sobota 19. července 2014

LOS PISTOLEROS DE ARIZONA (1964)

První z westernů z roku 1964, které se chystám zhlédnout. A doufám, že všechny budou aspoň na úrovni tohohle. Samozřejmě nečekám skoro nic z toho, co lze vidět v pozdějších špagetách, naopak velkou porci naivity a kouzla rodokapsů. Což tento film splňuje.
Je to klasický rodokaps s ušlechtilým hrdinou, nečestnými záporáky, rančem, pohlednou blondýnkou a spoustou akce. Vzhledem ke stopáži 78 minut jsem se ani nenudil, i když všechny zvraty mi byly jasné dopředu. Robert Woods je docela sympaťák, záporákům jsem přál špatný konec. Jenže tvůrci jako by se neuměli rozhodnout, jestli film bude vážný, nebo jestli to bude komedie. O tu se pak stará Fernando Sancho coby předchůdce Tuca. Jenže ta legrace není vtipná a u bitky v bahně mi bylo poněkud trapno. Akce, až na honičky na koních, taky není nijak dobrá. Zvláště přestřelky (za použití kapslíkovek) jsou špatné. A taky střih, kdy postava se zašklebí a zkroutí, vzápětí druhý vystřelí a první spadne - to to koupil ještě před výstřelem? A co se týče scénáře, opět je tu ten fakt, že půlka děje by se nestala, kdyby se některé postavy nechovaly jako idioti. Finále je pak natočené tak lážo plážo, že jsem měl pocit, že se vlastně nic nestalo. Doslovné vykrádačky Ria Brava a V pravé poledne jsou už jen třešničkou na dortu. Na druhou stranu, u filmu jsem se moc nenudil. A to je u takového filmu hlavní. 6/10
a.k.a.Five Thousand Dollars on an Ace
Režie: Alfonso Balcazar
Hrají: Robert Woods, Fernando Sancho, Helmut Schmidt, Antonio Molino Rojo, Maria Sebaldt, Frank Stewart, Hans Nielsen
Hudba: Angelo Francesco Lavagnino
Španělsko / Itálie / SRN 1964

Žádné komentáře:

Okomentovat