sobota 16. června 2012

KISS ME DEADLY (1955)

Film-noir dovedený až do absurdity. Hrdina Mike Hammer je sviňák, kterýmu ženský samy lezou do postele, a když mu něco svědci nechtějí říct sami, vymlátí to z nich. Policajti zřejmě jsou s gangstery jedna ruka, gangsteři se pak s ničím nepářou. Taky jednoho z nich hraje Jack Elam. Samotného Hammera pak hraje Ralph Meeker - dlouho jsem nevěděl, odkud ho znám, až mi došlo, že hrál psychologa v Tuctu špinavců. Co se týče herců, mám smíšené pocity z představitelky Carverové - nevím, jestli hrála tak skvěle psychopatku, nebo jestli hrála všeobecně tak příšerně. Vůbec mám smíšené pocity z celého filmu. Na jednu stranu to byla fajn jízda, navíc mimořádně dobře natočená, na druhou stranu to byla příšerná blbost a nějak mi uniklo vysvětlení. Tedy pokus byl, ale takhle stručně to mohlo něco říkat možná divákům v USA v roce 1955. Divák v ČR v roce 2012 z toho byl dost zmatený. 6,5/10
a.k.a. Líbej mne až k smrti
Režie: Robert Aldrich
Hrají: Ralph Meeker, Albert Dekker, Paul Stewart, Juano Hernandez, Wesley Addy, Marian Carr, Marjorie Bennett, Cloris Leachman, Robert Cornthwaite, Jack Elam
Hudba: Frank De Vol
Podle knihy Mickeyho Spillana
USA 1955

Žádné komentáře:

Okomentovat