sobota 13. května 2023

F/X (1986)

Ze začátku to vypadalo jako film o filmování a výrobě triků, což by bylo lepší, než obyčejný, snadno předvídatelný thriller, který z toho nakonec vyleze. Ale pár plus to má. Bryan Brown je dobrý herec a jako hlavní postavě mu držíme palce, jeho hrdina je totálně v loji a nemůže se spolehnout vůbec na nikoho, tudíž dost napětí plyne z toho. A do toho tu máme poldu Briana Dennehyho, který do všeho vrtá svými neortodoxními metodami. Je teda fakt, že jsem od začátku myslel, že Dennehy bude ten hlavní hajzl, který sice nebude za celým spiknutím, ale pořádně Brownovi zavaří. Hraje tu ale kladnou postavu, které máme držet palce - jenže nevím, pořád na mě působil jako ten hajzl... Využití triků v závěrečné přestřelce mi připadalo ne tak nápadité, jak být mohlo, a celý závěr mi připadal docela slabý. Hudba Billa Contiho je ale povedená, a kdybych viděl lepší kopii než starou vybledlou VHS, možná bych ocenil i kameru Miroslava Ondříčka. 6/10
a.k.a. Smrtící triky
Režie: Robert Mandel
Hrají: Bryan Brown, Brian Dennehy, Diane Venora, Cliff De Young, Mason Adams, Jerry Orbach, Ron Van Clief
Hudba: Bill Conti
Kamera: Miroslav Ondříček
USA 1986

1 komentář:

  1. Tenhle film nebejvá moc často vzpomínanej mezi akčníma klasikama 80. let - zčásti proto, že je to spíš thriller než akčňák - ale zasloužil by si to, protože předjímá odklon od nepřemožitelnejch svalovců k obyčejnějším týpkům, co jsou okolnostma nucený spolehnout se na svůj důvtip a znalosti a schopnost plánovat dopředu. A to je přesně to, proč se mi vyloženě macgyverovská dvojka zamlouvá čím dál tím míň, přestože ústřední duo i tam funguje skvěle. A to je další věc, co je na prvním filmu zajímavá - on je to vlastně buddy movie, akorát se ty dva potkaj až v samotným závěru. Briana Dennehyho jsem v prvním Rambovi snad nikdy nevnímal jako úplnýho hajzla, tak jsem neměl problém mu tady fandit úplně stejně jako neokoukanýmu Bryanu Brownovi. Pro mě jsou jediným minusem Smrtících triků vysloveně slabý záporáci, který jsou předvídatelný až hanba a v určitejch chvílích se skutečně chovaj jako kreténi. Jinak je to srdcovka.

    OdpovědětVymazat