sobota 26. července 2014

LE FOTO PROIBITE DI UNA SIGNORA PER BENE (1970)

Giallo silně připomínající Lo strano vizio della signora Wardh či Tutti i colori del buio. Opět je tu mladá bohatá žena, jejíž muž je věčně v práci, opět je tu tajemný cizinec, který ji pronásleduje. Scenárista Ernesto Gastaldi asi psal pořád dokola jeden scénář. Nicméně pár věcí tento film odlišuje, ať už je to MacGuffin, odvíjení se příběhu, ale především to, že tady prakticky o mrtvolu (takže spíš než o detektivku jde o psychologický thriller) ani nahotu (ačkoli Nieves Navarro ochotně roztáhne nohy před kýmkoli) takřka nezavadíte, a taky obsazení hlavní role. Ve zmíněných filmech hlavní role hrála sympatická a talentovaná Edwige Fenech. U Dagmar Lassander jsem prakticky nenašel ani jeden důvod, proč bych se měl, jak píše pepua na čsfd, přát, "aby to ta unuděná vysmažená alkoholička přežila". Ani Simón Andreu se zdaleka nepřibližuje děsivosti Ivana Rassimova, naopak jsem z něj měl pocit, že je to ve skutečnosti prima chlápek a na vyděrače si jenom hraje. Navíc mi vadilo pár scén, které mi napověděly aspoň částečně pointu dopředu (trochu jsem se seknul). Takže body sbírají hlavně Ennio a jeho hudba (tradičně), Nieves a její ko... úsměv a především, a to bych chtěl vypíchnout, Alejandro Ulloa a jeho úžasná kamera. 6,5/10
a.k.a. Forbidden Photos of a Lady Above Suspicion
Režie: Luciano Ercoli
Hrají: Dagmar Lassander, Pier Paolo Capponi, Nieves Navarro, Simon Andreu
Hudba: Ennio Morricone
Scénář: Ernesto Gastaldi
Itálie / Španělsko 1970

Žádné komentáře:

Okomentovat