úterý 13. listopadu 2018

DEATH KISS (2018)

Americký tvůrce nízkorozpočtových filmů Rene Perez objevil maďarského dvojníka Charlese Bronsona a začal s ním točit filmy. Loni natočil hororový western From Hell to the Wild West, který vypadá strašlivě, a letos natočil akčňák Death Kiss... který nedopadl o moc lépe.
Perez se držel jednoduchého receptu - vezměte chlapa, který vypadá jako Bronson, nacpěte ho do ikonických kostýmů, nenechte ho moc mluvit, dejte mu do ruky pořádnou bouchačku a pošlete ho kosit padouchy. Jenže Robert Bronzi a.k.a. Robert Kovacs Bronsona jen připomíná vzhledem, to zaprvé. Nemá jeho charisma, nemá jeho (byť omezené) herecké schopnosti, nemá ani jeho schopnosti pohybové, takže v akčních scénách se spíše tak jako motá. Zadruhé dojem totálně kazí hlas. Nemyslím, že patří přímo Bronzimu, řekl bych, že i tak mu ho někdo propůjčil, jenže ten hlas vůbec nezní jako Bronson. S tím si aspoň mohli dát práci.
Zatřetí příběh je totálně o ničem. Sledujeme Bronziho, jak kosí náhodné padouchy, jak posílá peníze krásné ženě a její paraplegické dceři, a k tomu Daniela Baldwina, jak do rádia hlásí, že policie nadržuje kriminálníkům a totálně kašle na lidi. A.C.A.B.!!!  A to nějak vydrží celý film. Ani jedna z linek se neprolne s ostatními. Že by padouši napadli onu Bronziho chráněnku, ani omylem. Vlastně tam ani pořádní zloduši nejsou, s výjimkou chlapa, který vypadá jako pes z paralelního vesmíru Červeného trpaslíka, a který v porovnání s ostatními gaunery, tedy potetovanými plešouny, tlustými černochy a zhulenými dredaři působí aspoň trochu zle. Ve filmu se skutečným Bronsonem by hrál tak čtvrté housle.
Je fakt, že kdyby pořád existovala společnost Cannon, asi by vyráběla něco podobného. Včetně těch xenofobních, rasistických a anarchistických keců, které chrlí Baldwin do éteru (částečně sice má pravdu, ale ve chvíli, kdy říká, že bát se černochů je normální, protože je vyšší pravděpodobnost, že vás zabijí, čáru překročí o velikej kus). Včetně naprosto nesedící otřesné elektronické hudby. Včetně digitální krve, steadicamu a záběrů z dronů. Nízkorozpočtovost ale z jejich akčňáků (nemluvím o těch trikových záležitostech) nikdy tak nebila. Možná mě to bavilo trochu víc než třeba Deset minut do půlnoci, ale dobré to rozhodně není. 4,5/10
Pozn. Ta znásilněná blond míšenka s obrovskejma silikonama není nic moc, ale Eva Hamilton je kus. I když ve chvíli, kdy se opravdu svlékne, mě tak nějak zajímat přestala.
Pozn.2 Momentálně se filmuje další film s Bronzim jako "Bronsonem". Rene Perez to kupodivu nerežíruje.
Režie: Rene Perez
Hrají: Robert Bronzi, Eva Hamilton, Daniel Baldwin
Hudba: Rene Perez
Scénář: Rene Perez
Kamera: Rene Perez
Střih: Rene Perez
USA a Rene Perez 2018

5 komentářů:

  1. Jsem na to zvědavý. Viděl jsem začátek a zdálo se mi to dostatečně nekompromisní, abych tomu odpustil odporný obraz a stupidní scénář.
    Jinak statisticky nejvíc zabíjejí černoši. Takže je to technicky správně. Nějaký strach je minimálně pochopitelný. Ať už si o tom myslíme svoje.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nekompromisní to je, ale to je tak všechno.
      Jasně, taky, když potkám cikány, mám se před nimi na pozoru. Mně přímo se nic nikdy nestalo (a to se docela často pohybuju v Ústí hned vedle ubytovny), ale kamarádi z Mostu (a nejen odtud) mají svoje zážitky. Ale odsuzovat na základě toho lidi čistě podle barvy kůže nebo vzhledu, jak navádí Baldwin v tomhle filmu, je pitomost.

      Vymazat
  2. Odsuzování je špatné, ale obavy jsou pochopitelné.

    OdpovědětVymazat
  3. Já se nechci do toho moc zapojovat, ale větší kriminalita v černošské populaci souvisí hlavně s jejím socioekonomickým vyloučením (stejné je to s Romy).

    OdpovědětVymazat