sobota 16. dubna 2022

LA 7ÉME COMPAGNIE, AU CLAIR DE LUNE (1977)

Manželka má svojí síť, švagr má svojí síť, já mám svojí síť, a navzájem se do toho nepleteme.
Trochu jsem na tohle zapomněl, ale dopíšu to. Sérii o Sedmé rotě jsem viděl v děství v televizi a na kazetě nespočetnkrát, ale tak si říkám, že minimálně tenhle díl jsem tak patnáct let neviděl. Přitom rozhodně není nijak špatný, jen všechny tyhle francouzské komedie jsou něco, co mám zafixováno jako "viděl jsem to tisíckrát," a nebýt svojí vhs výzvy, asi jsem to pořád neviděl znova. Takže jsem byl překvapen, že si toho pamatuju poměrně málo.

Na třetí díl série, a zvlášť v porovnání s nedávno viděným Lamoreuxovým filmem Akce Lady Marlene, tohle vůbec není špatné. Rozhodně tomu napomáhá, že kromě trojice Lefebvre - Mondy - Guybet tu máme jako podporu i pár dobře známých vedlejších herců, třeba Gérarda Jugnota nebo Jeana Carmeta ve skvělé epizodce popleteného převaděče. Rovněž tu, jako v jediném dílu, máme i jasného hlavního antagonistu, gestapáka Lamberta v podání další známé tváře francouzských filmů, André Pousseho. V prvním dílu antagonista úplně nechyběl, byl o útěku tří ztracených vojáků napříč obsazeným územím, kdežto v druhém už opakovat pořád stejnou písničku dokola nešlo.

Docela mě po letech překvapilo, že v tom vlastně i němečtí vojáci umírají, měl jsem pocit, že vždycky jen někam spadnou, nebo se Pitivierovi a spol. povede utéct. U Lamberta jsem si myslel, že končí zasypáním v lomu, a pak už se neobjevuje. Ale to by bylo docela hloupé. Bourtayrova hudba je skvělá, vtipy většinou fungují, jen chování Sedmé roty je občas až moc přiblblé. Na první díl tohle nemá, ale nemá k němu daleko. 7/10

Jo, k dabingu - i když ČT oprášila ten z osmdesátých let, kvůli sledování na VHS jsem viděl ten kazetový. Nelituju, narozdíl od prvního dílu se tu zvláště Jan Přeučil coby Mondy dost rozjel, Fišer ani Plachý za ním o moc nezůstávají, a to, že Mahdal, Richter a Sejk dabují každý více postav, jsem si v dětství ani neuvědomoval, a teď mi to moc nevadí.

A screenshoty jsem bral mobilem přímo z tv obrazovky, kde běžela kazeta ;) Jasně, mohl bych to ripnout, ale do toho se mi nechtělo. 
a.k.a. Sedmá rota za úplňku
Režie: Robert Lamoreux
Hrají: Jean Lefebvre, Pierre Mondy, Henri Guybet, André Pousse, Patricia Karim, Gérard Jugnot, Gérard Herold, Jean Carmet
Hudba: Henri Bourtayre
Francie 1977

Žádné komentáře:

Okomentovat