medvěda! 3/10
Dabing: horší než u filmů, ale pořád celkem slušný, z 80. let.

HOME IMPROVEMENT (1991-1999)
Tak když mi bylo osm, žral jsem to. Vždycky v půl osmé na Primě, než začal hlavní večerní pořad. Dneska už bych to asi nedal. Jedna z těch věcí, které Ženatý se závazky zesměšňuje. 6,5/10
Oblíbené postavy: Al, Wilson (to je soused za plotem)
Dabing: Dokud daboval Postránecký, dobrý. Jak to převzal Mahdal, nedá se to poslouchat.

STEP BY STEP (1991-1998)
V šesti se mi na tom nejvíc líbila ta horská dráha ve znělce (na které jsem v životě nejel, fňuk), v desíti Kouďák. Dneska bych z toho asi zvracel, viď, Bobby Ewingu! 5/10
Oblíbené postavy: Kouďák
Dabing: Dal se poslouchat... Ale naštěstí si ho moc nepamatuju.


STAR TREK (1966-1969)
Star Treků je milion, já mluvím o TOS. Na jaře jsem ji sjížděl dost, ale skončil jsem, z časových důvodů, někde po 23 dílech. No, mám z té doby rozdělaný speciál na celý týden, tak až ho dodělám, dozvíte se víc. 8/10
Oblíbené postavy: Spock, Sulu, Scotty, Kostra
Pozn. Našel jsem v knihovně knihu komiksů se Star Trekem. Otevřu ji náhodně a co je první věta, co čtu? Schválně takový malý kviz:
a) Je mrtvý, Jime.
b) Přenes mě, Scotty.
c) Žij dlouho a blaze.
Kdo tipoval a, vyhrál.
Dabing: Celkem fajn. Plachý je jako Spock geniální, Martin Preiss jako Kirk asi lepší než Županič ve filmu, vedlejší postavy dobře obsazené.

Žádné komentáře:

Okomentovat