neděle 21. března 2010

LA COLLERA DEL VENTO (1970)

Chvílema mi to připomínalo budovatelský filmy - lid versus zlý vykořisťovatel (skvělý Fernando Rey). Ideologický kecy (musíme být jednotní), lidoví proletáři (postava učitele). Jenže naštěstí je to western, i když se odehrává ve Španělsku, takže žádný optimistický lepší zítřky se nekonají. Hlavní hrdina není žádný vykořisťovaný dělník a organizátor revoluce, je to najatý vrah pracující pro šlechtice, a hraje ho Terence Hill. Ačkoli hrál dost dobře, jeho postava mi nebyla moc sympatická. Vlastně jsem tu neměl komu fandit, jenom jsem přál záporákům smrt, protože to byli fakt svině, ale bylo mi jedno, co se stane těm "hodnejm". Konec mě dost překvapil, přišlo mi to takový nedořešený. Jako by režisér nevěděl, jestli chce teda točit politickej film (začátek), nebo příběh pistolníka, který utíká před minulostí (druhá půlka). Takže westernová část se dořešila, ale ta vzpoura ne. Proto jen 6,5/10.
a.k.a. Mstitel Trinity, The Revenge of Trinity, Trinity Sees Red
Režie: Mario Camus
Hrají: Terence Hill, Maria Grazia Buccella, Fernando Rey, José Manuel Martín
Hudba: Augusto Martelli
Španělsko / Itálie 1970

Žádné komentáře:

Okomentovat