pátek 26. května 2017

BANANA JOE (1982)

Banány hejbou světem.
Tohle jsem si pamatoval horší. Původní článek jsem napsal poměrně blbě a jakože haha nad věcí, takže jsem měl za to, že se jedná o větší stupiditu. Je to samozřejmě ptákovina, ale oproti ostatním Spencerovým sólovkám z téhož roku je to poměrně příjemnej, vtipnej a zábavnej film. Spencer tu hraje negramotného tátu černošské vesnice (!) kdesi v Jižní Americe, odkud vozí do města banány a za to dostane zásoby. Pozemek kolem vsi ale padl do oka velkoobchodníku s banány, kterému rázovitý obchodníček stojí v cestě. Když Spencer zjistí, že musí mít povolení k prodeji, je ochoten udělat naprosto všechno pro to, aby ho získal.
Ve starém textu jsem rádobyvtipně psal, že Spencer (autor námětu) a Steno (režie, scénář) se někde nejspíš zavřeli a měsíc nejedli nic než banány. Jaksi posedlost banány z tohoto filmu čiší - ostatně taky jsem si při sledování musel aspoň jeden oloupat. Konečně ve filmu padne slovo banán snad častěji než tady. Na druhou stranu, proč by všechny spencerovky a hillovky musely nutně být o pašerácích drog? Scénář je krapet nevyvážený (trapné vtípky s Torsillem, proti tomu docela dobré sekvence s nevzdělaným a naprosto se neorientujícím Spencerem), něco už je na hraně (přehrávající seržant na vojně). Ale nedopadlo to tak příšerně, jako jiné spencerovky z této doby. Rvaček tu není moc, ale děj na nich nestojí a staví radši na něčem jiném, což je dobře.
Spencer film sice táhne sám, dostal ale vedle sebe tak trochu parťáka, jako vždy. Ovšem ten se dá docela dobře přežít, asi hlavně i díky dabingu Dalimila Klapky (stejně tak zmíněného seržanta nakřičel Jaromír Meduna tak, že se člověk i zasměje). K tomu je tu zmenšená, ale stabilní partička kaskadérů ve vedlejších rolích (Pazzafini, Messina, Pacifico, Cianfriglia, Smacchi, Verziera, dva bratři Dell'Acquové) a další tradičně se opakující Spencerovi spoluhráči (Carlo Reali, Salvo Basile), krásná zpěvačka (modelka Marina Langner) a v neposlední řadě povedený soundtrack bratrů De Angelisů, kteří tu sice využili dvě starší skladby (ze Sudé a liché a Dvou výtečníků), ale vůbec to nevadí. Za mě ze Spencerových sólovek rozhodně jedna z těch lepších. 7,5/10
a.k.a. Banánový Joe
Režie: Steno 
Hrají: Bud Spencer, Marina Langner, Nello Pazzafini, Giovanni Cianfriglia, Salvo Basile, Carlo Reali a další 
Hudba: Guido a Maurizio De Angelis
Scénář: Mario Amendola, Bruno Corbucci, Steno
Námět: Bud Spencer
Itálie 1982

6 komentářů:

  1. Ááááá, pomoc! Proč jsi tam musel dávat odkaz na to video? Teď se musím uklidňovat představou toho, jak Spencer mlátí Jana Tunu po hlavě, aby mu z něj vypadly banány.
    Jinak jsem to ale měl s tím filmem úplně stejný - pamatoval jsem si ho jako hroznou pakárnu a nakonec jsem si ho taky docela oblíbil.

    OdpovědětVymazat
  2. Na uklidnění je tam odkaz u jména Mariny Langner, ale ta tvoje představa je lepší. Docela bych to bral jako hru ve stylu Mária - Spencer mlátí padouchy do hlavy a za odměnu z nich vypadnou banány, který mu prodlužujou život.
    Banána banána banána... už mi to zase hraje v hlavě... No banana today...

    OdpovědětVymazat
  3. Že by při psaní nejedli nic než banány? Tak mě napadá, ta vtipná úvaha může mít možná i nějaké jádro... Ale napřed, víš co to je žokejská dieta a ve kterém filmu o ní Bud mluví? Dál říkal, ale to bylo asi v roli, že už vyzkoušel hodně diet.
    http://jak-hubnout.eu/bananova-dieta-jak-zhubnout-s-banany/
    http://prozeny.blesk.cz/clanek/pro-zeny-diety/112566/bananova-dieta-aneb-zhubnete-za-5-dni-2-kila.html

    OdpovědětVymazat
  4. V dietách se nevyznám, nejsem Halina Pawlowská, a Bud o ní může mluvit v Sudé a liché? Ale to mě jen tak napadá, že tam byli žokejové. (Na druhou stranu že vyzkoušel hodně diet mi sedí spíš k Rizzovi.) Takže se dám poddat :)

    OdpovědětVymazat
  5. To říkal jako Jack Clementi, Big man.

    OdpovědětVymazat
  6. Big mana jsem ani neviděl celého, poslední díl jsem nedokoukal, už mě to nebavilo. A z toho, co jsem viděl, už si skoro nic nepamatuju. Rozhodně ne žokejskou dietu :) Jedinej díl, kterej mi přišel jakž takž ke koukání, byl ten s Constantinem, pak už byly jenom nechtěně směšný (Bumerang, ten díl s Andressovou) nebo vyloženě blbý (etruský sošky, ten díl s dítětem a pak ten co jsem nedokoukal).
    Z těchhle Hillo-Spencerovskejch TV věcí z přelomu 80. a 90. let jsem vůbec viděl málo a myslím, že jsem o nic nepřišel...

    OdpovědětVymazat