sobota 4. prosince 2021

SPAGVEMBER - OHLÉDNUTÍ

Listopad už je pryč, a tolik filmů jsem zase nestihl... Jasně, můžu se na ně dívat kdykoli jindy, a asi to s některými i udělám. Je to zvláštní, na jednu stranu mě docela baví vytýčit si nějaký plán a pak se ho držet, na druhou, málokdy se ten čas najde. I když, jak se právě i teď ukázalo, myslím, že to nedodržování není způsobeno jen tím, že bych doslova neměl čas. Spíš se asi radši podívám na něco, co už jsem třeba viděl, než na nějakou novinku. Taky jich bylo ze všech 22 filmů jen pět. Oproti loňsku, kdy jsem sahal pro takřka pozlacené klasice (Tenkrát na Západě, Pro pár dolarů navíc, Velké ticho, filmy s Lee Van Cleefem) jsem tentokrát z již viděného hledal trochu mimo svou top 20, ale pořád v něčem, co by za znovuvidění stát mohlo. Některé filmy si zůstaly tam, kde byly vždycky (u Companeros jsem se tetelil nad dokonalostí filmu), některé si v mých očích polepšily (Arizona Colt  a Fort Yuma Gold s Gemmou), jiné pohoršily (Long Ddays of Vengeance, Důvod žíta zemřít). U Gemmovek jsem články i lehce aktualizoval, u Důvodu žít a zemřít to asi ještě dodatečně udělám taky. Do čeho se mi ovšem pochopitelně moc nechce, je předělat celý žebříček špaget. Příliš mnoho práce, stejně se v tom zorientovat nějak dá, co je dobré, co je špatné. Ale aspoň aktualizaci top 20 bych udělat mohl. I když změny moc nečekejte.
No, ještě než je sem plácnu, napište mi, jestli jste se někdo přidali, co jste za poslední dobu viděli a tak. 

TOP 20 - aktualizace (kdo ví, kdy to dopíšu do stránky)
1. Tenkrát na Západě
2. Hodný, zlý a ošklivý
3. Pro pár dolarů navíc
4. Pro hrst dolarů
5. Velké ticho
6. Face to face
7. Companeros
8. Velká přestřelka
9. Muž proti muži
10. Trumfové eso
11. Kapsy plné dynamitu
12. Pravá a levá ruka ďábla
13. Podivné dědictví
14. Bůh odpouští, já ne!
15. Ringo se vrací
16. Armáda pěti mužů
17. Mé jméno je Nikdo
18. Forgotten Pistolero
19. Keoma
20. Kulka pro generála

9 komentářů:

  1. Hm, to jsem ten komentář napsal brzo :(.
    Prosím tě, já stihl během listopadu jenom pět (a dva v prosinci + jedno giallo), takže buď v úplným klidu. Jinak musím potvrdit tvoji recenzi na Arizona Colt kromě Gemmy, kterého mám teda velmi rád a vždycky se na něj ve filmu těším :).

    OdpovědětVymazat
  2. Byli to tyhle (i s menší recenzí):
    W Django - velmi dobře udělané béčko (viz tvoje recenze). Jenom mě zaujalo, jak se liší to, co říká Onorato na konci v anglické a v italské recenzi
    Johnny Yuma - kvalitní film, pro mě ve spoustě ohledech (slabší) předchůdce 10 000 dollari per massacro
    Gentleman Jo...uccidi - mírně netypický Steffen, který zas tak nevybočuje kromě skvělého Nicolaie a zajímavého konce
    Arizona Colt - viz výše
    L'ultimo killer - výborný western, velice zajímavá variace na téma mistr pistolník a jeho učedník, politika atd.
    Il momento di uccidere - solidní film, jehož závěr přináší docela zajímavý pohled na některé postavy (a vlastně i na typické postavy Buda i Terence)
    Spara Gringo Spara - u tohle je škoda že to není (o dost) víc rozpracovaný a že hlavní dvojka nehrála častěji ve špagetách, protože se mi to líbilo

    OdpovědětVymazat
  3. Nemám to teď při ruce, jen si pamatuju, že zatímco v angličtině Onorato na konci řekne tuším "Adios, amigo," v německém dabingu z něj vypadne "Scheiße!" :D
    Johnnyho Yumu jsem viděl předtitulkovou scénu v listopadu a pak už jsem se k němu nevrátil. Asi to ještě v dohledné době udělám.
    Django The Last Killer jsem měl na programu, ale nestihl jsem... Z The Moment to Kill si už pamatuju prakticky jen ten konec, jinak naprosto nic. Ze Shoot Gringo Shoot pak jen pár útržků, jako Wynna s kohoutem, hrdinu s umělou leprou a sadistického Lulliho na konci.
    To giallo bylo co?

    OdpovědětVymazat
  4. To je přesně to, co jsem Ohledně Onorata myslel :D. Dobrá paměť:).
    Jinak ještě k L'ultimo killer - politika je silné slovo, spíše tam popisují způsoby získávání moci (pomocí násilí, pomocí zákona)
    To giallo je Delitto in Via Teluada - rarita jak ohledně dostupnosti (což už možná tolik neplatí), tak způsobem vzniku (původně pětiminutové epizodky spojené dohromady). Hodně se mi to líbilo, zvlášť to jak se to z jednoho pohledu může zdát jako nepříliš logické giallo ze zajímavého prostředí, z dalšího však lze vyčíst komentář o tom, jak fikce zasahuje do reality a realita do fikce.
    P.S. Můžu mít jednu prosbu? Hledám jeden film, který nemůžu najít v žádných věřejných zdrojích jako ulozto.cz apod. ani na žádných veřejných torrentech. Ten film se jmenuje La notte dell'ultimo giorno (1973). Nevíš, kde by šel najít?

    OdpovědětVymazat
  5. Vlastně ještě jeden špageťák jsem viděl - Due croci a Danger Pass od jednoho z bratří Merchantů. Zajímavý film o zhoubnosti pomsty, který (pro mě) trpí tím, že hlavní postava se začne chovat jako schizofrenik kvůli tomu, aby hlavní téma filmu získalo váhu. Ale to může být způsobeno i tím, že z filmu byly evidentně některé scény vystřihnuty.

    OdpovědětVymazat
  6. O tom giallu jsem nikdy neslyšel. Ten film se Salernem by mohl teoreticky být na cinemageddonu, ale momentálně mají výpadek... Jestli je Due croci a Danger Pass film s Peterem Martellem, tak mě nepřekvapuje, že se chová jako schizofrenik :D

    OdpovědětVymazat
  7. Tak ten film La notte dell'ultimo giorno na cinemagedonu je, ale stáhnout ho nemůžu, nemám na to dost dobrý poměr stažení / nahrání - je to tam jako celé DVD (vytvořené z VHS), to kdybych stahoval, zablokují mi účet. Ale přes vánoce bývá freeleech, tzn. stahování bez odečítání megabajtů, takže třeba pak se to povede. Nemůžu ale nic slíbit.

    OdpovědětVymazat
  8. Díky moc. Pokud by ti to ohrožovalo účet, tak se na to rozhodně vykašli.
    Jinak k Due croci a Danger Pass - ano je to s Martellem, ale tady se podle mě fakt neutrhl ze řetězu (jako jindy) :D. Tohle jde podle mě za režisérem, resp. scénaristou. Na druhou stranu lepšího si na roli schizofrenika vybrat nemohli :D.

    OdpovědětVymazat