sobota 16. listopadu 2019

UNA BARA PER LO SCERIFFO (1965)

Kvůli pracovním i jiným záležitostem jsem v posledních čtrnácti dnech neměl čas se podívat na jakýkoli další film. Když jsem si konečně čas udělal, volba padla na tuhle Steffenovku, kterou už jsem chtěl vidět dlouho. A dopadlo to přesně tak, jak jsem čekal.
Tonda tu hraje opět drsného muže s malým kloboukem posazeným nakřivo, který se chce pomstít. Problém je, že neví přesně, komu, jen ví, že někomu z bandy nebezpečného Lupe Roja. A tak se rozhodne do bandy proniknout a svého hledaného vypátrat. Jaká je jeho pravá identita a co o něm ví rančer z nedalekého městečka? A kdo z bandy je ten, koho Steffen hledá?
Ze začátku mě to celkem bavilo. Děj filmu je jednoduchý a snadno předvídatelný, ale akce stíhá akci. Celkem se mi líbila scéna přijímání Steffena do bandy, či spíše ten nápad, provedení bylo taky podle šablony Jenže v druhé polovině už byl děj tak moc předvídatelný, že mě to začalo nudit. Závěr není špatný, ale už to nedokáže zvednout.
Steffen je tu stejný jako všude, takže ho nebudu komentovat. V jednom ze svých prvních špageťáků se tu objevuje Eduardo Fajardo s blond přelivem, ne jako šéf bandy, ale jako psychopatický zloduch, v roli, v které by člověk čekal Kinského. No, Fajardovi seděli spíš ti šéfové. Jako dobrosrdečný farmář se tu objevuje George Rigaud, máme tu pár celkem pohledných, ale vlastně mezi sebou snadno zaměnitelných žen. V jednéé z rolí banditů se objevil herec Arturo Dominici, dost mi povědomý, než jsem si vzpomněl, že jsem ho nedávno viděl jako oživlou mrtvolu v Masce démona.
V první půlce jsem si říkal, že tohle je lepší než většina steffenovek ze stejné doby, ale nakonec to spadlo do stejného šedivého špagetového průměru, jako jsou ty ostatní. Aspoň je to tu čisté dobrodružství a ne melodrama, jako u většiny ostatních. 6/10
a.k.a. A Coffin for the Sheriff, A Lone and Angry Man
Režie: Mario Caiano
Hrají: Anthony Steffen, Eduardo Fajardo, Arturo Dominici, Armando Calvo, Frank Braña, George Rigaud, Luciana Gilli, Lucio de Santis
Hudba: Francesco de Masi
Itálie / Španělsko 1965

Žádné komentáře:

Okomentovat