úterý 29. března 2022

LIFEFORCE (1985)

V nedávné době jsem se dostal k videu, hlavně proto, abych převedl do digitálu staré kazety, resp. to, co na nich bylo zajímavé. Ale když už to doma mám, proč si nepůjčit pár filmů. Takže díky Kubasovi mám teď k dispozici několik kazet, na nichž jsou filmy, které jsem nikdy neviděl, a v některých případech o nich ani nikdy neslyšel. To není případ dvou filmů, které mi byly zapůjčeny s rychlodabingem, a o jednom teď napíšu. Jen je třeba mít na paměti, že jsem viděl nepříliš dobře přeloženou verzi z němčiny, a pravděpodobně dost podstatně zkrácenou.

Je možné, že se k tomu někdy vrátím v plné verzi, vyloženě špatné mi to nepřišlo. Jen jsem se v tom zaprvé celkem ztrácel, což ale mohlo být zapříčiněno výše zmíněnými okolnostmi, a je pravda, že mě žádná z postav nezaujala tak, aby mě přitáhla k obrazovce. Důvod, proč jsem to dokoukal, a vlastně se i docela slušně bavil, je teda asi v nádherném těle Mathildy May, prostě jsem čekal, kdy se zase objeví na plátně.

Co jsem z děje pochopil, kosmická loď narazí na jinou, kde najde tři zmražená těla, z nichž jedno patří nesmírně krásné dívce. Těla se dostanou na zemi, ale většina posádky je mrtvá. Jeden z chlípných hlídačů nevydrží a dívku probudí, no a pak se nestačí divit. Nejde o lidská těla, jde o stvoření, která jsou takřka nezničitelná a vysávají z lidí životní sílu. Dokážou se i převtělovat. Po jejich stopě se vydává kapitán lodi a policejní detektiv.

Co se určitě dá ocenit, jsou triky. Měl je na starosti John Dykstra, tvořící triky i pro Star Wars. Aspoň v té VHS kopii vypadaly dostatečně přesvědčivě. Působivou hudbu složil Henry Mancini, nějaké melodie dodatečně složil Michael Kamen. Scénář ale příliš připomíná Věc, Den trifidů či Vetřelce, a herci jsou nevýrazní. Nejznámější je asi Patrick Stewart, hrající vedlejší roli lékaře, hrdinové ale nezaujmou, detektiv vypadá vyloženě nesympaticky, a u Mathildy May se člověk až podiví, že v tom taky mluví a ne jen ukazuje své tělo. No, jak říkám, někdy to zkusím znova v plné verzi pro lepší orientaci, tohle se ale asi zrovna nevylepší. 6,5/10
a.k.a. Síla života, Životní síla, Space Vampires, Lifeforce - Smrtelné nebezpečí
Režie: Tobe Hooper
Hrají: Steve Railsback, Peter Firth, Frank Finlay, Mathilda May, Patrick Stewart
Hudba: Henry Mancini, Michael Kamen
Produkce: Menahem Golan, Yoram Globus
USA / Velká Británie 1985

Žádné komentáře:

Okomentovat