středa 18. března 2015

RIP STARLING

Koncem roku 2000 jsme s kamarádem Standou "založili" časopis Špaček. Vytvořili jsme kreslenou postavičku, se kterou jsme dělali různé komiksy. Podotýkám, bylo nám tehdy osm let a nápad se zrodil ve družině :) Postupně se vytvořila celá parta, která dělala další a další komiksy a pořád chystala nové a nové časopisy... které nikdy nebyly dokončeny. "Firma" dokonce měnila i název, když jsme zjistili, že špaček se anglicky řekne starling, což dobře zní, hned jsme se tak pojmenovali. Taky z toho pochází slovo starling v adrese tohoto blogu.
Někdy v roce 2004 nebo 2005 jsme založili webovou stránku. V roce 2006 bylo připojení zavedeno i k nám, takže jsme společně přetvořili web k o něco serióznějšímu vzhledu. Že tam byly pořád stejné ptákoviny, to je asi jasné. Nicméně už i tam se začaly objevovat recenze na filmy a podobně. Komiksů tam nakonec bylo málo, vlastně jenom asi dvanáct skenů komiksů se Špačkem a jeden dvoustránkový Slim, což byl vlastně westernový komiks (reakce na Vinnetoua). Neujasněná koncepce toho, co na stránky chceme dávat, to, že každý jsme se věnovali něčemu jinému, Standa technickým doplňkům, já spíše obsahu, nakonec vedlo někdy v roce 2007 k ukončení činnosti stránek a vlastně i to vyústilo v založení tohohle blogu.
Nicméně stránky na netu hnily dál. Tedy až do 28. února letošního roku, kdy se server ic.cz, na němž měly stránky svůj hosting, spláchl do záchodu a vzal úplně všechno s sebou.
Já občas mívám "sebedestruktivní" záchvaty, to jest svoje starší výtvory nemilosrdně vyhazuju. Měl jsem velký sešit plný všech těch komiksů, ale před lety jsem ho vyhodil. Dneska mě to mrzí. Ovšem o tenhle web jsem nepřišel vlastní blbostí a to mě mrzí ještě víc.
Na web.archivu sice je záloha, ale určitě tam není úplně všechno, navíc půlka grafiky stejně šla do háje.
Mám podivný pocit, že něco nenávratně skončilo.
Jeden z mála dochovaných dílů, o něco pozdější,cca 2007. Asi nejlepší, takže jak vidno, kvalita ostatních byla vážně příšerná :) Omluvte font a kvalitku skenu.

Žádné komentáře:

Okomentovat