Vůbec první italský western s Tomasem Milianem, jak podle jeho vlastní výpovědi, tak podle SWDB, která jako datum uvedení tohoto filmu uvádí listopad 66 (a Velké přestřelky až březen 67 - ale imdb zase u VP uvádí konec listopadu 66, nejspíš oba filmy teda vznikaly naráz nebo co :) ). Celkově pozitivní recenze mě naladily, abych si jako svůj stý (už!) špageťák pustil právě tohle. Možná právě to těšení na konečně zase jednou opravdu dobrej film způsobilo moje částečné zklamání. Příběh není nijak moc originální, ani moc složitý, na druhou stranu od příjezdu Miliana do vesnice atmosféra pěkně houstne. Možná je lepší, že už jsem předtím viděl jiné filmy s Milianem, kde se vyprofiloval jako chudák nucený zlou společností žít na jejím okraji. Proto jsem mu ze začátku docela fandil proti bezkrevnému hrdinovi Wylerovi. Tím pak byla pro mě působivější proměna náhledu na postavu z Robina Hooda na bezcitného zabijáka. Samotný protagonista filmu, lovec lidí Chilson, vlastně není moc důležitý, protože hrdinou jsou tu vlastně obyvatelé vesničky stojící mezi dvěma živly. Mezi nimi vyniká kromě hrdinky Eden a bývalého šerifa Nováka (prej na Západě bežné jméno) přitroublý Mario Brega tentokrát ve vlastně kladné roli (kdo neví tak je to ten ošklivý tlusťoch, co v dolarovkách postupně zmlátil Eastwooda, Van Cleefa i Wallacha). Přičtu k tomu ještě výbornou kameru Enza Barboniho. Naopak hudba Stelvia Ciprianiho se tentokrát moc nepovedla. Ennio, kdes byl? Tenhle film by tě potřeboval jako sůl. Celkově shrnuto, doporučuju, ale moc nadšenej jsem nebyl. 7,5/10
a.k.a. The Bounty Killer, The Ugly Ones
Režie: Eugenio Martín
Hrají: Tomas Milian, Richard Wyler, Halina Zalewska, Enzo Fiermonte, Antonio Iranzo, Mario Brega, Gene Collins, Ricardo Palacios, Fernando Sanchez Polack
Hudba: Stelvio Cipriani
Kamera: Enzo Barboni
Španělsko / Itálie 1966
Žádné komentáře:
Okomentovat