pátek 31. ledna 2014

TEN KSICHT ZNÁM...

...ale vůbec si nevybavím jméno.
Pro první díl nového občasného seriálu jsem vybral herce, kterého jste určitě aspoň v jednom spaghetti westernu už zaregistrovali - hraje totiž v Hodném, zlém a ošklivém - připomeňme si, že to byla právě jeho ostruha, co Clinta napoprvé zachránila v hotelovém pokoji.
Herec se jmenuje Aysanoa Runachagua a to je to jediné, co se mi o něm podařilo zjistit. Narození, národnost, případně úmrtí - nic víc se najít nedá. Národnost by se dala odhadnout, ale podle tohoto jména to vážně nedokážu. Byl to skutečný indián? Nebo nějaký Asiat? Proč točil filmy v Itálii? Těžko říct.
Hodný, zlý a ošklivý
Tempo di massacro
Cjamango
Dnes já, zítra ty!

The Stranger returns

6 komentářů:

  1. zaznamenal jsem zajímavý článek:

    ...Though Salgari’s characters failed to capture North American audiences,
    his style of story telling, fast‐paced, filled with great battles, blood,
    violence and punctuated with humour laid the foundations for a genre
    that became quite popular across the Atlantic: The Spaghetti Western.
    Iconic director Sergio Leone’s outlaw heroes were inspired by Salgari's
    piratical adventurers as were the plots and characters in movies by Primo
    Zeglio, Umberto Lenzi and Sergio Sollima. Leone’s work would influence
    numerous directors: George Lucas, Stephen Spielberg, Martin Scorsese
    and Quentin Tarantino among them. Emilio Salgari, Grandfather of the
    Spaghetti Western, laid the foundations for the kinds of movies that
    helped to make actors like Clint Eastwood an international star....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To nevím, od Salgariho jsem nic nečetl, ale Sandokan mi ve verzi od Sollimy zrovna nepřipadal, že by měl něco společnýho se špagetama, na druhou stranu Leone se inspiroval ledasčím. Ale označovat Salgariho za praotce spaghetti westernu je dost možná přehnaný ;) Mohu se zeptat, co je to za článek?

      Vymazat
    2. Je to z nějakého životopisu Salgariho, nevím už přesně tu stránku. No, taky se mi to zdá trochu přitažený za vlasy, ber to jako zajímavost. Ale Salgari psal docela svižná dobrodružství a ne jen z Malaysie, ale i z Affriky, severu, taky indiánky atd., zajdi do knihovny :)
      Sollima to pojal v r. 1976 trošku jiným stylem. Podobné špagetám je to od Umberta Lenziho (1963 a 1964), takže mrkni jestli to trošku nepřipomíná stylem westerny:

      http://www.youtube.com/watch?v=GnRo7UioZys&feature=youtube_gdata_player

      Mimochodem, tenhle film je na youtube ořízlý z 21:9 na 4:3, takže půlka obrazu je pryč, v záběru 5 lidí a vidíš jednoho a dvě půlky. Takže plná verze je třeba na
      http://www.dailymotion.com/video/xmmp37_sandokan-the-great_shortfilms
      ale asi by se to muselo stahnout a přehrát v něčem, co umí natáhnout obraz na 21:9 a je to taky bez úvodních titulků, které jsou zas tady:
      http://www.dailymotion.com/video/xly48k_sandokan-the-great_shortfilms

      To jen pro úplnost.

      Vymazat
    3. Toho, co bych si rád přečet je hodně, co musim číst, toho je mnohem víc, takže na Sandokana asi v dohledný době asi nedojde ;)
      Lenziho Sandokan the Great mám staženej v angličtině a původním formátu, někdy na to mrknu.
      Jinak co se týče knih, právě jsem se vrátil z NeoLuxoru ;) a tam jsem narazil na novou biografii Clinta Eastwooda. Zběžně jsem pročet kapitolu o Leoneho filmech, připadá mi to poněkud bulvárně napsaný (rozebírání, s kterou slavnou herečkou měl Clint poměr apod.). Autor navíc patrně dlouho, možná nikdy neviděl film Hodný, zlý a ošklivý, protože ho označuje za "ukecaný". Ale celý bych si to přečíst chtěl, to jo.

      Vymazat
  2. tonzzer tojowoe5. února 2014 v 18:10

    rekl bych ze peruanec

    OdpovědětVymazat