čtvrtek 17. února 2022

SAMOA, REGINA DELLA GIUNGLA (1968)

Edwige Fenech coby domorodá dívka trávící většinu času jen v látce zakrývající prsa a sukni! A víc se tu hledat nedá.

Už jsem všemi těmi Godzillami, Gappami a Gamerami zblblý, ale vlastně mi tu nějaké monstrum chybělo. Na začátku bohatý čínský překupník vypraví výpravu směřující na ostrov Borneo, v jehož hlubinách mají dobrodruzi hledat ukryté diamanty. Jak kamera švenkuje po účastnících zájezdu, hned je vidět, že s výjimkou Rogera Browneho jsou to všechno nedůvěryhodné typy, zvláště ušatý Ivano Staccioli. Výpravy se z blíže neobjasněných důvodů účastní taky sexy blondýna, která je sekretářkou mineraloga výpravy. Takže naši cestovatelé se vydávají do hlubin ostrova, kde na ně číhá nebezpečí v podobě divé zvěře, ale i domorodců, lovců lebek. Nakonec se dostanou k celkem mírumilovnému kmeni, kam je zavede naše hvězda týdne, která se zničehonic vynoří ze skal, a tam hledají tajemství... A kéž by to bylo spící monstrum v hoře...

Natočíme dobrodružný film! Ale nemáme prachy, abychom vyvezli štáb a herce z Itálie! Tak co s tím? Jednoduše do filmu nastříháme záběry z archivních, především dokumentárních filmů! Co na tom, že mají odlišnou kvalitu obrazu, protože narozdíl od originálních scén byly točeny na osmi či šestnáctimilimetrový film. Takže sledujeme archivní záběry zvířat v džungli, a prostřihy na herce, kterak kráčejí po zoraných a posetých polích, čerstvě posekaných loukách, nebo v uměle vytvořené džungli. Skalnatou krajinu den předtím opustil Giuseppe Vari, který zde točil western s Georgem Eastmanem, a týden po Malatestově týmu se tu bude prohánět Giuliano Gemma pod taktovkou Giorgia Ferroniho. Nebo Anthony Steffen pod taktovkou Maria Caiana, to je úplně jedno.

Fajnšmekři se možná při pohledu na scénu, kde jeden had v souboji zabije a posléze sežere druhého, zasní, že třeba půjde o film s kanibaly, ale ne. Jinak tahle scéna je taky převzata z dokumentu. A ve vsi jsou pak přebírány především záběry buď koupajících se nahých domorodek, nebo tančících nahých domorodek. A doplněny jsou novými záběry koupajících se nahých Edwige Fenech a Femi Benussi, představujících domorodé dívky! Rozdíl v proporcích je zcela jasně patrný. Edwige aspoň dali krycí historku o smíšeném původu, ale Femi hraje s velikou vrstvou make upu domorodou dívku, kterou jeden z cestovatelů učí mluvit svým jazykem. K smíchu.

Jinak Edwige sice hraje Samou, ale ta rozhodně není královnou džungle a už vůbec hlavní postavou. Tou je jednoznačně nejednoznačný Browneův hrdina, u kterého si člověk není jist, jestli mu má fandit, nebo ne. Většinu filmu se totiž chová prakticky stejně jako jeho nedůvěryhodní kumpáni.

Nečekal jsem moc, a moc jsem taky nedostal. Odlišná kvalita archivních záběrů člověka vytrhne z vnímání a jasně poukazuje na umělost celé produkce, přestřelky s domorodci jsou mizerné, protože spočívají jen ve vybíhajících domorodcích s oštěpy či foukačkami, kterak jsou masakrováni puškami bělochů. Domorodci prakticky nikdy nic netrefí. Taky tu máme napadení jedné postavy tygrem, což vypadá prakticky stejně jako souboj se lvem z Monty Pythona. V podstatě nebýt Edwige Fenech, film by totálně zapadl a není divu. I když hraje jen vedlejší roli, díky ní a jejím (ne)kostýmům se to aspoň dalo dokoukat. 4,5/10
a.k.a. Samoa, Queen of the Jungle
Režie: Guido Malatesta
Hrají: Roger Browne, Edwige Fenech, Ivano Staccioli, Tullio Altamura, Ivy Holzer, Andrea Aureli, Umberto Ceriani, Claudio Ruffini, Femi Benussi
Hudba: Angelo Francesco Lavagnino
Itálie 1968

2 komentáře:

  1. Tohle působí špatně už jen z fotek a vlastně i obsazení (fakt skvělý nápad obsadit Edwige a Femi Benussi jako domorodkyně :/). Díky, že jsi se obětoval. Jediný, co bych potřeboval osvětlit - je ta parta dobroduhů aspoň trochu zajímavá, nebo to všichni hrajou ve stylu "jsme sssstrašně nedůvěryhodný". Snad má aspoň Ruffini velkou roli...
    P. S. Překvapuje mě, že jsi se nepodíval na Deserto di fuoco ze '71. Ten nevypadá úplně špatně (co tak čtu) ...

    OdpovědětVymazat
  2. Všichni jsou stejná banda křiváků a Claudio Ruffini hraje malou roli, prakticky jen střílí z pušky. Obsazení je šílené, ale díky bohu za především Edwige a i za Femi, bez nich by to už bylo nekoukatelné totálně.
    Desert of fire mám ve zvukově nesrozumitelné kopii, a já zase o tom četl ohlasy, které mě dost odrazují.

    OdpovědětVymazat