neděle 10. září 2017

OIK'S GRANDIOSO GIALLO SPECIAL

Na stole sklenka s černým pivem, malá láhev s višňovým likérem a tři prázdné kalíšky (jeden kalíšek převržen). Dále porcelánová miska s jablky, dámská rukavice, cukřenka, nakrájený chléb, talíř s několika kolečky salámu, dvě vidličky, dva nože a dva šálky naplněné čajem. Čaj už vychladl. Je téměř jisté, že zde byla spáchána vražda.
(Ivan Wernisch, Z tajných pamětí)
Ve svých zálibách mívám různá období, kdy je střídám. Někdy mě zajímají filmy, jindy muzika a jindy knihy, u filmů se mi to dělí i na žánry, takže mívám období spaghetti westernů i klasických westernů, měl jsem období českých bláznivých komedií (míněni Macourek, Lipský, Brdečka a spol.), japonských samurajských filmů, blaxploitation, a teď zrovna gialla. V těchto vlnách toho občas vidím víc či míň, ale hlavně toho o daných záležitostech hodně přečtu. No, když jsem měl na jaře komiksový období, tak jsem trochu i tvořil, a udělal jsem i dva giallo komiksy, což se docela hodí. Ne, že bych uměl kreslit...
Teď mám tedy giallo obobí, a protože se vzácně našel dostatek času, viděl jsem těch filmů poměrně dost. Dokonce jsem si udělal takový maraton, kdy jsem během jednoho dne viděl hned čtyři. A abych vám to tu neservíroval pomaličku dva měsíce, rozhodl jsem se udělat zase jednou týdenní speciál, tentokrát neurčený roční dobou, a tak od zítřka den co den přibude něco ke giallu. Povětšinou recenze, ale i další věci. A nějaký obsah (fotky, plakáty, hudba, trailery) bude i na facebookové stránce.
No a pokud mě budete v mém speciálu následovat, tak se vám asi stane tohle:
- Každé vrznutí vám bude připadat podezřelé.
- Při procházce se psem uvidíte v zahrádce za plotem dětskou botičku. Okamžitě vám v hlavě naskočí ta melodie z Tmavě červené a začnete mít pocit, že záhonek je ve skutečnosti hrob.
- Při procházce se psem pes začenichá, otočí se a kouká za vás. Je tam vrah?
- Začnete nutně shánět whisky značky J&B.
- Když potkáte ve městě faráře, obviníte ho z vraždy.
- Tohle oblečení vám začne připadat jako fajn ohoz:

Je fakt, že nálada klesá vždy s počtem zhlédnutých neoslovujících kusů, s giallem jsem ale zatím měl docela kliku, takže ještě mě to nepustilo. Ale rád bych sem pak zase dával jiný věci, abych si neodradil čtenářstvo, které tenhle žánr moc neoslovuje.
Na závěr seznam zhlédnutých filmů a pár zajímavých odkazů.
The Giallo Room - youtube kanál o giallu uváděný ikonickým vrahem
Giallo Score - webová stránka hodnotící gialla ne podle kvality, ale podle toho, kolik důležitých elementů obsahují
Giallo Files - zhruba něco podobného, v blogové formě
Hypnotic Crescendos - blog o giallech

Žádné komentáře:

Okomentovat