sobota 27. dubna 2024

OFFICIAL SOUNDTRACK - A FEW DOLLARS IN A DEAD MAN'S HAND

 V poslední době jsem objevil další možnosti, co dělat s umělou inteligencí. Po tvorbě textů (což už mě unavuje, zvláště poté, co se v práci musím prodírat miliardami generovaných prací vydávaných za vlastní dílo) a obrázků jsem objevil služby umožňující generování hudby dle zadání.
A neuvěřitelně mě překvapilo, jak dobře to zní. Jasně, kdybych to poslal někomu, kdo rozumí hudební teorii, bude nad tím vrtět hlavou, ale nástroje zní jako nástroje, je to schopno generovat docela dobré melodie, nejrůznější žánry. Písně z žánru new wave zní, jako by je přímo nahrálo Devo.
Kromě toho, že je nástroj schopen generovat texty sám, dokáže, i když ne úplně spolehlivě, zpracovat i texty, které mu napíšete. Čehož využívají různé vtipné stránky tvořící písně v duchu padesátých let se sprostými texty, jako tady.
Umí to zpívat i česky! A překvapivě dobře.
Takže proč si nevygenerovat westernový soundtrack? Občas mám pocit, že ve skutečnosti jsou to zapadlé tracky Bruna Nicolaie.

Takže jsem vytvořil celé album soundtracku fiktivního westernu. ZDE je ke stažení, přeji příjemný poslech.

11 komentářů:

  1. Jakožto amatérskej skladatel bych se měl cejtit děsně dotčenej, ale když ono je to kolikrát opravdu dobrý. A přitom je hudba ta nejposlednější oblast, kde bych od AI čekal přesvědčivý výsledky. Vždyť ta "I Glued My Balls..." skutečně zní jako klasika z Motownu z počátku 60. let. A z první minuty "Dust Of The Duel", kterou AI vygenerovala tobě, jde zcela regulerní husina.
    A pokud jde o ty přisprostlý texty, jsem všema deseti pro. Co umělá inteligence vychrlí za texty o hovně, je daleko zábavnější a kreativnější, než když současný rádobyhvězdy krákoraj (s tím zasraným auto-tunem) o tom, jak maj velkou prdel nebo péro, nebo jak je štvou papparazziové. Pakliže za nějaký dva tři roky budou hitparády plný uměle vytvořený muziky s neexistujícíma interpretama, budu jedině rád. Tím spíš, když to zatím vypadá, že si lidi radši nechávaj generovat songy dávno mrtvejch žánrů (případně šílený kombinace typu "apalačsko-ruský folk") než variace na soudobej pop.

    Odvrácená strana mince: Jestli si někdy AI uvědomí samu sebe a analyzuje témata k textům, co jsme jí zadávali, tak nás vyhladí, to je jasný.

    OdpovědětVymazat
  2. Tady bych potřeboval spíše nejdříve nevědět, že hudba pochází od AI nástroje, abych dokázal posoudit, jak moc je dobrá, imitující člověka apod. Takhle ji hned začnu porovnávat s tím, co znám a jak se liší od inspiračních zdrojů. Musím říct, sprostá písnička působí nejpřesvědčivěji (tj. mohl ji udělat člověk), ale i tak mě zarazilo pár věcí - zní jak že šedesátých let a má až moc jednoduchý text :).
    Westernová hudba zase na mě nepůsobí tolik přesvědčivě. Má části, které mi znějí dobře, ale v celku má příliš chaotickou strukturu, kde části mezi sebou nefungují. Navíc si to nástroje silně zacyklí.
    Ale asi do toho jen reju díky tomu, že vím, že je od AI. Možná bych byl vážně oklamán.
    Ale musím souhlasit s Kubasem, že si radši poslechnu tohle, než pop, který se snaží působit tak genericky, že znějí na první dobrou jak od AI.
    P. S. Myslím, že uvědomělá AI nejdříve bude zajímat, proč nám přijdou vtipné sprosté texty, než začne uvažovat o vyhlazení lidstva :).
    P. S. 2 Rovněž se nevyznám v hudební teorii a ani nejsem amatérský hudební skladatel. Jen kibicuju :).

    OdpovědětVymazat
  3. U té sprosté písničky mohl být taky použit jiný a lepší nástroj. Já používám Udio, které vygeneruje nejdřív půlminutovou část a pak k ní mohu přidávat dopředu i dozadu. Což je občas dost znát, nejvíc asi na Dust of the Duel, tam jsou prostě dvě půlky a pak si to moc nezapamatovalo, jak přesně je ta žesťová melodie :D

    OdpovědětVymazat
  4. A text písně podle mě napsal 100% člověk. Umělá inteligence by nevytvořila verš:
    "Fool me once - shame on you
    Fool me twice - shame on glue" :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ha, byl jsem oklamán :D. Asi jsem neposlouchal dost pozorně. Ale i tak ten text působí na mně divně.

      Vymazat
  5. Jinak jsem teď se dostal k filmu, na který by se ti tu psala výborná recenze a dobře jsi se pobavil (navíc by mě zajímalo, co by na něj říkal Kubaso). Film Richocet z roku 1991. Napsán, produkován a zhudebněn lidmi, co dělali Komando s Arnoldem - takže už asi tušíš, že to bude pěkná pakárna:D. A je, k tomu neskutečně zábavná. Doporučuji už kvůli Lightgowovi s jeho hláškami a Denzelovi imitující Cagneyho s jeho ikonickým "vrcholem světa" (nedělám si srandu).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Chyba, správně je název Ricochet.

      Vymazat
    2. Taky dík, o tomhle filmu akorát vím, že existuje, ale nikdy jsem ho neviděl. Hudbu k němu ale dělal Silvestri, ke Komandu Horner (ne že by mě překvapilo, kdyby se i tak ty soundtracky podobaly jako vejce vejci).

      Vymazat
    3. Taky děkuji za opravu mylného domnění, že Silvestri dělal hudbu ke Komandu :).

      Vymazat
  6. A kdyby někoho zajímalo, jak si AI představuje šedesátkovou psychedelii, tak mně se její výsledky líbily natolik, že jsem ji nechal vygenerovat celý album: https://www.youtube.com/watch?v=f92jKIhfFE8 .
    Čerpalo to hlavně z Pink Floydů, občas z The Who. Taky něco z Kinks nebo Hollies, ale Stouny a Beatles jsem v tom poznal taky. Jasně, i tady to v řadě případů ztrácelo nit, ale u týhle muziky je to kolikrát i na místě (navíc je sranda, když v jedný skladbě například sólová kytara plynule přechází v housle).

    OdpovědětVymazat