pátek 20. ledna 2017

TOP SENSATION (1969)

Rosalba Neri a Edwige Fenech v jednom filmu, to si dám líbit. A pokud jste někdy chtěli tyhle dvě krásky vidět ve společné milostné scéně, tak tady máte hned několikrát příležitost. Ale jinak ten film docela klame tělem - názvem i vzhledem vypadá jako prachsprostý softeroťák s dvěma nejžhavějšími herečkami dobového italského béčkového filmu, a přitom se snaží jít mnohem víc do hloubky a o nahotu jde jenom na povrchu.
Děj se točí kolem pouhých sedmi postav, na nichž demonstruje zkaženost moderního světa. Pohádkově bohatá panička, pravděpodobně majitelka (nebo akcionářka) ropných vrtů, libující si v chlastu, nevázaném sexu a drogách, má problém. Její dvacetiletý syn je totiž autista, neprojevuje žádný zájem o ženy a celé dny si hraje s autodráhou. Zbohatlice ale věří, že když ho svede nějaká žena, bude syn záhy normální. Ovšem nedaří se. Nepomáhá ani to, že ho vezme na výlet na moře na jachtě, kde mu do postele strká Edwige Fenech! Syn je vůbec nějaký divný. Krom toho se na lodi vyskytuje ještě volně žijící manželský pár tvořený Rosalbou Neri a jakýmsi blonďatým slizounem, kteří nemyslí na nic než na sex a na prachy. Všichni se tam tak přiblble flákají, nudí, hrají si s dynamitem, nebo se v různých kombinacích milují. Kvůli blonďákově neschopnosti pak ztroskotají u ostrůvku, kde žijí jen primitivní pastýř a jeho krásná žena, kterou si Tony kupodivu oblíbí. To blonďákovi vnukne plán...
Od začátku jsem všechny postavy nesnášel a přál jim brzkou smrt. Režisér to tak zřejmě zamýšlel. Film zobrazuje boháče jako novodobou šlechtu, která negramotné vesničany vykořisťuje a ponižuje. Vesničané jsou ale rovněž zbabělá chamtivá prasata. Když Rosalba z nudy postřílí pastýřovy kozy, ten se napřed zlobí, nicméně po slibu peněz (ne moc vysoké částky) okamžitě nabízí, že nadžene Rosalbě další kozy na odstřel. Nicméně film aspoň nijak neagituje. Všechen ten sex a nahota pak jen ilustrují zkaženost znuděných zbohatlíků. Vlastně jediná trochu sympatická postava je naivní pastýřova žena. Po určitou část filmu sklízí sympatie i Tony, ale ten je přece jenom dost zvláštní a jde z nej strach.
Obsazení je typově dobré (bohatá bába budí nesympatie jen svou ošklivostí), role nejsou nijak složité, takže herečkám a hercům nedělají problémy. Problém je trochu s tempem, které docela drhne, a ze začátku dlouho musíme přežít jen s tou nesympatickou lodní pětkou. Jo, i přes to, že se tam máme dost příležitostí pokochat půvabem obou hvězd. Trochu mi vadila kamera, byť televizní poměr stran k tomuhle typu filmu sedí, hudba nebyla nic extra, takový dobový popíček, možná byla až příliš klidná, občas hrála na místech, kde hrát neměla. Asi nejhorší složkou mi přišel být střih, který je dost nepovedený.
Film existuje v několika verzích. Verze, která vyšla na DVD, je taková kompromisní,co do odvážnosti. Nevím, jak německé, ale anglické audio občas přepne do italštiny (po chvíli jsem to do ní přepnul definitivně, anglický dabing nebyl dobrý). Italská televizní verze ještě obsahovala prodlouženou závěrečnou scénu, americká odlišné úvodní titulky s tančící Rosalbou na lodi a zvláště prodloužené a odvážnější nahé scény. Nejvíce změn udělala německá verze, která přitočila ještě deset minut nového materiálu. Zcela zbytečně přidali nové scény se dvěma detektivy, kteří vyšetřují cosi, co vzdáleně má souviset s děním z filmu. V každé z těchto scén je navíc další nahá herečka, přičemž všechny jsou pěkně ošklivé. Obraz přitočených scén pak vypadá úplně jinak. A úplně změnili konec - poměrně nešikovným střihem. 6/10
Tak kdo tu vlastně pase kozy?
a.k.a. The Seducers
Režie: Ottavio Alessi
Hrají: Rosalba Neri, Edwige Fenech, Maurizio Bonuglia, Eva Thulin, Maud de Belleroche, Salvatore Puntillo, Ruggero Miti
Hudba: Sante Maria Romitelli
Itálie 1969

Žádné komentáře:

Okomentovat