pátek 8. prosince 2017

WANTED SABATA (1970)

Nedávno zemřel Brad Harris, exmanžel Olgy Schoberové a herec z mnoha německých i italských žánrovek. Proto jsem sáhl po tomto spaghetti westernu, kde hraje titulní roli. Hlavní? To bych neřekl... Ale podívejme se, jak asi mohly problíhat přípravy tohoto filmu:
Producent: Hele, Roberto, potřebujeme rychle natočit nějakej western.
Roberto Mauri: Už zase? Další Django?
P: Django už je ohranej. Ale teď frčí film Sabata, takže hrdina se musí jmenovat Sabata. A mohlo by to bejt i v názvu.
RM: Jo, a nejlíp tam dát nějaký westernový slovo k tomu. Třeba Colt, Dollars nebo Wanted.
P: Jo, Wanted Sabata, to nezní špatně. Uděláme druhej díl Sabaty s tímhle názvem.
RM: Já ten první neviděl.
P: To nevadí, já taky ne. Lidi stejně přijdou, udělej to, jak chceš.
RM: A kdo v tom bude hrát? Máme Lee Van Cleefa?
P: Ne, ale Brad Harris je taky Američan, dobrý, ne?
RM: A pojedem točit do Španělska?
P: Blázníš? Mám na to jen deset tisíc lir! Budeme to točit u mě za barákem, mám tam příhodnou louku a les. Už jsi vymyslel, o čem to bude?
RM: O pomstě? To zabere vždycky. Hrdinu by mohli třeba falešně obvinit z vraždy a odsoudit k oběšení.
P: To jsem zvědav, jak se z toho dostane.
RM: Má kámoše, kterej ho vysvobodí?
P: To už je tam moc herců. Ať ho osvobodí hlavní padouch.
RM: Proč by to dělal?
P: Nevím, něco si vymysli. Třeba aby ho mohl zabít později. Potřebuju, aby to mělo aspoň osmdesát minut, padouch ho přece může zabít hned na začátku.
RM: Jo, jasně, padouch mezitím sám vystřílí svoji bandu a svede to na Sabatu, aby rostla jeho odměna a on si víc nahrabal.
P: Není toho málo?
RM: Tak tam dáme dlouhý záběry ježdění?
P: Jo, ale musíš to točit v detailech, protože kus od baráku mi vede dálnice. A vůbec hodně zoomuj, ať to máme natočený co nejrychleji, kdo má pořád přenášet kameru a světla a znova ostřit a svítit.
RM: A co vzpomínkový scény vedlejších postav?
P: To by šlo. Ale musí v nich zase bejt jenom padouch, protože na další výraznější role nemáme peníze.
RM: Sakra, zatím to vypadá, že je to víc o padouchovi, než o Sabatovi. Co bude dělat Sabata?
P: Co já vím, třeba se schovávat. Taky by měl mít krásnou dívku. Ale na tu mám rozpočet jen na den a žádné choulostivé a násilné scény, takže prakticky bude dělat křoví.
RM: A taky by mohl mít matku, abychom naplnili osmdesát minut. Padouch bude zatím vysvětlovat všem, jak je Sabata zlý. Kdo ho bude hrát?
P: Mrknu, kdo čeká na role za dveřmi kanclu... Vassili Karis. Zrovna šel kolem. U dveří na casting do filmu s Anthonym Steffenem zatím čekají Cianfriglia a bratři Messinové, tak je najmeme taky. Támhleta bloncka, Elena Pedemonte, teď byla v tom filmu se Spencerem a Hillem, tak ji taky vezmeme.
RM: Prima. Co hudba? S Morriconem asi počítat nemůžu?
P: Zbláznil ses? Mám tady nahrávky od toho Kojucharova, tak je použijem.
RM: No, hlavní je, aby se tam dost střílelo a mlátilo.
P: Ale zase aby se nevyplácalo moc nábojů, a pojištění taky není zadarmo, takže se kroť.
RM: No, něco z toho snad vymáčkneme. Kdy se začíná točit?
P: Zítra. Máš na to tři dny. Nebude to hit, ale třeba nám někdo sedne na lep a přijde na dalšího Sabatu.
3,5/10
Režie: Roberto Mauri
Hrají: Brad Harris, Vassili Karis, Elena Pedemonte, Maria Luisa Sala, Paolo Magalotti, Emilio Messina, Roberto Messina, Giovanni Cianfriglia, Artemio Antonini
Hudba: Vasili Kojucharov
Itálie 1970

1 komentář:

  1. Díky, dobře jsem se pobavil:). Předpokládám, že ve scénáři bude takovýhle "zvláštností" jako "padouch zachrání hrdinu" víc...

    OdpovědětVymazat