Vypusťte Krakena!
Ani nevím, kolik mi bylo, když jsem viděl Souboj titánů poprvé, ale hrozně jsem se u toho tenkrát bál a zároveň byl nadšen zpracováním mých oblíbených řeckých bájí. Příběh je dost splácaný dohromady z různých pověstí, ale nakonec to ani nevadí.
Co mě zaráží víc je podřízení filmu potřebám trikaře Raye Harryhausena předvést svoje stopmotion loutky - i v případech, že to nebylo potřeba! Takže nejen že cokoli je záminka, aby se objevila loutková příšera, nebo aby se rozpadaly miniatury. Ale třeba proč Kaliba hraje člověk v masce jen v detailech a v celcích je to loutka? Trhané pohyby loutek jsou oproti vedle stojícím lidem dost k smíchu. Ale tenhle film byl po trikové stránce zastaralý už v době svého vzniku. Asi to ale byla nejlevnější cesta - těch triků je tu potřeba mnohem víc než v jiných filmech.
Hlavní hrdina je model, který neumí hrát, hlavní hrdinka je krásná, ale herecky rovněž bezradná. Takže herecké výkony podávají především bohové Laurence Olivier a Maggie Smith, ale ani oni tu nepředvádějí to nejlepší ze svého rejstříku. Jinak Ursula Andress ani tentokrát nedostane sprda za svoje neherectví, a to proto, že i přes jedno z čelných míst v titulcích a mnoho zmínek v různých komentářích a recenzích tu řekne asi dvě věty a zbytek filmu jen stojí a pózuje.
No a pak tu máme Krakena, Pegasa, Medúzu, slepé čarodějnice, a tu šílenou mechanickou sovu. Až na ni je to ale celý film zábava. I přes to, jaký je to pelmel, se nakonec povedlo udělat dobrou drsnější, krvavější a odhalenější pohádku, kde dobro zvítězí nad zlem, každá voda nakonec stejně steče dolů a Andromeda se Perseovi nakonec dostane za ženu. V reálu hrdina radši nabalil Afrodité, ale co už. Hudební podkres je fantastický - tohoto autora neznám, tipoval jsem to na Goldsmitha či Williamse. 7/10
a.k.a. Souboj titánů
Režie: Desmond Davis
Hrají: Harry Hamlin, Judi Bowker, Laurence Olivier, Maggie Smith, Burgess Meredith, Ursula Andress
Hudba: Laurence Rosenthal
Velká Británie / USA 1981
No, mě se ty loutky stejně pořád líbí (vím, trhané vypadají směšně, ale pro loutky i stop - motion animaci mám slabost). Díky za dobrou recenzi mé oblíbené klasiky z dětství (i když jsem ji dlouho neviděl). Zajímavý, že nejvíce mi utkvěla v paměti Medůza.
OdpovědětVymazatP. S. Mám doporučení na další spaghetti westen - Quel maledetto giorno di fuoco AKA Gatling Gun. Kromě několika maličkých (i když někomu přijdou jako velké) chyb výtečný - úplně chápu, proč ho má Tarantino v oblíbencích. Opravdu výtečný (a hodně se přiblížil hodnocení skvělý) film
P. S. Asi to bude znít zvláštně, ale docela jsem si oblíbil Alberta dell' Acqua v záporných rolích (touto větou bych chtěl načíst nenápadně diskusi - pokud máš čas). Vím, samo mě to překvapuje:). Viděl jsem s ním tři filmy, kde byl u záporáků (nebo byl v partě lidí co se za klaďáky označit fakt nedá), a světe div se, byl v nich dobrý.
Mně celkem taky, stokrát radši loutky než digitální vystřihovánky, ale tady už to bilo do očí.
OdpovědětVymazatKoukám, že ses pustil do Roberta Woodse. Tohle mám taky dlouho už v plánu.
A objevil se kousek dlouho považovaný za ztracený - Porno Erotico Western! :D Jestli to kdy bylo hardcore, je dostupná jen softcore verze, ale i tak to bude shit :D
Dell'Acquu jako padoucha si nevybavím, ale nepochybuju, že jsem ho tak někde viděl. On kvůli líbivé tváři byl obsazován spíš do těch kladných - a pokud ta role nevyžadovala víc než atletické schopnosti, nevadí mi. Viz třeba Boot Hill. Nejradši z celé akrobatické rodinky jsem teda vždycky měl Roberta, kterého žeru jako padoucha i jako klaďáka (viz Policajt v Hongkongu). Ottaviano bude druhej za ním, Arnalda si člověk většinou nevšimne.
Jo jo, Woods hrál ve velmi zajímavých špagetách a navíc v nich hrál dobře. Takže se dostává do mých oblíbenců.
OdpovědětVymazatTakže to porno není ztraceno? Já jsem trochu doufal, že navždy bude ztraceno :D.
Tak poprvé mě Alberto (a fakt se narodil v roce 1938? V každý roli, kde jsem ho viděl vypadá tak mezi 18 - 25) zaujal Killer Calibro 32. - typická role mladého a blbého snaživce, až na to, že se poté pěkně vybarví. Pak jsem si po konečně pustil Ammazzali tutti e torna solo (hodně zábavný špageťák), kde z tý šestky byl nejzajímavější (kluk, co rád zabíjí a má přitom úsměv andílka) a měl nejzajímavější scény. Ten kontrast líbivá tvářička vs. ne moc líbivá duše byl v jeho podání zajímavý. Tak jsem kvůli tomu zkouknul znovu Killer Calibro 32 (kde nejde nesouhlasit s tvou recenzí - režie je hrozná), kde ukázal, že v něm něco je. Tak ze zaujetí jsem si pustil Quel maledetto pomeriggio, kde hraje hlavního záporáka (a proti němu Lee Van Cleef!) - a světe div se, byl výborný jako neskutečná svině. Nebyl sice perfektní, ale ve spoustě scén byl výborný (Lee odvádí svůj standart - takže dobrý, ale Alberta si divák nejvíce zapamatuje. Což je škoda, protože ten film není špatný). Takže teď půjdu zkouknout film, kde má dokonce hlavní roli - snad nebude moc kladnej, protože v těch fakt dost přehrával.
Ad zbytek bratrů Dell'Acquových - Robert je fajn a zbytek rád vidím, ale ... teď mě z nich zaujal fakt ten Albert.
P.S. Omlouvám se za tapetu.
Asi první film s Woodsem, který mi vytane na mysli, je 4 dollars of revenge. A z něj už si pamatuju jen titulní melodii a šermířskej souboj.
OdpovědětVymazatKiller Calibro 35 už jen vím, že jsem viděl. Opět mi utkvěla jen titulní melodie (ale dost možná mi ji nedávno oživil některý výběr ze soundtracků, nevím). Kill them all... jsem viděl tak dávno, že kdybys mi nenapsal, že tam Dell'Acqua hraje, nevzpomněl bych si. Z toho mi zase nejvíc utkvěl Wolff, Cianfriglia a hromada žluté barvy. Tohle by možná stálo za znovuvidění.
Ten film s Van Cleefem The Perfect Killer jsem nikdy nesehnal, kdes ho, prosím, viděl? Každý odlišný žánr s Leem mě zajímá - v poliziottescu v Mean Frank and Crazy Tony to moc nevyšlo, tohle by snad mohlo být lepší.
A jestli jdeš s Dell'Acquou v hlavní roli do Smělého inkognita, tak tě dopředu odrazuju. Jinak neviděl jsi Adios Django? Boot Hill? Asi nejznámější filmy, kde hrál.
Tak Quel pomeriggio maledetto jsem viděl na youtube v italštině bez titulků (kanál Massimiliamo dell' Acqua) v blbé kvalitě (já preferuji italštinu - bohužel často za cenu kvality obrazu), ale verze s anglickým zvukem je zde: http://rarefilm.net/the-perfect-killer-quel-pomeriggio-maledetto-1977-mario-siciliano-lee-van-cleef-carmen-cervera-john-ireland-crime-drama-giallo/.
OdpovědětVymazatNEČÍST NÁSLEDUJÍCÍ ŘÁDKY PRO ZACHOVÁNÍ ABSOLUTNÍHO PŘEKVAPENÍ
Jinak moje hodnocení - příjemné překvapení. Film je sice trochu schématický, ale umí překavapit zpracováním a nápady. Ciprianihi hudba fajn, ale ne vždy se hodí. Herci dobří - Lee hraje standartě, takže dobře, ale... to ti nemůžu prozradit, to bych asi spojloval. Ale možná tě jeho využití zklame, možná ne. Jinak potěší dva nám známí veteráni:). Jinak pro mě největší klad snímku (asi si myslíš, že jsem šílenec) Alberto dell' Acqua jako velká svině - doufám, že se ti taky bude líbit. Největší negativa - pár prvků v ději.
Takže doporučuji
UŽ MŮŽETE ČÍST
Tak snad se bude líbit, naštětí to nemá ty prvky, které ti vadili Mean Frank and Crazy Tony.
Jinak fakt nebudu koukat na Smělé inkognito, to vypadá dost hrozně. Můj výběr je Il braccio violento della mana - gangsterka (sice to má i prvky poliziottesca, ale zase tomu tak úplně neodpovídá).
Jinak Adios Django myslíš Texas Adios, ne? Viděl, ale moc si to nepamatuju, vím, že Franco je fajn, ale znuděnej a Alberto má roli nezkušeného a horkokrevného bratra - který mu moc nešli (ale v tom filmu se mi nezdálmoc špatnej, ale měl momenty na zakroucení krkem).Hlavně si pamatuju, jak je ten film strašně nudný a rutiní (a zvrat jak ze Star Wars).
A Boot Hill jsem neviděl - plánuju to.
P. S. Stejně se musím ještě zeptat - fakt se Alberto narodil v roce 38?:)
Italsky nerozumím dostatečně, takže k tomu nutně potřebuji aspoň anglické titulky. A Leeho bez jeho hlasu nechci. Ta anglická verze je zase pro změnu z nitroflaru, z kterého mi dlouhodobě nejde stahovat. Snad se podaří opatřit jinde.
OdpovědětVymazatTen Garroneho film neznám a nikdy jsem o něm neslyšel. Člověk pořád naráží na něco úplně nového... Daniela Giordano ještě v roce 1979? Měl jsem za to, že to už s filmem sekla...
Adios Django, Dva z Texasu, Texas Adios, Django 2: Texas Adios, všechno je to jeden film. Mám na něj stejný názor.
Data narození jsou kolikrát docela daleko od sebe. Za sebe bych tipnul ale klidně, že jo. I když datu 1942 bych taky věřil. Jinak je Ida Galli ročník 1939 nebo 1942? Anita Strindberg 1937 nebo 1943? Podle vzhledu ve filmech to kolikrát odhadnout nejde.
Jinak bratři Dell'Acquové po letech: https://www.youtube.com/watch?v=ZR-SvDnTRoY
To mě mrzí:(. Stejně je to premium, takže bys stejně vylosil prachy za účet. Já bych teda se na ty dva dny zaregistroval, poslal těch deset dolarů a nahrál to na ulozto.cz, jen potřebuju vědět, jestli jsou zabezpečení před hackery (jestli jsi teda ten prémium účet používal). Nebo se můžeš podívat na tu verzi na youtube s automatickým anglickýma titulkama (naštěstí hlas Leeho je v pohodě).
OdpovědětVymazatNeboj se, taky s tím filmem nevím do čeho jdu.
A video potěšilo:)
Žádné prachy bych jim neposílal. Prémiové účty jsem nikdy neplatil.
OdpovědětVymazatJinak trochu jsem zapátral - Aldo je nejstarší a právě on bude ročník 1938. Alberto bude 1944, jak uvádí italská wiki, Roberto byl 1946 a Ottaviano je 1955.