pondělí 8. dubna 2024

THE TOUCH OF SATAN (1971)

U rybníka: "This is where the fish lives."
Namátkou jsem si pustil jednu epizodu Mystery Science Theater 3000 a dle názvu si vybral tohle. Pokud nevíte, MST3K je americká lepší verze Kouzelné školky. V Kouzelné školce Michal se skřítkem Františkem pohádky jen uváděli, MST3K obsahuje také moderátora a loutky, ale místo pohádek se pouští nejzapadlejší public domain béčka a céčka a moderátor a loutky se na ně celou dobu v popředí dívají a komentují. Původní seriál byl vysílán mezi lety 1988-1999, v posledních letech byl dvakrát obnoven a nyní běží na vlastním online kanálu Gizmoplex. Poprvé jsem na to narazil, když jsem kdysi hledal peplum filmy, a některé jsem našel jen v ripech právě z tohoto seriálu, a tehdy jsem to nesnášel. Chtěl jsem vidět film, ne přes to poslouchat kecy nějakých robotů. Ale čím víc člověk zjišťuje, tím mu ten formát připadá zábavnější.

The Touch of Satan bych asi bez těch "keců robotů" ani nedal. Film začíná tak, že čekáte něco jako předchůdce Texaského masakru motorovou pilou - na farmě je zavražděn farmář, následně přijíždí mladík v červeném bouráku, setkává se s krásnou neznámou u rybníka, ta ho zavede na farmu, kde se ale její otec a jeho žena chovají docela podivně, a navíc tu žije někdo, koho radši neukazují. Postupem času se ale začnou objevovat, velmi pozvolna, nadpřirozené motivy.

Nemá to úplně špatný scénář, byť občas některé dialogy jsou padlé na hlavu (viz citát shora). Provedení, na kterém je znát velmi rychlé natáčení, to ale hodně sráží dolů. Režisér všechny scény točí z jednoho statického záběru, jen občas se kamera třeba otáčí. Navíc herci hrají tak, aby film co nejvíce natáhli, takže dělají příšerně dlouhé pauzy. Bez výplně od loutek bych u toho asi usnul. A i tak jsem se začal ve druhé polovině slušně nudit a jen čekal, jak to skončí. No, aspoň to nebylo tak šílené jako The Devil's Rain na obdobné téma. Na druhou stranu, z toho si aspoň Shatnera a Borgninea pořád pamatuju, z tohohle těžko říct, jestli mi v hlavě vůbec něco zůstane. Možná Emby Mellay, která na poměry tohoto filmu nehraje zase tak špatně. 5/10
a.k.a. Night of the Demon, Pitchfork
Režie: Don Henderson
Hrají: Michael Berry, Emby Mellay (to není jméno, to je špatně sestavenej Scrabble), Lee Amber a řada dalších, o kterých jste nikdy neslyšeli
Hudba: Robert O. Ragland
USA 1971

Žádné komentáře:

Okomentovat